2013-09-22, 15:33
Medlem
M Nordströms avatar
Kanske detta ökar risken ytterligare att Migrationsverket tar tomma sommarstugor i beslag:
Citat:
Migrationsverket klarar inte av den stora mängden asylsökande. Det anser flera anställda som nu larmar om sönderstressade kolleger, långa väntetider och bostäder som håller på att ta slut.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/situationen-pa-migrationsverket-ar-desperat/
Citera
2013-11-27, 08:22
Medlem
dayms avatar
Röv i fittan heller! Jag ska bedriva boendeverksamhet från mitt fritidshus och låna ut skiten till migrationsverket innan dom hinner beslagta den. Kan man inte minska på invandringen så ska man åtminstone försöka tjäna pengar på den!
Citera
2013-11-27, 09:00
Bannlyst
Visst finns det lagar som gör detta okej, men jag tror det ska mycket till för att något sådant ska hända. Hatet mot svenska staten skulle nå rekordhöga höjder i sånt fall.
Jag utesluter sällan något dock, och skulle vår kära stuga mot förmodan bli ockuperad av en babbefamilj skulle jag förmodligen ta 20 år bakom galler för att bränna de med stugan.
Citera
2013-11-27, 14:10
Medlem
Man kanske skulle hyra ut sommarstugan till kommunen, och låta ett antal "flyktingar" bo där ett tag. När brottsstatistiken gått i taket och tomtpriserna i området sjunkit i botten tänker jag köpa grannarnas mark. Sen tänker jag häva avtalet med kommunen (eller om kommunen vägrar: förgifta dagvattnet!) och se min nyköpta mark stiga i värde när flyktingproblemet är löst.
Citera
2013-11-27, 17:11
Medlem
M Nordströms avatar
Om detta nu blir verklighet hur vad skulle ni säga till landsfadern om detta om ni fick chansen att ställas öga mot öga mot honom? Sedan är det ju också frågan om dom politiker och journalister som bor på Östermalm är beredda att göra samma uppoffring?
Citera
2013-11-27, 17:23
Medlem
thestalkerdudes avatar
Inte för jag tror detta skulle hända för folket skulle då kräva politikernas huvuden på ett silverfat då.

Men skulle detta hända så bränner jag upp hellre stugan än att ge upp stugan till en massa icke-flyktingar som tror att jag ska sponsra dom cash för dom är för lata att skaffa sig ett jobb!

Fy fan för detta nyliberala skitland!
Citera
2013-11-27, 17:33
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Man kanske skulle hyra ut sommarstugan till kommunen, och låta ett antal "flyktingar" bo där ett tag. När brottsstatistiken gått i taket och tomtpriserna i området sjunkit i botten tänker jag köpa grannarnas mark. Sen tänker jag häva avtalet med kommunen (eller om kommunen vägrar: förgifta dagvattnet!) och se min nyköpta mark stiga i värde när flyktingproblemet är löst.

Intressant tanke. På så sätt skulle du kunna manipulera bostadsmarknaden på kvartersnivå. Du bör ju givetvis efterfråga spciellt besvärliga asylanter så att priserna tokfaller.
Citera
2013-11-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Intressant tanke. På så sätt skulle du kunna manipulera bostadsmarknaden på kvartersnivå. Du bör ju givetvis efterfråga spciellt besvärliga asylanter så att priserna tokfaller.
Ja, jag överväger att säga till kommunen att placera romer i min stuga. Om kommunen inte låter mig välja upplägg fritt tänker jag anklaga kommunen för rasism och hota med Janne Josefsson och hela baletten.
Citera
2013-11-27, 19:58
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ja, jag överväger att säga till kommunen att placera romer i min stuga. Om kommunen inte låter mig välja upplägg fritt tänker jag anklaga kommunen för rasism och hota med Janne Josefsson och hela baletten.

Lycka till och glöm inte berätta hur det gick!
Citera
2013-11-27, 20:40
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Detta tror jag är vad Bert Karlsson håller på med på längre sikt.
Citera
2013-11-27, 20:48
Medlem
M Nordströms avatar
Bert Karlsson borde ju kunna bygga upp en flyktinganläggning i Bromma eller Nacka eller hyra lägenheter på Östermalm .
Citera
2013-11-27, 21:29
Medlem
Det vore väldigt bra om det hände iaf. Allt som hjälper människor att öppna ögonen är positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in