2014-03-10, 15:12
Medlem
Hörde att Gusten hade svårt att göra volter

http://instagram.com/p/lXEd7Arwrw/

Bara liva upp stämmningen här lite
Citera
2014-03-10, 15:27
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Paolo har väl antagligen slagit ett gäng på käften under sin "värstingperiod" hur allvarligt han har misshandlat folk har jag ingen koll på. Men nu steker han köttbullar och kokar pasta al dente på bästa sändningstid i morgonsoffan och leder Robinson mm.

Ett kriminellt förflutet verkar inte ha någon större inverkan på hur folkkär man kan bli, givetvis med några undantag. (Tror inte vi får se Sture Bergvall koka pekingsoppa med Steffo i framtiden). Men Alex bör givetvis stå för det han har gjort.
Citera
2014-03-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Paolo har väl antagligen slagit ett gäng på käften under sin "värstingperiod" hur allvarligt han har misshandlat folk har jag ingen koll på. Men nu steker han köttbullar och kokar pasta al dente på bästa sändningstid i morgonsoffan och leder Robinson mm.

Att Paolo Roberto är så folkkär som han är, är ju sjukt om något, speciellt med tanke på att han fortfarande pucklar på oskyldigt folk då och då. Till skillnad från Alex var det ju t.o.m. så han blev känd.
Citera
2014-03-10, 16:39
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Åldern tycker jag inte är så relevant förstör man en annan människa så är man ett svin. Tar man sig rätten att förstöra en annan människa för man vill ha cigaretter eller knulla är man ett svin.

Eller det ok att sparka sönder personer när man får för sig att stjäla cigaretter som en zigenare, bara för man är tonåring. Jag tycker inte det. Ett svin är ett svin.

Vilka men för livet har brottsoffren fått i Alexs fall?
Citera
2014-03-10, 16:41
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejkreativ
Att Paolo Roberto är så folkkär som han är, är ju sjukt om något, speciellt med tanke på att han fortfarande pucklar på oskyldigt folk då och då. Till skillnad från Alex var det ju t.o.m. så han blev känd.

Är han folkkär då? Jag ställer mig frågande, bara för man är känd och får lite inhopp som programledare betyder det inte att man är folkkär.
Citera
2014-03-10, 18:02
Medlem
Oavsett om han har ångest över vad han har gjort så sjönk han rejält i mina ögon. Folk som misshandlar folk på gatan, våldtar eller mördar bör stämplas som smuts resten av sina liv. "Ung och dum" vid 19 år, skjut dig själv.
Citera
2014-03-10, 18:20
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskafram
Ja man är fullt ansvarig över sin handlingar när man är 18 år, just därför fick han också sitta i fängelse.
Sen är de en helt annan sak att vara mogen när man är 18 år, vilket han uppenbarligen inte var.
Av den uppfattningen jag har fått av AG idag verkar han vara väldigt laidback, målmedveten och har fötterna på jorden. Han ångrar säkerligen idag massa saker han gjorde som ung, men vad ska han göra? Gå via media och säga "jag vill säga förlåt till alla som jag sopa på för 10 år sen"
Men ni kan ju fortsätta sitta och vara bittra och hata honom för de, låter dock ganska jobbigt, framförallt när ni är tvungen att läsa om hans framgång, när man som jag kan njuta av att följa en ny svensk världsstjärna inom sin sport.

Men ni får helt enkelt torka tårarna, bita ihop och inse att ni kommer vara tvungna att läsa om AG i kvällstidningarna i 10 år framöver
Jag förstår att du inte är så gammal. För er finns bara två lägen, antingen dyrka reservationslöst eller så hata. Det finns inget däremellan. När du växt upp kanske du ser fler nyanser.

I Alexanders fall är han två fighter från ett annat liv. Att han får en ny titelfight ser givet ut. Att han får stryk är också högst sannolikt. (Jag hoppas inte men allt talat för att JJ kommer extremt laddad till fighten och då är Alex minst ett nummer för liten.) Får han sedan stryk även i sin nästa fight är uppförsbacken enormt brant. När inte titeln längre är inom räckhåll minskar målmedvetenheten och han presterar sämre. Karriären kan vara slut inom två år. Vad skall han göra då? Pengarna strömmar inte in längre, polarna sticker, trofébruden tröttnar, han får börja jobba på ett gym, kanske coachar några men tycker det är tråkigt. Livet ändrar karaktär och med den bakgrund han har kan han mycket väl ramla in i kriminalitet och droger. Misshandlarna återupptas.

Jag hoppas ovanstående fullt möjliga historia inte besannas men den är tyvärr ganska trolig. Kanske får vi, som du skriver, följa AG i tio år framöver. Men inte på sportsidorna.
Citera
2014-03-10, 18:23
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Oavsett om han har ångest över vad han har gjort så sjönk han rejält i mina ögon. Folk som misshandlar folk på gatan, våldtar eller mördar bör stämplas som smuts resten av sina liv. "Ung och dum" vid 19 år, skjut dig själv.

Du är väl en av få som anser att våldsbrotten misshandel, våldtäkt och mord hamnar under samma kategori. Inte ens de mest totalitära regimerna gör samma uppdelning som du just gjorde.
Citera
2014-03-10, 19:17
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag förstår att du inte är så gammal. För er finns bara två lägen, antingen dyrka reservationslöst eller så hata. Det finns inget däremellan. När du växt upp kanske du ser fler nyanser.

I Alexanders fall är han två fighter från ett annat liv. Att han får en ny titelfight ser givet ut. Att han får stryk är också högst sannolikt. (Jag hoppas inte men allt talat för att JJ kommer extremt laddad till fighten och då är Alex minst ett nummer för liten.) Får han sedan stryk även i sin nästa fight är uppförsbacken enormt brant. När inte titeln längre är inom räckhåll minskar målmedvetenheten och han presterar sämre. Karriären kan vara slut inom två år. Vad skall han göra då? Pengarna strömmar inte in längre, polarna sticker, trofébruden tröttnar, han får börja jobba på ett gym, kanske coachar några men tycker det är tråkigt. Livet ändrar karaktär och med den bakgrund han har kan han mycket väl ramla in i kriminalitet och droger. Misshandlarna återupptas.

Jag hoppas ovanstående fullt möjliga historia inte besannas men den är tyvärr ganska trolig. Kanske får vi, som du skriver, följa AG i tio år framöver. Men inte på sportsidorna.

Du verkar ha en väldigt skev bild av alex. Han har tagit motgångar förut, hans farsa dog ju bara 2 veckor innan manuwa fighten.

Alex är ung och klår motståndare efter motsåndare, Hn var bättre än jones i titelmatchen så varför du verkar så övertygad o att han åker på stryk mot jones i returen förstår jag inte, alex är den som kommer tillbaka starkare som efter phil jones fighten tex.

Och vafan, trofebrud? Dem har ju varit ihop sedan innan han var känd.

Jag skiter fullständigt i hans förflutna, just nu är han iallafall en av de bästa förebilder vi har i sverige, tar sig alltid tid, genuin, ödmjuk i en sport där det är regel att vara kaxig och ha ett överdrivet självförtroende.
Citera
2014-03-10, 19:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Du verkar ha en väldigt skev bild av alex. Han har tagit motgångar förut, hans farsa dog ju bara 2 veckor innan manuwa fighten.

Alex är ung och klår motståndare efter motsåndare, Hn var bättre än jones i titelmatchen så varför du verkar så övertygad o att han åker på stryk mot jones i returen förstår jag inte, alex är den som kommer tillbaka starkare som efter phil jones fighten tex.

Och vafan, trofebrud? Dem har ju varit ihop sedan innan han var känd.

Jag skiter fullständigt i hans förflutna, just nu är han iallafall en av de bästa förebilder vi har i sverige, tar sig alltid tid, genuin, ödmjuk i en sport där det är regel att vara kaxig och ha ett överdrivet självförtroende.
Jag har också svårt att se vad Jones skall kunna förbättra till nästa match. Hans brottning lär inte bli speciellt mycket bättre på några matcher och stående var Alex betydligt bättre. Alex har däremot några enkla förbättringsområden som kan göra honom betydligt farligare i en rematch.
Citera
2014-03-10, 20:07
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har också svårt att se vad Jones skall kunna förbättra till nästa match. Hans brottning lär inte bli speciellt mycket bättre på några matcher och stående var Alex betydligt bättre. Alex har däremot några enkla förbättringsområden som kan göra honom betydligt farligare i en rematch.
Ja och det är ju alex som är hungrigast. Ska bli intressant att se vad teixeira kan göra mot jones.
Citera
2014-03-10, 20:16
Medlem
LouizCyphers avatar
Alltså era jävla kappvändare..

Killen var en tonåring. Jag antar att alla längdskidåkningsfantaster här inne gick till kyrkan varje söndag i eran ungdom?

Hela hans class act idag visar på vilken sportsman han är, han för ju knappt nåt liv eller drama i UFC och verkar ha växt ordentligt. Han är precis den förebilden som sporten behöver idag och visst han må ha varit ett as i sin ungdom men vissa kids har den perioden att gå igenom också.

Han borde dock träna in sin gymnastiska förmåga något mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in