Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-28, 11:29
Medlem
Omegamans avatar
Jag har en ipad 2, iphone 5 och en macbook. När jag får ett epostmeddelande så måste jag "markera som läst" på alla tre enheter vilket är väldigt drygt. Detta gäller dock bara ett konto och det är mitt: @live.se konto. Med mina icloud och gmail konton fungerar detta hur bra som helst, jag behöver bara läsa mailet en gång på någon av mina enheter. Jag har prövat att ta bort mitt live konto på alla tre enheterna för att sedan lägga till det igen. Jag har även den senaste iOS och mountain lion programvaran på alla enheterna.

Vad ska jag göra? Någon som har liknande problem?
Citera
2013-08-28, 11:35
Medlem
EckiEckis avatar
Gissningsvis har du ställt in ditt @live att köra POP? Kör IMAP istället.
Citera
2013-08-28, 11:37
Medlem
smams avatar
Det är likadant för mig. Läser de flesta mail på iphonen, och när man sen öppnar Mail på macbooken så rasslar det till så in i helvete med "olästa" mail.

Hur ändrar man från POP till IMAP?
Citera
2013-08-28, 11:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smam
Hur ändrar man från POP till IMAP?

Det kan man inte. Man får plocka bort inställningarna från enheten och börja om.
Citera
2013-08-28, 11:44
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det kan man inte. Man får plocka bort inställningarna från enheten och börja om.

Kan du utveckla lite. Jag trodde det var det jag gjorde när jag raderade mitt hotmailkonto från alla mina enheter och lade till det igen.
Citera
2013-08-28, 11:48
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Kan du utveckla lite. Jag trodde det var det jag gjorde när jag raderade mitt hotmailkonto från alla mina enheter och lade till det igen.

Du måste använda imap istället för pop3 när du lägger till kontot igen.
Citera
2013-08-28, 12:26
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du måste använda imap istället för pop3 när du lägger till kontot igen.

Jag får aldrig ens välja. Efter att jag har har skapat kontot så kan jag gå in på det igen och där ser jag att det står pop3.live.com under värdnamn. Är det den jag ska ändra till imap.live.com istället?

Klickar jag på avancerat så kan jag välja serverport. Slå av eller på SSL och Slå av eller på S/MIME.

Kan tillägga att jag inte har en aning om vad något betyder.
Citera
2013-08-28, 12:33
Medlem
Man kan väl inte ändra från pop3 till imap? Och menar du inte IMAP4? Det är färdiginstallerade inställningar som redan finns på live.com, alltså microsofts mail stödjer inte IMAP4 ? om jag har förstått de rätt
Citera
2013-08-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Man kan väl inte ändra från pop3 till imap? Och menar du inte IMAP4? Det är färdiginstallerade inställningar som redan finns på live.com, alltså microsofts mail stödjer inte IMAP4 ? om jag har förstått de rätt
Så vitt jag vet så stödjer inte hotmail/live imap. De kör säkert sitt eget system. Däremot vet jag att de har apps för till exempel Android (vet ej med iOS).
En snabb googling gav detta: https://discussions.apple.com/thread/3193359?start=15&tstart=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in