2023-02-16, 20:19
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Möjligt marknaden överreagerade på den negativa rapporten, men frågan är vad som är en realistisk värdering av bolaget?

Ingen organisk tillväxt längre varken i Norden eller utanför Norden. Dessutom fortfarande inte lönsamt. Den enda ljuspunkten i rapporten är att ARPU för Non-Nordics ökat i SEK, men det verkar mest vara en effekt av att kronan tappat i värde.

De handlas kring en gånger omsättningen vilket inte direkt är en utmanande värdering för teknikbolag men frågan är om man tror tillräckligt mycket på affärsmodellen. Jag gör inte det. Jag tror det är svårt att få riktig lönsamhet i såna här grejer.
Citera
2024-04-19, 22:55
Medlem
Är lite intresserad av denna aktie, den är ju värderad till den årliga omsättningen typ, riktigt billigt.

Finns det någon sannolikhet att Spotify skulle köpa dom? Eller vill dom hellre konkurrera ut dom? För Spotify har väll börjat med böcker också?

Är inte påläst om storytell, så säg gärna till om jag har fel.
Citera
2025-02-24, 10:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag gjorde misstaget att i början av pandemin tro att Storytel skulle kunna vara en aktie som skulle kunna gå bra. Sen dess har det varit en berg- och dalbana, och ett sorgebarn (initial raket, sen pannkaka, och viss återhämtning). Idag går den ner då en av grundarna säljer, igen. Sen senaste gången han storsålde har den iofs gått upp en del. Huvudfrågan: är det här ens en tjänst som har nån framtid? Har egentligen aldrig hört om nån som nyttjar tjänsten. Konceptet ljudböcker kan vara rätt tänkt, men vad pysslar ledningen egentligen med jämfört konkurrenterna?
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-02-24 kl. 10:24.
Citera
2025-02-24, 11:49
Medlem
Vi måste tillbaka till 2022's nivåer!!
Citera
2025-04-13, 23:23
Moderator
Diagorass avatar
Två trådar om Storytel sammanfogade

/ mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera