2013-10-02, 23:45
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Men jag har varit det och levlat upp massa osv. Ändå sparades inte gubben. Man vågar ju för fan inte börja lira igen.

Samma här...
Citera
2013-10-02, 23:46
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Har ett nytt, oerhört tröttsamt, problem.

Spelet startas om med jämna mellanrum. Skärmen bara slocknar, och efter några sekunder spelas introt upp. Därefter kommer ett meddelande som säger att det startades om p.g.a. problem med min "storage device".

Men, där är absolut inget fel på min lagringsenhet. Har gott om minne kvar på det (6.5 GB) och har genom åren spelat en mängd spel som alla haft sina sparfiler där. Och detta inträffar enbart när jag spelar GTA Online. Inte när jag spelar single player i samma spel, inte när jag spelar NHL, inte när jag spelar Battlefield o.s.v.

Har någon haft samma problem och som kan svara på vad som är fel? Otroligt tröttsamt att aldrig kunna slutföra ett uppdrag längre. Detta inträffar med ojämna intervaller; inte en enda gång igår, men fem gånger idag. Senaste halvtimmen har det inträffat tre gånger. Så jag har gett upp för kvällen.

Följdfråga, om det nu är så att något blev fel vid installationen av online-läget, och jag installerar om det. Försvinner då min karaktär och jag måste börja om från nytt? Har nämligen, inte än i alla fall, förlorat min karaktär och har rankat upp en hel del.
Din/a karaktär/er är sparad/e på Rockstars egna servrar, alltså ej lokalt på hårddisken.
Citera
2013-10-02, 23:48
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masochisten
Står level 1 för mig, det är det första man får, nån tjomme ringer en efter att man har fixat med bilen i LS Costums. Fastnar på att searching for players.

Kom dit flera gånger idag, såg lvl req 24 samt att man inte hitta några spelare för att kunna starta.
Citera
2013-10-02, 23:50
Medlem
Masochistens avatar
Vad är det folk inte förstår med Cloud systemet, DIN KARAKTÄR SPARAS DÄR, nu när den är nere så sparas inte någon karaktär du gör, det står till och med klart och tydligt när du gör karaktären att den är temporär.
Citera
2013-10-02, 23:50
Medlem
HestDrickaColas avatar
Hoppas Lurifaxen hittar hit sen. Väldigt skoj att åka runt och skoja, blir roligare med fler, mic och lite stabilisering!
Citera
2013-10-02, 23:51
Medlem
Bernt-Bennys avatar
En liten update från deras sida
Citat:
Last Updated 4:30 PM ET 10/2/13: Here are the latest updates as of this afternoon.
  • For PlayStation 3 users, a PlayStation Network server issue was detected that was limiting the amount of possible concurrent users. This was preventing most players from accessing GTA Online altogether and as of this morning, that problem was resolved.
  • There is an issue that is preventing some players from getting through the first tutorial mission across both platforms. Many players have been able to get through this with repeated retries, and we are working on unblocking this for everyone as soon as possible.
  • This morning, we experienced some instability across the GTA Online services which is affecting even people who have progressed beyond the tutorial mission. We are identifying these issues now and are working to restore stability for users as soon as possible.
  • For the time being and until we have been able to get everybody access to GTA Online and things are running smoothly, we have disabled the option of purchasable GTA$ cash packs. Players can however keep on earning GTA$ by pulling off Jobs and other profitable gameplay activities rather than purchasing cash packs.
Citera
2013-10-02, 23:53
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Men jag har varit det och levlat upp massa osv. Ändå sparades inte gubben. Man vågar ju för fan inte börja lira igen.
Det beror som sagt på att lagringssystemet inte finns tillgängligt just nu p.g.a. instabila servrar.
Citera
2013-10-02, 23:56
Medlem
Då frågar jag,
kan man starta upp en egen server och se till att den är privat dvs. enbart jag spelar där?
Citera
2013-10-02, 23:57
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Du får ju ett klart och tydligt meddelande före du börjar att det inte går att spara det du gör.

Nu kom jag in och började spela där det sparades förut

Hur säljer man bilar till LS Customs?
Citera
2013-10-03, 00:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Du får ju ett klart och tydligt meddelande före du börjar att det inte går att spara det du gör.

Bara åka dit och sen tryck på SELL
Citera
2013-10-03, 00:00
Medlem
Livsituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson

Bara till att köra in bilen, så kommer det upp ett alternativ antingen direkt, eller som ett "mod".
Citera
2013-10-03, 00:02
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Är bortrest till Söndag så inget online för mig ännu, inte för att det ändå skulle fungera

Har inte sett några större reaktioner ännu över att man skall kunna köpa in-game $ för riktiga pengar. På något sätt gör det mig deprimerad även om att jag vet att jag förmodligen kommer att handla med tanke på min begränsade speltid.

Artikeln jag såg talade om 2 pund för 100k och ca 13.5 pund för 1.25M, lyxlägenhet med 10 bilars garage kostade 400k vilket innebär ca 50 kr om man köper största paketet $.

Jeg tror inte någon vågar köpa in-game $ nu när det är ostabilt. Men det kommer att bli en stor hit. När det tar 2-3 dagars nötande för att skrapa ihop 20-30K, är det nog många som tröttnar och lägger ett par £ för att komma vidare.

Man ska låsa upp saker innan man kan köpa dem. Det gör man med rang. Men det är mycket lättare att öka i rang än att öka i $$$
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in