2015-08-12, 13:35
Medlem
Valfrids avatar
Grattis ni som köpte Corline kring 16 kr
Citera
2015-08-12, 13:48
Medlem
Valfrids avatar
Satsar min hatt på att dagshögsta (19) kr kommer att testas igen och tas ut under dagen!
Citera
2015-08-12, 20:53
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Grattis ni som köpte Corline kring 16 kr

Jo, jag sålde av allt i Sprint vid öppningen på måndag (efter att ha varit med på racet), och gick in med allt i Corline. Det var nog det bästa valet jag gjort på länge, haha. Lite tur ska man allt få ha!

Tänker sitta kvar länge i Corline nu, finns mycket att hämta där.
Citera
2015-08-12, 21:38
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag vet att han var 100% allvarlig om än lite feg i sitt estimate.

Både Lenovo och Huawei säljer lite över 100mln enheter/år, säg att Lenovo kör 50% med sensor nästa år så blir det:

Och Huawei ser ut att börja gå All in och bara ett exempel är Honor-serien som nu satt in FPC 1025 och där siktar de på 40mln sålda telefoner!!!

Lägg till att när de sätter in sensor i nästa generation av P-serien så snackar vi volymer som heter duga och då kan man nog uppskatta att endast Huawei ger intäkter runt 2,7mdr 2016.

Så endast Huawei+Lenovo som har plats 3 respektive 4 i världen kommer generera ca 4-5mdr i omsättning för nästa år. Lägg där till Gionee, ZTE, Coolpad, Meziu, HTC, LeTV, OPPO m fl som vi nu skeppar till och sen att Sony kommer hamna på vår kundlista den 2 Sep. Sen finns Xiaomi, Nexus och LG kvar där man inte än kan vara 100% säker.

4,5mdr+Allt det där som är svårt att ge exakt omsättning för.

Telefoner som ej kommer säljas internationellt(där Patent är skitviktigt) må hända hamna hos Goodix, Egis, Silead eller Focaltech i liten skara. Det kan man inte blunda för men som man lätt ser är 8mdr nästa år inga problem när sista rapporten visar sig 2016.

Så visst gäller "FPC will have a dominant market share in regards to smartphones 2016. This according to Jörgen Lantto, CEO." och att potentialen för flera kursdubblingar gäller.

Vi haussar inte utan vi baissar eftersom vi är så extremt försiktiga i våra beräkningar, därför är kursen 220kr och inte runt 120-150kr som vi försiktigt räknade på förra året.

Ska vi räkna på 2017, 2018, 2019, 2020?? Nej, det är onödigt att gissa så långt fram men det finns ett par grundpelare som man bör vara klok att tänka på:

* Google stödet för Android och radering av korkade lösenord = All in finger biometri.
* Marknaden är endast i startfas, (OBSERVERA ENDAST SMARTPHONE) http://www.acuity-mi.com/GBMR_Report.php
* FPC krossar konkurrenterna, är inte det rätt givet med det som kommer ut
Fast vad är det som säger att de stora telefontillverkarna kommer att köra FPC i sina telefoner? Om FPCs patent är så viktiga och överlägsna är det väl helt onödigt att sitta och gissa vilka telefoner som har FPCs sensorer som jag sett att man gör i trådar gällande företaget. Men om det nu är så att andra mobiltelefontillverkare kan tänka sig andra modeller, vad är det då som hindrar en pressad smartphone-marknad att pressa underleverantörerna?
Citera
2015-08-12, 22:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Fast vad är det som säger att de stora telefontillverkarna kommer att köra FPC i sina telefoner? Om FPCs patent är så viktiga och överlägsna är det väl helt onödigt att sitta och gissa vilka telefoner som har FPCs sensorer som jag sett att man gör i trådar gällande företaget. Men om det nu är så att andra mobiltelefontillverkare kan tänka sig andra modeller, vad är det då som hindrar en pressad smartphone-marknad att pressa underleverantörerna?
Vad snackar du om? Har du missat att vi fått hela marknaden i princip eller vad menar du?
Citera
2015-08-13, 11:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja du har haft fel i 2år och kommer fortsätta ha fel under 5år till tills dess att du köper på 3000kr

Jag sa till dig i början av 2014 att investera långsiktigt, 500% uppgång sedan dess..

Kan du bevisa att du är en seriös skribent genom att den 20/8 kommentera FPC i tråden, gör du ej det har jag nu ett inlägg som kan återanvändas för att bevisa ditt trollande.

Så vi hörs nästa Torsdag för då är det upp till bevis för FPC

Pallar inte att följa den där cirkusen. Det är på tok för riskfyllt. Ligger lugnt kvar med mina Google och sover gott istället.

Är inne på 300% lite drygt så jag är ganska nöjd
Citera
2015-08-13, 17:25
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Vad snackar du om? Har du missat att vi fått hela marknaden i princip eller vad menar du?
Själva skriver bolaget såhär på sin hemsida:

Citat:
Bland aktörer med produkter på marknaden kan i synnerhet amerikanska Synaptics och kinesiska Goodix noteras. Det är FPCs uppfattning att bolagets produkter står sig väl i jämförelse. Dock förväntas konkurrensen från fler aktörer öka i takt med att marknaden växer.
Citera
2015-08-13, 19:58
Medlem
mastejags avatar
Mycket blankande i FPC nu tydligen, intressant att se om det har någon påverkan framöver.
Citera
2015-08-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Satsar min hatt på att dagshögsta (19) kr kommer att testas igen och tas ut under dagen!

Vad tyst det blev..
Citera
2015-08-16, 11:01
Medlem
MrLunkiss avatar
Citat:

Samsung valde...?
Citera
2015-08-16, 12:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Pallar inte att följa den där cirkusen. Det är på tok för riskfyllt. Ligger lugnt kvar med mina Google och sover gott istället.

Är inne på 300% lite drygt så jag är ganska nöjd
Men du pallar kommentera sånt du inte pallar följa? Lika smart som att journalister som uttalar sig utan någon FA alls.

Hur många år och hur stor andel ägande i Google har du? Det är dom rätta frågorna. Fler år och mindre ägande del i portföljen drar ned totala förtjänsten så det inte betyder mycket att höra.

Jag är övertygad om att Google kommer fortsätta uppåt men lika övertygad om att FPC kommer öka mer.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Själva skriver bolaget såhär på sin hemsida:
Synaptics = Samsung, de står för ca 20-24% av marknaden men den kommer minska.
Goodix = Förlorade sin enda kännbara telefon till FPC, de hade Meizu MX 4pro men sen tappade de Meizu MX5.
Övriga konkurrenter = +40st, de delar på ett par % av andelarna för tier 3

IDEX har ett börsvärde på 4,5mdr men omsatte runt 40.000 NKR under Q2.

Listan lär se ut såhär framöver:
- FPC
- Synaptics
- Goodix eller Egistec

Sen får man se när FPC släpper bolaget till Crucialtec, O-film eller what so ever.
Citera
2015-08-20, 12:26
Medlem
zorb89s avatar
TIPS!

Fingerprint Cards gav idag svart på vitt som vi sagt.

Storbankerna kommer nu fylla på fonder och jag har hittat en intressant sak även på denna nivå.

Ett nytt Bull certifikat lades IDAG ut med häv X3.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/585960/bull-fing-x3-n

De lägger ut den efter att ha fått bekräftande siffror på marginal och vinster samt prognoshöjning.

Även jag har köpt för 200.000kr.

Hög risk men tror man på detta är det ett klipp!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in