2013-10-21, 17:34
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Man blir ju inte lite bitter idag när sertech, som jag faktiskt hade tänkt lägga order på men inte blev av pga att jag inte hade tillräckligt med fritt kapital, gått upp nästan 50% idag. Ingen mening att gå in i bolaget nu va? Redan gått in i för många bolag som fått kraftig nedåtrekyl efter bra tider med uppåtgång känner jag...

Tur är tur.
Den kommer sjunka tillbaka igen.
Riskaktie på högnivå. Produkter kan floppa precis som den kan bli rena raket.
Citera
2013-10-21, 17:58
Medlem
valleFANs avatar
fortf. läge för medicpen?!
Citera
2013-10-21, 18:08
Medlem
Cefour
Citera
2013-10-21, 18:29
Medlem
zillozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverADrone
Man blir ju inte lite bitter idag när sertech, som jag faktiskt hade tänkt lägga order på men inte blev av pga att jag inte hade tillräckligt med fritt kapital, gått upp nästan 50% idag. Ingen mening att gå in i bolaget nu va? Redan gått in i för många bolag som fått kraftig nedåtrekyl efter bra tider med uppåtgång känner jag...

Sålde av vinsten på den nu för att vänta in en ev. nedgång igen! "Glad i fejset "
Citera
2013-10-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilloz
Sålde av vinsten på den nu för att vänta in en ev. nedgång igen! "Glad i fejset "

Ja fuck alla som tryckte upp kursen. Satt med en order som jag annulerade 3 dagar sedan ungefär på 6.50.....

NU är det lönt att gå in längre
Citera
2013-10-21, 19:53
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Ja fuck alla som tryckte upp kursen. Satt med en order som jag annulerade 3 dagar sedan ungefär på 6.50.....

NU är det lönt att gå in längre

NU är det lönt att gå in längre ?

är det eller inte
Citera
2013-10-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
NU är det lönt att gå in längre ?

är det eller inte

Blev lite fel där. Jag vågar inte gå in iallafall. Läste på ett forum att det var ett nyhetsbrev som hade rekommenderat aktien idag och därav uppgången. Brukar dippa ner igen lite senare. VD:n har av ngn anledning dessutom sålt lite aktier i början av oktober.
Citera
2013-10-21, 20:56
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det var många som frågade sig om google var värt att köpa runt 80 dollar vid börsintroduktionen 2004. Visst var det snordyrt redan då, men efter åren gått har jag förstått att det är några riktigt listiga figurer i den företagsledningen som gjort den ena kloka investeringen efter den andra (youtube bland annat).

Själv kom jag in runt 440 dollar för tre år sedan och det uppfattades som dyrt även på den tiden. Nu har jag mer än dubblat värdet i innehavet. Det är alltså inte bara nu jag rekommenderar Google. Jag har gjort det hela tiden, men har väl talat lite för döva öron på det här forumet.

Jag tror inte så många är insatta i hur Google tjänar pengar och tillväxtpotentialen i bolaget. När fler och fler börjar fatta grejen lär aktien att stiga i värde. Många tror ju felaktigt fortfarande att Google bara är en sökmotor.

Google är som sagt inte en aktie att spekulera i. Det är en aktie för byrålådan och inget annat.

Tycker du att Google kan bära sin egen multipel? Dagens multipel kräver hög tillväxt. Vad är det för tillväxttakter du räknar med de närmaste åren och hur kommer du fram till slutsatsen att det är undervärderat. Kommer de att kunna hålla historiska tillväxttakten. Du nämner att youtube var ett bra köp, finns det några siffror på det, exempelvis hur mycket google tjänar på youtube per år kontra priset de betalade.
Citera
2013-10-21, 22:04
Medlem
Tipsar än en gång så att ingen missar tåget: Cefour
Citera
2013-10-21, 22:12
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85

Vad är det som är bra med Cefour?
Citera
2013-10-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85

Haha, nu får du allt ta och motivera dig.

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=67119
Citera
2013-10-21, 22:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Tycker du att Google kan bära sin egen multipel? Dagens multipel kräver hög tillväxt. Vad är det för tillväxttakter du räknar med de närmaste åren och hur kommer du fram till slutsatsen att det är undervärderat. Kommer de att kunna hålla historiska tillväxttakten. Du nämner att youtube var ett bra köp, finns det några siffror på det, exempelvis hur mycket google tjänar på youtube per år kontra priset de betalade.

Google har alltid sålts på höga multiplar, men har alltid levt upp till sin värdering. Skulle jag sitta tänka som du gör skulle jag alltså sälja mina aktier nu, vilket jag absolut inte tänker göra.

Här kan man läsa lite om vad Morgan Stanley tror...

http://www.cnbc.com/id/100743171
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in