2013-08-30, 14:58
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Kom igen nu, bättre kan du faktiskt. Att SD kommer bli Sveriges tredje största parti beror förmodligen främst på att det är det enda riksdagspartiet som tar upp invandringskatastrofen. Vi lever i en bisarr och kaotisk tid, att partiet inte är större än vad det är, är faktiskt konstigt. SD syns inte, de har ingen glöd, de tar ingen plats, de gör inga kontroversiella utspel och de verkar rätt nöjda som det är verkar det som. SD borde vara minst ett 20 procentsparti vid det här laget.

Men du får också ta i åtanke att så många skulle inte rösta på Sverigedemokraterna om så var fallet. Därmed skulle SD knappast varit ett 20% parti, snarare ett 5% parti. Vad är det för fel med att låta de som är mer sanningsenliga, brinner för denna fråga ytterligare ty sig till SvP? Vilket verkar vara ett bra parti på många sätt.
Senast redigerad av Magne.m 2013-08-30 kl. 15:03.
Citera
2013-08-30, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
SvP skall ha minst 5 heltidsanställda enligt folk partiet, vidare har man enorma kostnaderför propaganda som inte alltid tycks komma ut och en dyr tidning som inte säljer. Öppet har man väldigt lite inkomster, vilket ju ställer frågan vem som betalar och för vad.
"Minst fem heltidsanställda", really? Vem påstår detta och vilka fem heltidsanställda skulle det vara?
Jag som är med i partiet, jobbar med olika områden och som faktiskt lite insyn i saker och ting kan konstatera att det du säger är skitprat, vi har inte fem heltidsanställda, vi har inte en heltidsanställd heller.

Den stora frågan är väl varför du känner dig nödgad att ljuga om dylikt? Vad får du ut av så befängda och verklighetsfrånvända påståenden som du vet inte stämmer?

Du säger vidare att kostnaderna för propagandan är enorma och att tidningen är dyr, vilka uppgifter baserar du detta på? Vad kostar propagandan och vad kostar tidningen att driva? Eftersom du uttalar dig så tvärsäkert menar jag.
Senast redigerad av Straybullet 2013-08-30 kl. 15:03.
Citera
2013-08-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
Men du får också ta i åtanke att så många skulle inte rösta på Sverigedemokraterna om så var fallet. Därmed skulle SD knappast varit ett 20% parti, snarare ett 5% parti. Vad är det för fel med att låta de som är mer sanningsenliga, brinner för denna fråga ytterligare ty sig till SvP, vilket verkar vara ett bra parti på många sätt?
Det har alltid varit så att SD har vuxit mest när det har blivit svartmålat i massmedia och fått negativ uppmärksamhet. Folk skiter i om etablissemanget kallar de för "främlingsfientliga", "rasister" eller "högerextrema" så länge de sköter sig.

Problemet är att det krävs väldigt mycket och hårt arbete, vilket tar tid, för att få in ett parti in i riksdagen, iaf i normala fall. Vi har dock sett stora undantag i Grekland, Ungern och Ukraina med mikroskopiska partier åker likt en raket in i parlamenten.

Allt hade varit så mycket lättare och SvP hade inte ens behövt existera om SD hade stått upp för Sverige och svenskarna som folk. De hade inte behövt vara lika radikala som SvP, hade räckt med att de åtminstone brydde sig om den demografiska katastrofen och stödja svenskarna som folk.
Citera
2013-08-30, 15:10
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Det har alltid varit så att SD har vuxit mest när det har blivit svartmålat i massmedia och fått negativ uppmärksamhet. Folk skiter i om etablissemanget kallar de för "främlingsfientliga", "rasister" eller "högerextrema" så länge de sköter sig.

Problemet är att det krävs väldigt mycket och hårt arbete, vilket tar tid, för att få in ett parti in i riksdagen, iaf i normala fall. Vi har dock sett stora undantag i Grekland, Ungern och Ukraina med mikroskopiska partier åker likt en raket in i parlamenten.

Allt hade varit så mycket lättare och SvP hade inte ens behövt existera om SD hade stått upp för Sverige och svenskarna som folk. De hade inte behövt vara lika radikala som SvP, hade räckt med att de åtminstone brydde sig om den demografiska katastrofen och stödja svenskarna som folk.

Jag håller med dig i mångt och mycket. För att ta två exempel kan vi ju nämna Front National i Frankrike och Party for Freedom i Holland, som är mer rakryggade. Hursomhelst verkar svenska folket väldigt mesiga i sin kritik mot invandringen, därmed tror jag på många områden att de har extra svårt att vakna upp ur eländet. Då har SD inte heller kunnat marschera fram med den radikalare politiken, utan börjat kasta floskler och utesluta partimedlemmar för vilka böcker de läser.
Citera
2013-08-30, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
"Minst fem heltidsanställda", really? Vem påstår detta och vilka fem heltidsanställda skulle det vara?
Jag som är med i partiet, jobbar med olika områden och som faktiskt lite insyn i saker och ting kan konstatera att det du säger är skitprat, vi har inte fem heltidsanställda, vi har inte en heltidsanställd heller.

Den stora frågan är väl varför du känner dig nödgad att ljuga om dylikt? Vad får du ut av så befängda och verklighetsfrånvända påståenden som du vet inte stämmer?

Du säger vidare att kostnaderna för propagandan är enorma och att tidningen är dyr, vilka uppgifter baserar du detta på? Vad kostar propagandan och vad kostar tidningen att driva? Eftersom du uttalar dig så tvärsäkert menar jag.

Varför skulle jag ljug, uppgiftrtna kommer som sagt från folk i Svp och låter fullt rimliga.
Citera
2013-08-30, 17:07
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Varför skulle jag ljug, uppgiftrtna kommer som sagt från folk i Svp och låter fullt rimliga.

Om du tar det du nyss skrev på begriplig svenska kan vi nog diskutera saken vidare.
Citera
2013-08-30, 17:12
Bannlyst
Citat:
Varför skulle jag ljug,
Jag vet inte, det kan du ju bara svara på själv, jag kan bara konstatera att det inte stämmer och att du sprider desinformation. Vilket ditt syfte med desinformationen är kan jag inte svara på.

Citat:
uppgiftrtna kommer som sagt från folk i Svp och låter fullt rimliga.
Då har folk ljugit för dig helt enkelt eller drivit med dig, jag kan inte svara på vilket mer än att uppgifterna inte är korrekta. Om partiet har fem heltidsanställda går ju det mycket enkelt att kolla upp. Varför gör du inte det och återkommer sedan med vilka fem personer detta skulle vara och vad de har för arbetsuppgifter?
Du kan göra det via PM om du vill.

Det är både märkligt och tragiskt hur missunnsamma och bittra individer avundas SvP:s offervilja, engagemang, driv och lyckade satsningar så till den milda grad att man känner sig nödgade att hitta på en massa lögner och fantasier som de inte ens själva klarar av att vidareutveckla. Vi har ju hört det förr också, allt från att det är "knarkpengar" som finansierar SvP:s verksamhet till att judiska finansiärer sponsrar partiet. Beläggen är som vanligt dock icke-existerande och jag vågar nog med bestämdhet hävda att du inte kommer att vara den som presenterar några belägg heller.

Har jag fel? Eftersom jag är involverad både i Realisten och Framåt så blir jag ju väldigt nyfiken och perplex, minst sagt. Det är alltid fascinerande när det kommer fram gubbar ur lådan som anser sig ha bättre koll och kunskap än vi som jobbar med verksamheten på daglig basis och som dessutom tydligen har tagit del av "hemlig information" som ingen av oss andra känner till.

Med det sagt: Framöver hoppas jag verkligen att Svenskarnas parti kommer att ha råd att anställa många personer både för det politiska arbetet och för mediesatsningarna. Det är nog en nödvändighet på sikt.
Senast redigerad av Straybullet 2013-08-30 kl. 17:21.
Citera
2013-08-30, 17:25
Medlem
QMs avatar
Hur många SD:are på flashback hjälper till med aktivism IRL jämfört med andelen SvP:are? Skulle tro att vi vinner rätt rejält faktiskt. Det blir såhär när man kastar bort allt folk som har byggt partiet och är villiga att lägga tid på förändring.

223 miljoner kronor? Fan vad mycket pengar... Var det inte en massa satsningar SD hade med Almqvist i spetsen? Har allt försvunnit eller?
Citera
2013-08-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magne.m
Hursomhelst verkar svenska folket väldigt mesiga i sin kritik mot invandringen, därmed tror jag på många områden att de har extra svårt att vakna upp ur eländet. Då har SD inte heller kunnat marschera fram med den radikalare politiken, utan börjat kasta floskler och utesluta partimedlemmar för vilka böcker de läser.
Jag tror detta är en myt, svenskar är nog inte så mesiga som många verkar tro, däremot är många svenskar rädda för att diskutera problemet, vilket är en helt annan sak. Det är särskilt talande att en av de få gånger SD faktiskt började backa var när de började med dumheterna att börja kasta ut en massa nationalister ur partiet för att de läser "fel" hemsidor och dylikt, vilket de fortfarande gör. Dock är det inte lika mycket uppmärksamhet kring det som det var för några månader sen.
Citera
2013-08-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
SD och partistödet på 223,5 miljoner - vad har man åstadkommit?
det enda jag sett som har åstadkommits är att det finns massa invandrare på gatorna som tigger pengar och svälter. det är möjligt att det finns några andra saker också som har hänt, men jag har inte märkt något annat i alla fall.
Citera
2013-08-30, 18:29
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Hur många SD:are på flashback hjälper till med aktivism IRL jämfört med andelen SvP:are?

Noll?

Citera
2013-08-30, 18:53
Medlem
Magne.ms avatar
Citat:
Jag tror detta är en myt, svenskar är nog inte så mesiga som många verkar tro, däremot är många svenskar rädda för att diskutera problemet, vilket är en helt annan sak. Det är särskilt talande att en av de få gånger SD faktiskt började backa var när de började med dumheterna att börja kasta ut en massa nationalister ur partiet för att de läser "fel" hemsidor och dylikt, vilket de fortfarande gör. Dock är det inte lika mycket uppmärksamhet kring det som det var för några månader sen.

Björn Söder refererade till Fria tider när han skulle bevisa "badskandalen" som ägde rum för något år sedan. Han om någon bör nog bli utkastad, kan man lugnt påstå. Det är toppstyrt, men det är alla större organisationer för den delen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in