Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Tesla är en av de största farorna i hela världen för börsen anser jag personligen. Värderingen är helt sinnersjuk. Nvidia är ju inte lika högt värderad, men är inte de lite färdiga i sin tillväxt? Det är väl en ganska mogen marknad, känns som varenda unge har en pc med grafikkort. Fast de kanske gör annat också. Jag köpte deras Shield-produkt, inte imponerad. Snart börjar väl något kina-företag föra grafikkort. Nibe är ju ett fint bolag och har alltid varit högt värderade men inte galet högt i alla fall Även om de börjar närma sig. Men du har ju köpt bolag i uppåttrend och det är en bra strategi, kör hårt
Tesla är ju ett ballt, galet projekt av en visionär. Risken är jättehög, men jag gillar Elon Musk. En av dom intressantaste personerna i nutid. Men det hindrar inte avkastningen. Nåväl även om det skulle falla skulle jag inte gräma mig men tror att om det är något bolag som kan gå hur högt som helst så är det just Tesla.
Du har rätt i att dom gör mycket mer än grafikkort. Men sen är gaming-segmentet av PC-marknaden det enda som gick plus, i alla fall för något år sedan, enligt SweClockers. Vanligt folk äger inte en stationär burk, knappt en laptop. Det är luren eller padda som gäller. Vidare är gamingindustrin större än film- och musikindustrin tillsammans. Mest mobila spel men ändå.
Kina-kort kan absolut vara en framtid och håller koll på nya bolag. Men har svårt att se att dom riktigt har den spetskompetensen eller velat satsa på just det, i alla fall hittills. Dom har ju dock sprungit om tidigare jättar inom smartphones så visst är det troligt.
Tack, önskar dig god avkastning.