Citat:
Ursprungligen postat av
OnkelJodok
Sverige har i ett internationellt perspektiv extremt lyxiga och stora bostäder. Vi måste börja betala tillbaka skulden för vår överkonsumtion.
Jag vet att du bara är ett troll, men det finns trots allt människor som tänker så här vrickat, så jag tar mig tid att svara ändå.
Vad då för jävla skuld? Skulden är något som vänstern har skapat, och de tycker att vi som är resultatet av att två människor har planerat, genom att utbilda sig och skaffa bra jobb innan man skaffar i snitt två barn, skall känna någon slags jävla skuld för att vi är födda i Sverige. Vi råkade inte bli födda här, våra föräldrar valde att skapa ett nytt liv när de kände sig säkra på att de kunde försörja oss och ge oss en trygg framtid. I helvete heller att jag skall känna någon slags skuld till någon somalisk familj för att de inte fattat att preventivmedel existerar och därför skaffat åtta ungar trots att de knappt kan försörja sig själva. Hur är det mitt fel? Varför skall jag betala tillbaks av det som mina föräldrar har kämpat för att jag skall få?
Det fungerar inte så. Människan är kapitalist från födseln, oavsett vad ni vänstertomtar tror. Man sätter sig själv och sin familj framför allt annat. Det är ingenting konstigt med det. De flesta svenskar är resultatet av två människor som planerat för att deras barn skall få en vettig uppväxt och en framtid. Hur är jag skyldig till något på grund av detta menar du?
Varför har jag som barn till två personer som kunde planera någon slags jävla skuld till ett barn till två föräldrar som inte kunde planera alls?