2014-01-28, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag livnär mig inte på aktier även om portföljen nu uppnått ett sådant värde att jag skulle kunna sluta mitt "vanliga" arbete och bara leva på avkastningen av aktieportföljen. Jag använder ISK på Nordnet för min handel.
Hur gammal är du? Vilket bolag äger du mest om man får fråga det
Citera
2014-01-28, 15:30
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag livnär mig inte på aktier även om portföljen nu uppnått ett sådant värde att jag skulle kunna sluta mitt "vanliga" arbete och bara leva på avkastningen av aktieportföljen. Jag använder ISK på Nordnet för min handel.

Anser du att det är bättre än t e Avanza?
Citera
2014-01-28, 16:03
Medlem
Hur känner ni inför african oils nedgång? från 60 kr till 49 på nån vecka
Citera
2014-01-28, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nojzwtflol

Brände mig ordentligt vid 60, det var en jävligt bisarr händelse måste jag säga. Rör inte olja med tång, finns för många variabler kopplade till skiten.
Citera
2014-01-28, 16:27
Medlem
TheBunks avatar
Citat:

Har ett GAV på dryga 50-lappen så ingen katastrof som så, men begriper mig verkligen inte på den här aktien. Goda nyheter och fina köprekar och trots det åker den söderut. Ligger blytungt i den och tänker varje dag att nu måste den väl ändå börja klättra uppåt mot ett mer rättvist värde. Kände iofs likadant för MrGreen tidigare, och där har det trummat upp ca 20% sen dess, hoppas det släpper här också till slut. Kommer inte släppa mina aktier till denna rea.

Mitt sorgebarn annars i portföljen är Sivers som jag tror har stor uppsida framöver. När det väl släpper tror jag det kan gå fort upp mot 12-13 kr i första hand.
Citera
2014-01-28, 17:30
Medlem
zorb89s avatar
Anoto kan ha något på G nu.
Citera
2014-01-28, 18:45
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Hur gammal är du? Vilket bolag äger du mest om man får fråga det

Är dryga 35. Bolag som jag har haft länge och som gått upp väldigt mycket sedan inköp är bl.a.

Amazon
Apple
Google
Starbucks
Axis
Betsson
Elekta
Net Entertainment
Unibet
Trelleborg
Citera
2014-01-28, 18:48
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoassz
Anser du att det är bättre än t e Avanza?

Jag har inte provat Avanza men mitt intryck är att de och Nordnet är ganska lika varandra när det gäller funktionalitet och priser m.m. Det brukar bli så med två dominerande aktörer. De "lånar" bra idéer av varandra och ser till att hålla ganska snarlika priser. Annars kommer allt för många kunder att hoppa över till konkurrenten.
Citera
2014-01-28, 19:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldoozer
Brände mig ordentligt vid 60, det var en jävligt bisarr händelse måste jag säga. Rör inte olja med tång, finns för många variabler kopplade till skiten.

Knappast bisarrt hehe. Sådan är börsen och särskilt i högrisksegmenten ska man passa sig noga. Går det åt skogen kan Africa Oil bli en öresaktie.
Citera
2014-01-28, 20:36
Medlem
Citat:

Helt galen värdering

Värderat till 10-11$ per fat 2C de har...

Allt för att folk stirrar sig blinda på deras 300 000 km² och skrytsiffor med miljarder fat baserat på hundratals "leads", som är väldigt osäkert..

MLI har sålt aktier för bra många många miljoner

Edit: aktier för 600-800 miljoner kr har de sålt på 11 månader, netto!

Å snart går ytterligare ett antal billiga optioner ut, runt 1 cad tror jag de var.
KH lär som vanligt ta tillfället i akt
Senast redigerad av no7egs 2014-01-28 kl. 20:41.
Citera
2014-01-28, 20:50
Medlem
SparkMans avatar
Det har varit god köpstyrka i Fingerprint, Opus Group och DORO i ett par dagar nu. Potentiella köpvågor att rida ut.
Citera
2014-01-28, 20:54
Medlem
Typemynames avatar
Passar på att slänga in Betsson här. Orimlig rekyl nedåt som objektivt sätt inte borde ha hänt. Kursen handlas till rea just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in