2013-09-16, 21:01
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!
Finns det någon version av xp man kan ladda ner som funkar bättre på en gammal dator?
Citera
2013-09-16, 21:04
Medlem
Du kanske kan hitta någon "starter edition".
Citera
2013-09-16, 21:06
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jwpk.rothschild
Du kanske kan hitta någon "starter edition".

Vad innebär det?
Citera
2013-09-16, 21:19
Medlem
Polyklorfenols avatar
Vad kör datorn idag? Har du några fakta om datorns prestanda (processor, RAM)?
Citera
2013-09-17, 00:42
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Vad kör datorn idag? Har du några fakta om datorns prestanda (processor, RAM)?

En gammal mycket sliten p4.
2.8 ghz single core eller nått.
Citera
2013-09-17, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
En gammal mycket sliten p4.
2.8 ghz single core eller nått.

Den är inte för gammal, den är säkert nyare än Windows XP, som kom ut 2001. Om den går segt med XP beror det på crap som kör i bakgrunden (var försiktig med vad du installerar) eller att minnet är fullt så att hårddisken används som virtuellt minne.

Själv kör jag Windows XP Professional på en 863 MHz med 512 MB RAM, och med ett gammalt spel (Diablo II), Notepad++ och PuTTY igång har jag 260-270 MB kvar ledigt av det. Men även en lättviktar-webbläsare som Chrome eller Opera tar minst 100 MB bara för att starta, plus lite minne för varje flik, så jag skulle inte rekommendera bara 256 MB RAM, då får du spendera kvällarna med att sitta och titta på hårddisklampan. Men din dator borde väl ha åtminstone 1 GB.

Windows 7 tar lite mer minne. Med 512 MB ligger man precis på gränsen för att kunna köra en webbläsare utan att aktivera virtuellt minne. Men har du hela 1 GB är det lika bra att installera det istället för XP, för det finns ett haxx för det som låter en fortsätta att få de senaste uppdateringarna: http://forums.mydigitallife.info/thr...fficial-Thread (klicka på översta länken i första inlägget).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in