2021-02-17, 14:19
Medlem
Sos Ltd börjar bubbla på reddit i vart fall, nån som har bättre insikt ?
Citera
2021-02-17, 14:21
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det skall tydligen trejdas hårt i uppgång i Genovis när de är nere på 45.200. Den som lever får se.

45.95 nu...
Citera
2021-02-17, 14:27
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Vad brutal du är stocken. Var snäll med pojken

Hehe, förklara gärna hur man positionerar sig när man redan är inköpt?

"Hittade just Qlife I min portfölj. Kommer inte i hög att jag köpt den. Trevlig övervakning! Kanske man skulle positionera sej inför rapporten 18/03?"

Rapporten kommer för övrigt imorgon, den 18/2, så riktigt bra koll där.

Qlife har stuckit 250 % senaste 3 månaderna. Man lider antingen av ett begåvningshandikapp för att helt sonika upptäckta att man är inköpt, och då lär man behöva en god man. Eller så är man mytoman, eller som du är inne på, hypomanisk och äger innehav värt någon hundralapp i 99 st bolag.

Gissningsvis är man urbota korkad, att köpa in sig på ett bolag som just nu är nischade i att ha ett av marknadens mest snabbaste och tillförlitligaste Covid 19-test, och som dessutom har kraftfullt momentum uppåt och ökat massivt senaste månaderna, utan att hålla kolla på detta låter enligt mig som sub 80 i IQ.
Senast redigerad av stockcock 2021-02-17 kl. 14:33.
Citera
2021-02-17, 14:53
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodite23

börjar bubbla? De gick väl upp +80% igår? Spännande att se idag om de blir pannkaka vid öppning eller om de fortsätter upp. Blir det ras så lär det rasa ordentligt.
Citera
2021-02-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrodite23
SOS ägs till 99,97 av s.k retail investors, alltså folk som oss. 0,03 av SOS ägs av större företag. Det betyder att vi styr kursen.

Lägg inget som du inte kan förlora, men jag tror nog man kan göra sig en fin summa pengar tills momentumet stannar av och den går motsatt håll. Crypto är en het trend, men tålamodet är väldigt litet, så när första röda dagen kommer lär det gå back.

Riktigt wild card
Citera
2021-02-17, 16:09
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det var min rek.

(FB) Veckans Aktietips!

Lustigt hur man kan "hitta" bolaget i sin portfölj och sedan ha tankar på att positionera sig? Gissningsvis menas "bevakningslista" eller dylikt.

Ett tredje alternativ är att jag avser, eller funderar på, att köpa mer.

Imorgon kommer i alla fall rapporten på Qlife.
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-17 kl. 16:14.
Citera
2021-02-17, 16:13
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Ett tredje alternativ är att jag avser köper mer.

Imorgon kommer i alla fall rapporten på Qlife.

Hittade just TSLA I min portfölj. Kommer inte i hög att jag köpt den. Trevlig övervakning!

Carl-Einar Häckner kom förbi och trollade fram TSLA ifrån sin magiska hatt!
Citera
2021-02-17, 16:43
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Du måste skämta?

Warrent Buffert har så mycket pengar att han inte kan få in eller ut 20% på New Yorkbörsen på en dag. Dessutom day tradar in Buffert .

Inte jag heller föresten.

Visst under rapport perioder blir de ibland mer än 20 affärer om dagen.

Jag har mer än 50 innehav. Kommer du ihåg den kompletta sammanställningen av alla aktier nämnt här som jag postade åt dej? Där de framgår även när jag köpte aktierna. Eller har du sniffat för mycket tinder sedan dess?

Dessa aktier viktar jag om ungefär 20 gånger på en dag. Och va fan jag ska ha "stabil fiberlina" till . Sen köper jag ett antal akter på andra börser varje dag.

De föresten en beklaglig cirkus att se dej med detta och med 5 andra användarenav cirkulera på forumet. Och den bisarra persona du skapat här. Samvariationen mellan de nick jag citerar nu och ett antal andra. Är så uppenbar att du borde bli avstängd.

Är du för debil för att se hur uppenbart de är för andra?

Jag kan tvär inte säga vilka här eftersom de strider mot forumets regler. Men du borde ta dej samman dra upp rungardinen och vädra ut harsh dimmorna. Och eventuellt söka behandling för din uppenbara psykiska ohälsa.

Fan också du har ertappat mig!

https://www.bengans.se/sv/artiklar/carl-einar-hackner-skarvor.html
Citera
2021-02-17, 17:16
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Fan också du har ertappat mig!

https://www.bengans.se/sv/artiklar/carl-einar-hackner-skarvor.html
Ja där hör du stockis!

Tror du att du är Warrent Buffert eller ? Klart man inte daytradar om man gör 20 affärer om dan. Duh!
Är du ute och sniffar på Tinder ? Man kan nog bli anmäld för sånt. Protip: Tjejerna ogillar det iaf.
användarenav låter som nåt superspammare på steroider har.
Jag vill också ha en rungardin, det låter viking som fan.
Och sluta röka harsh, det hör man på namnet att det är skadligt för halsen.
Citera
2021-02-17, 17:22
Medlem
Citat:
Du måste skämta?

Warrent Buffert har så mycket pengar att han inte kan få in eller ut 20% på New Yorkbörsen på en dag. Dessutom day tradar in Buffert .

Inte jag heller föresten.

Visst under rapport perioder blir de ibland mer än 20 affärer om dagen.

Jag har mer än 50 innehav. Kommer du ihåg den kompletta sammanställningen av alla aktiers som jag nämnt här och som jag postade åt dej? Där de även framgår när jag köpte aktierna. Samt min succés rate på 96%. Eller har du sniffat för mycket tinder sedan dess?

Dessa aktier viktar jag om ungefär 20 gånger på en dag. Och va fan jag ska ha "stabil fiberlina" till . Sen köper jag ett antal akter på andra börser varje dag.

De föresten en beklaglig cirkus att se dej med detta och med 5 andra användarenav cirkulera på forumet. Och den bisarra persona du skapat här. Samvariationen mellan de nick jag citerar nu och ett antal andra. Är så uppenbar att du borde bli avstängd.

Är du för debil för att se hur uppenbart de är för andra?

Jag kan tvär inte säga vilka här eftersom de strider mot forumets regler. Men du borde ta dej samman dra upp rullgardinen, vädra ut harsh dimmorna och skaffa lite verkliga kontakter. Och eventuellt söka behandling för din uppenbara psykiska ohälsa.
Hur sniffar man Tinder?

La in en meme order på PETZ. Kan bli kul.
Citera
2021-02-17, 17:25
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja där hör du stockis!

Tror du att du är Warrent Buffert eller ? Klart man inte daytradar om man gör 20 affärer om dan. Duh!
Är du ute och sniffar på Tinder ? Man kan nog bli anmäld för sånt. Protip: Tjejerna ogillar det iaf.
användarenav låter som nåt superspammare på steroider har.
Jag vill också ha en rungardin, det låter viking som fan.
Och sluta röka harsh, det hör man på namnet att det är skadligt för halsen.

Tips på strategi är att gå ned till nitton "affärer" per dag och inte tjugo, så slipper man glömma bort något danskt sheisse-bolag som ligger långt ned i listan och trycker, som dessutom stuckit 250 % på tre månader.
Citera
2021-02-17, 17:26
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Hur sniffar man Tinder?

La in en meme order på PETZ. Kan bli kul.

Så här!

https://www.youtube.com/watch?v=6vz4O_lNbZ4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in