2019-05-02, 22:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Som sagt han har gjort ett bra jobb hitintills. Men det har förut skett att till synes seriösa individer han börjat sprida desinformation. Jag funderar exempelvis varför han har intervjuat Jon Bjerknes när det borde vara uppenbart för Adam Green att han inte kan belägga sina påståenden. En annan är att Green går ganska hårt på chabad / third temple spåret som enbart omfattar en liten minoritet av judenheten och det skulle kunna börja likna litet av en halmgubbe.

Så jag har honom under utvärdering om man säger så. Han är löst anknuten till en annan snubbe som sänder under vinjetten Blackstone Intelligence som också tillhandahåller något ojämn kvalitet på sin information.

Jag noterade att dessa två växte samtidigt som Johnny Gats kanal stängdes ned. Så man skulle kunna tänka sig att det är ett sätt att försöka ta över publik från the real deal. Man får se hur de utvecklar sig helt enkelt. Förresten har jag samma inställning till Red Ice Radio.

/Johan

Alltid bra att ha en viss granskning och distans. Man skall aldrig vara naiv. Håller med.
Dock tror jag Adam Green gör så gott han kan och har är ju trots så vitt jag vet ensam/enmanshow på sin kanal vilket betyder att det är oundvikligt att han missar att bakgrundskolla vissa personer han intervjuar.
Så som Bjerkenes.
Blackstone Inellegience verkar vara en kuf.

Ja, spåret med Kushner är Mosiach och Trump kung Cyrys börjar bli tjatigt.

Det fina med Green är att har inte någon specifik politisk agenda utan verkligen ser faran med zionisterna utan att omfamna Alt Right eller Nazismen.
Citera
2019-05-02, 22:28
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nej, nu råkar ju kristendomen säga att man måste tro för att vara kristen. Men om kristendomen hade sagt att alla som föds av kristna föräldrar är kristna, då hade de varit det? Om satanismen hade sagt att alla som föds inom satanismen hade förblivit satanister resten av sitt liv, då hade inte det heller varit något att ifrågasätta? Om en religion säger att det är på ett visst sätt, då är det bara så?

Självfallet är det så.

Den sista frågan är ekvivalent med:
"Om en religion är definierad som X, är den definierad som X?"
Svaret är självklart.
Citera
2019-05-02, 22:29
Medlem
Citat:
Nej, nu råkar ju kristendomen säga att man måste tro för att vara kristen. Men om kristendomen hade sagt att alla som föds av kristna föräldrar är kristna, då hade de varit det? Om satanismen hade sagt att alla som föds inom satanismen hade förblivit satanister resten av sitt liv, då hade inte det heller varit något att ifrågasätta? Om en religion säger att det är på ett visst sätt, då är det bara så?

Nu finns ju dop, konfirmation och nattvard mm som bekräftar den kristna tron.

Du kan inte ensidigt gå in i en negerstam i Afrika bara för att du vill det. Din tillhörighet till stammen bestäms självklart av stammen.
Citera
2019-05-02, 22:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja, judarna bestämmer såklart själva vilka som är välkomna in i den judiska gemenskapen. Men att judarna bestämmer att någon som inte vill vara jude ändå är jude, bara för att denne är född av judiska föräldrar, det köper jag inte. Där anser jag att han som inte vill vara jude fäller avgörandet huruvida han är jude eller ej.

Man är inte en jude bara för att andra judar definierar en som jude.

Så om jag och min blonda vän bestämmer oss för att vara peruaner, så är vi det. Därmed basta?
Citera
2019-05-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Självfallet är det så.

Den sista frågan är ekvivalent med:
"Om en religion är definierad som X, är den definierad som X?"
Svaret är självklart.
Jaså? Så om en religion säger att Jorden är platt så är det så?

Jag håller inte med. Jag anser att religioner kan ha, och har oftast, objektivt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nu finns ju dop, konfirmation och nattvard mm som bekräftar den kristna tron.

Du kan inte ensidigt gå in i en negerstam i Afrika bara för att du vill det. Din tillhörighet till stammen bestäms självklart av stammen.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så om jag och min blonda vän bestämmer oss för att vara peruaner, så är vi det. Därmed basta?
Ni skulle nog ha svårt för att bli acceperade, ja. Men om vi tar det omvända, om negerstammen/peruanerna kommer fram till att ni är en av dem, utan att ni har något intresse av att vara det, skulle ni då ändå vara det? Är det ni eller de som avgör det?
Citera
2019-05-02, 22:54
Medlem
trigganiggas avatar
Citat:
Jaså? Så om en religion säger att Jorden är platt så är det så?

Jag håller inte med. Jag anser att religioner kan ha, och har oftast, objektivt fel.

Du läser antigen fel med flit eller så är du bara dum.

Citat:
Ni skulle nog ha svårt för att bli acceperade, ja. Men om vi tar det omvända, om negerstammen/peruanerna kommer fram till att ni är en av dem, utan att ni har något intresse av att vara det, skulle ni då ändå vara det? Är det ni eller de som avgör det?

Efter allt som vi har skrivit så fantiserar du fortfarande om scenarion där individer hoppar mellan olika identiteter.

Nu ger jag upp dig. Jag bedömer dig som förlorad för stunden. Om du är ung kan du komma att förändras i framtiden och då ser jag fram emot den diskussionen. Men just nu uppvisar du inga som helst tecken på förbättring. Diskussionen känns oseriös och jag debatterar inte utan publik.
Senast redigerad av trigganigga 2019-05-02 kl. 22:58.
Citera
2019-05-02, 23:10
Medlem
Citat:

Du måste vara en ultraliberal person som tror att allt är föremål för individuella val. Det kanske gäller för en Centerpartist i Sverige men det gäller helt enkelt inte i merparten av världen.

Ett folk är att likna med en utvidgad familj eller släkt. Även om du kanske inte vill tillhöra folket så kommer folket (och andra folk) att anse att du tillhör det. Även om du inte vill tillhöra folket så kanske dina barn vill göra det och tas in i gemenskapen igen.
Citera
2019-05-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigganigga
Du läser antigen fel med flit eller så är du bara dum.

Efter allt som vi har skrivit så fantiserar du fortfarande om scenarion där individer hoppar mellan olika identiteter.

Nu ger jag upp dig. Jag bedömer dig som förlorad för stunden. Om du är ung kan du komma att förändras i framtiden och då ser jag fram emot den diskussionen. Men just nu uppvisar du inga som helst tecken på förbättring. Diskussionen känns oseriös och jag debatterar inte utan publik.
Jag läste precis rätt. Det är du som inte riktigt har koll på vad du skriver.

Du undvek frågan.
Citera
2019-05-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Du måste vara en ultraliberal person som tror att allt är föremål för individuella val. Det kanske gäller för en Centerpartist i Sverige men det gäller helt enkelt inte i merparten av världen.

Ett folk är att likna med en utvidgad familj eller släkt. Även om du kanske inte vill tillhöra folket så kommer folket (och andra folk) att anse att du tillhör det. Även om du inte vill tillhöra folket så kanske dina barn vill göra det och tas in i gemenskapen igen.
Om en jude inte vill bli betraktad som jude så är det bara att undvika att bära kippa, inte gå till synagogan och inte nämna att han kommer från en judisk familj. Då finns det inte längre något som avslöjar honom som jude.
Citera
2019-05-02, 23:27
Medlem
Citat:
Om en jude inte vill bli betraktad som jude så är det bara att undvika att bära kippa, inte gå till synagogan och inte nämna att han kommer från en judisk familj. Då finns det inte längre något som avslöjar honom som jude.

Problemet för judar är väl att det kan uppkomma situationer där medlemmar av andra folk aktivt söker spåra upp judar.
Citera
2019-05-02, 23:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Blackstone Inellegience verkar vara en kuf.

Ja, spåret med Kushner är Mosiach och Trump kung Cyrys börjar bli tjatigt.

Det fina med Green är att har inte någon specifik politisk agenda utan verkligen ser faran med zionisterna utan att omfamna Alt Right eller Nazismen.

Vad är det för bra med att inte omfamna nazismen? Hur hade du tänkt vi skulle ta oss ur situationen vi befinner oss i? Med upplysning till massorna som ser på Netflix och allmän rösträtt eller? Hur naiv är du?

Grejen är att den här snubben Blackstone Intelligence har gjort några riktigt insiktsfulla och kvalificerade inslag om geopolitik och Deep state.

https://www.youtube.com/watch?v=YXWtsfuwYKA

Men sedan spårar han ur och gör videos om någon inre kontrovers mellan honom och en annan alt-media producent av lägre kvalitet. Anser sig förföljd och filmar sin förföljare. Producerar timtals av lågkvalitativa direktsända rants osv. Sådant är definitivt en varningssignal.

Han var till Palestina med Adam Green förresten.

/Johan
Citera
2019-05-03, 01:10
Medlem
504umMadLads avatar
Greg Johnson om judar.

https://youtu.be/1bTUbDjxkss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto