Citat:
Ursprungligen postat av
fghwerty
Vad tror du om Seadrill? Har arbetat 24/7 på lager hela sommarn och har ca 40k som jag anser att jag har råd att investera. Kommer inte att sälja inom 5 år
Någon annan som vet något färskt om Seadrill?
Satt och kollade på rigg-bolagen i vintras. Det är ju som sagt ett bra tag sedan nu så mycket kan ha hänt men har för mig seadrill har varit väldigt aggressiva och har många newbuilds på väg ut som inte hade några kontrakt när jag kikade. Ingenting som rimmar bra med överflöde av riggenheter på marknaden. Bolag som är aggressiva i högkonjunktur tar betydligt mer stryk när det slår om. Jag köpte Fred Olsen istället på grund av att kontrakten såg mycket bättre ut. Har för mig värderingen var lägre och fortfarande är.
Det här är riskfyllda investeringar och en marknad som är svår.
Tycker inte att det låter som en bra idé att gå all in i sea drill eller energibranschen. Hur din investering kommer gå handlar om hur priset på olja utvecklas och därför blir det lite som att singla slant. Hade jag varit dig hade jag letat efter bolag med mer "kudde" i balansräkningen. Bolag där skuldsättningen ser bättre ut. Ta en titt på Spectrum eller TGS.
Finns en hel del intressant på seaking alpha