Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Jag förstår att du inte är så gammal. För er finns bara två lägen, antingen dyrka reservationslöst eller så hata. Det finns inget däremellan. När du växt upp kanske du ser fler nyanser.
I Alexanders fall är han två fighter från ett annat liv. Att han får en ny titelfight ser givet ut. Att han får stryk är också högst sannolikt. (Jag hoppas inte men allt talat för att JJ kommer extremt laddad till fighten och då är Alex minst ett nummer för liten.) Får han sedan stryk även i sin nästa fight är uppförsbacken enormt brant. När inte titeln längre är inom räckhåll minskar målmedvetenheten och han presterar sämre. Karriären kan vara slut inom två år. Vad skall han göra då? Pengarna strömmar inte in längre, polarna sticker, trofébruden tröttnar, han får börja jobba på ett gym, kanske coachar några men tycker det är tråkigt. Livet ändrar karaktär och med den bakgrund han har kan han mycket väl ramla in i kriminalitet och droger. Misshandlarna återupptas.
Jag hoppas ovanstående fullt möjliga historia inte besannas men den är tyvärr ganska trolig. Kanske får vi, som du skriver, följa AG i tio år framöver. Men inte på sportsidorna.
Du verkar ha en väldigt skev bild av alex. Han har tagit motgångar förut, hans farsa dog ju bara 2 veckor innan manuwa fighten.
Alex är ung och klår motståndare efter motsåndare, Hn var bättre än jones i titelmatchen så varför du verkar så övertygad o att han åker på stryk mot jones i returen förstår jag inte, alex är den som kommer tillbaka starkare som efter phil jones fighten tex.
Och vafan, trofebrud? Dem har ju varit ihop sedan innan han var känd.
Jag skiter fullständigt i hans förflutna, just nu är han iallafall en av de bästa förebilder vi har i sverige, tar sig alltid tid, genuin, ödmjuk i en sport där det är regel att vara kaxig och ha ett överdrivet självförtroende.