2015-07-20, 17:45
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Vi får väl se. Jag har sagt mitt och du ditt.
Nja blir inget intressant att se mer än att jag med största sannolikhet får rätt som oftast men det hörde inte till saken i vår dialog och du lär inte vissa dig här med ett "oj, jag hade fel" senare. Jag kommenterade emot sättet att ge tips utifrån en magkänsla som har allt annat är motivering, man kan inte ge andra tips och motivera med "i got a feeling". Jag gav tydliga FA och TA signaler men du var tvungen att hitta på en ny signal aka MKF.

Nu vaknade även IG till som såg samma TA indikation:
https://twitter.com/ErikHansen_IG

Så du kan ju klistra upp den så du kan föra statistik över din magkänsla:
http://aktieguiden.com/Message/Attachment/1335524

Kurs vid tipsets start: 158kr

OREXO

Den vaknade till fint vid 59-61kr, blir intressant att se ifall den orkar nå 84kr.
Citera
2015-07-20, 17:50
Medlem
Strand.s avatar
På tal om FING och PREC så har även jag rätt stort innehav i dessa bolag, och jag tror på dem långsiktigt likväl som kortsiktigt. Jag måste erkänna att jag fick lite blandade känslor förra veckan när PREC tappade rätt rejält, men uppgången idag visar att det bara var hjärnspöken som florerade. Nu kanske en dags uppgång inte säger så mycket i det stora sammanhanget, men jag ligger plus i båda aktierna och det ser ut som en ganska ljus framtid för båda bolagen. Hur länge den ljusa framtiden kommer råda kan jag inte svara på, men jag betvivlar inte att båda bolagen kommer ligga på blått en bra tid framöver.

Vad tror ni om Tobii? Verkar som en ganska intressant kandidat, Orexo likaså.
Citera
2015-07-20, 18:17
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
På tal om FING och PREC så har även jag rätt stort innehav i dessa bolag, och jag tror på dem långsiktigt likväl som kortsiktigt. Jag måste erkänna att jag fick lite blandade känslor förra veckan när PREC tappade rätt rejält, men uppgången idag visar att det bara var hjärnspöken som florerade. Nu kanske en dags uppgång inte säger så mycket i det stora sammanhanget, men jag ligger plus i båda aktierna och det ser ut som en ganska ljus framtid för båda bolagen. Hur länge den ljusa framtiden kommer råda kan jag inte svara på, men jag betvivlar inte att båda bolagen kommer ligga på blått en bra tid framöver.

Vad tror ni om Tobii? Verkar som en ganska intressant kandidat, Orexo likaså.
Skillnaden mellan FPC och Precise är att i FPCs fall så känner du till ALLA siffror men i Precise har du ingen koll på resultaten, jag har försökt flera gånger att få till en analys men det är omöjligt. Fuck licenser...

Därför är FPC bättre att äga, du kan lätt hålla koll på den faktiska värderingen.

Orexo

Kolla i tråden så förstår du vad jag menar. Skulle inte hoppa in nu om jag inte visste något om bolaget.
Citera
2015-07-21, 10:46
Medlem
BuboAnalyss avatar
Bankaktier är glödheta
mot hösten Mvh
Citera
2015-07-22, 00:16
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Kommande vecka kommer jag att ha ögonen på Bank of New York Mellon Corp men även nischkollegan State Street Corp. Jag tror att båda kommer att gå upp i samband med rapport i likhet med de flesta större banker hittills (undantaget Goldman Sachs). Eli Lilly & Co är ett intressant bolag, sett till deras läkemedel inom psykiatri tror jag att de har framtiden för sig. Psykiska problem är en av de största hälsoproblemen globalt och innebär stora kostnader för samhällen och individer. Och eftersom allt fler människor får tillgång till sjukvård kan man kallt räkna med att Eli Lilly kommer att sälja mer av sina läkemedel. Har själv ännu inte köpt aktier, men främst för att jag är bitter över att jag inte köpte tidigare. Kursen har gått upp mycket (26.6 % i år, 20,5 % senaste tre månaderna), förväntningarna är höga och ju högre förväntningarna är större osäkrare blir det att bolaget med sin rapport på torsdag 23/7 lyckas infria förväntningarna.

Den som följde mitt tips gällande (BK) och köpte vid öppning i måndags har gjort en vinst på strax över 3 %, helt ok för två dagar. Dock är mitt råd att behålla, visst var vinst per aktie 16 % högre än prognoserna men de stora vinsterna kommer vid räntehöjning som väntas nu under hösten. Särskild positivt gällande bolaget är att aktivist investerare är engagerade i att pressa ner kostnaderna och öka vinsten, läs mer här: http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-07-21/bny-mellon-earnings-climb-50-as-fees-rise-with-custody-assets
Citera
2015-07-22, 14:14
Medlem
BuboAnalyss avatar
Jm på l cap mvh
Citera
2015-07-22, 19:02
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuboAnalys
Jm på l cap mvh

Trodde det var en förkortning för ett bolag. Pappkasse för mig.
Citera
2015-07-22, 20:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Veckans aktietips: köp Apple på "dålig" rapport.
Citera
2015-07-22, 21:03
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Redan fyllt på.
Citera
2015-07-23, 08:57
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:

Bara att hålla med, köp!
Citera
2015-07-27, 14:06
Medlem
Citat:

Vad tror du om Seadrill? Har arbetat 24/7 på lager hela sommarn och har ca 40k som jag anser att jag har råd att investera. Kommer inte att sälja inom 5 år

Någon annan som vet något färskt om Seadrill?
Citera
2015-07-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghwerty
Vad tror du om Seadrill? Har arbetat 24/7 på lager hela sommarn och har ca 40k som jag anser att jag har råd att investera. Kommer inte att sälja inom 5 år

Någon annan som vet något färskt om Seadrill?

Satt och kollade på rigg-bolagen i vintras. Det är ju som sagt ett bra tag sedan nu så mycket kan ha hänt men har för mig seadrill har varit väldigt aggressiva och har många newbuilds på väg ut som inte hade några kontrakt när jag kikade. Ingenting som rimmar bra med överflöde av riggenheter på marknaden. Bolag som är aggressiva i högkonjunktur tar betydligt mer stryk när det slår om. Jag köpte Fred Olsen istället på grund av att kontrakten såg mycket bättre ut. Har för mig värderingen var lägre och fortfarande är.
Det här är riskfyllda investeringar och en marknad som är svår.
Tycker inte att det låter som en bra idé att gå all in i sea drill eller energibranschen. Hur din investering kommer gå handlar om hur priset på olja utvecklas och därför blir det lite som att singla slant. Hade jag varit dig hade jag letat efter bolag med mer "kudde" i balansräkningen. Bolag där skuldsättningen ser bättre ut. Ta en titt på Spectrum eller TGS.

Finns en hel del intressant på seaking alpha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in