2013-09-18, 19:17
Medlem
loungepuppys avatar
Blev väldigt illa berörd då jag såg klippet.

Fascism för mig är när en grupp personer använder våld för att förtrycka andras rättigheter. Precis som RF gjorde, de använde våld för att hindra andra att demonstrera. Jag tycker demonstranterna är idioter men de har fortfarande rätt att yttra sin åsikt.

Samma drägg återfinns på andra änden av skalan, högerextremister. Se t ex citatet i min signatur.

Att de har mage att vara stolta över vad de gjort säger något om hur människor kan få en skruvad moral och verklighetsuppfattning om de umgås i små radikala grupper. Återigen, samma fenomen kan ses i högerextrema kretsar. Kanske är fortsättningen bankrån, mord osv som nynazistiska/högerextrema grupper ägnat sig åt? Fy fan.
Citera
2013-09-18, 19:17
Medlem
P3RK3L3s avatar
De är ju i alla fall inte selektiva antirasister som resten av Sverige. Det får man ge dem. Det finns väl dessutom en del med invandrarbakgrund i RF?
Citera
2013-09-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Menar du att civilpoliser skall gå runt med sin bricka runt halsen eller ?
Och vilka människor brukar dagtid ha batonger med sig att dra fram ?

Vissa kriminella pundare, kulturberikare och politiska extremister?
Citera
2013-09-18, 19:19
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Jaaaaaa tänk på stackars skattebetalarna! Vad gick Obama besöket på, ryktas om 200-250 miljoner kronor. Tycker att Reinfeldt och Obama kunde hållit ett skype-samtal, hade inte kostat nåt.

Kan se dom sitta framför varsin dator. "-did you ser my tax cut for the rich?" "Yeah. Rofl"

On another note. Vad är din åsikt på att det med all säkerhet finns en hel del som ger sig in i RF endast för att slåss och kravalla? Helt politiskt ointresserade. Ger inte det er lite käääss PR?
Citera
2013-09-18, 19:22
Medlem
Blifullidags avatar
RF är riktigt jävla obehagliga. För ett par år sedan ringde de runt och hotade politiker till livet i GBG bland annat en nära familjemedlem.
Hon blev mycket rädd.
De är på alla plan odemokratiska och farliga för samhället. Nära på en sekt om de inte är en fullfjädrad sekt.
Jag känner faktiskt en snubbe som ville gå med. Nu umgås jag inte med det blockmongot längre men han backade ur efter sitt möte med dem. Vilket han blev förd till med ögonbindel.
De hade sedan vad som kan liknas vid ett förhör med honom där han fick lova en massa saker och där de berättade vad som krävdes av honom. Han backade ut där och då.
Det var ungefär allt han berättade (eller vad jag nu kan minnas).
Han trodde nog inte att de skulle vara så seriösa som de faktiskt är.
De är alltså beredda att döda människor som står i vägen för deras mål.
De är en terroristgrupp skulle jag säga.
Citera
2013-09-18, 19:23
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Jag gillar att reaktionärer likt fascister och andra med liknande åsikter åker på spö, sen om dessa är av svenskt ursprung eller kommer från andra delar av världen bryr jag mig inte om faktiskt. Så jag kan inte påstå att jag gillar att spöa någon på grund av dennes etnictet eller nationalitet.

Du har mååånga blattar att spöa då. Var och varannan icke-svart blatte hatar för helvete negrer. Var och varannan muslim är radikal antisemit. När kommer dessa fighter? När kommer fighten mot sharia-förespråkare som antagligen är betydligt mer "fascister" och "reaktionära" än SvP? När ska ni rensa upp den kurdklan, eller vad det nu var, som uppenbarligen spöar negrer i Malmö helt oprovocerat? Var det inte i GBG ni fick pistoler i käften efter att ha ifrågasatt juggars samröre med nationella?
Citera
2013-09-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Frågan är varför vanliga "Svenssons" låter sig kontrolleras av lägre stående varelser som extremvänstern, varför i helvete är det ingen som står på sig och går till motangrepp.

För att vanliga svenssons är rädda för att utsättas för våld, trakasserier, hotelser och andra besvär.
Citera
2013-09-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Fascism för mig är när en grupp personer använder våld för att förtrycka andras rättigheter. Precis som RF gjorde, de använde våld för att hindra andra att demonstrera.

Det är inte fascism, det är kommunism. Det är så kommunister alltid har betett sig och det är det kommunismen går ut på.
Citera
2013-09-18, 19:28
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Du har mååånga blattar att spöa då. Var och varannan icke-svart blatte hatar för helvete negrer. Var och varannan muslim är radikal antisemit. När kommer dessa fighter? När kommer fighten mot sharia-förespråkare som antagligen är betydligt mer "fascister" och "reaktionära" än SvP? När ska ni rensa upp den kurdklan, eller vad det nu var, som uppenbarligen spöar negrer i Malmö helt oprovocerat? Var det inte i GBG ni fick pistoler i käften efter att ha ifrågasatt juggars samröre med nationella?

Blir väl aktuellt när dessa organiserar sig som en rörelse. Det är knappast så att random folk med rasistiska åsikter åker på spö.
Citera
2013-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
För att vanliga svenssons är rädda för att utsättas för våld, trakasserier, hotelser och andra besvär.

Förhoppningsvis inser folk iaf att dessa våldsgrupperingar får stöd från ett flertal nyhetsbolag i Sverige. Det minsta man kan göra är att sluta göda dem genom att säga upp prenumerationen på tidningen och låta bli att köpa kvällstidningar. Svält ut dessa våldsamma mörkermänniskor genom att ta död på de mediebolag som backar upp dem.
Citera
2013-09-18, 19:31
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Blir väl aktuellt när dessa organiserar sig som en rörelse. Det är knappast så att random folk med rasistiska åsikter åker på spö.

Räknas en Moské som en rörelse?
Citera
2013-09-18, 19:33
Medlem
Citat:

Fast det är ju så det är ibland? "Random folk" med fel kläder, smycken och frisyrer åker ju ibland på spö av träskvänstern? Jag har själv sett hur träskvänstermänniskor aggressivt, hotfullt och till synes slumpmässigt gick runt och frågade vanliga svenne-bananer vad de röstade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in