2013-12-07, 19:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
jag har sett lite av materialet och b.la ser det ut som man filmar i någon trappa i Holgers hus ser väldigt rent ut nästan som nån har städat.
Holger kanske hade en städerska...?
Citera
2013-12-08, 10:56
Medlem
Som städat när han varit försvunnen ett bra tag?
Citera
2013-12-08, 23:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Som städat när han varit försvunnen ett bra tag?
Man vet ju inte hur länge han hade varit försvunnen när MP kopplades in, även om den senaste iakttagelsen var den 23 eller 26 juni. Om det var välstädat då och ingen varit i huset bör det varit välstädat även den 17 augusti, när MP ordnade skallgång.

En annan fråga som slog mig var vad en granne sa till Aftonbladet i september:
"AB 130918
Glenn Eklund, 64, bor granne med den mördade mannen. Han såg honom klippa gräset för ett par månader sedan.
– Det är ett görlugnt område. Han brukade bara vara här ett par månader under sommaren."
Han, måste väl syfta på Holger? Och sannolikt är det väl minnen från en tid tillbaka, innan Holger åkte in. För Holger kan väl inte haft permission "ett par månader under sommaren"? Varför var Holger bara hemma ett par månader under sommaren? Var fanns han övriga året?
Jo, jag är medveten om att AB kan missuppfattat eller skrivit nått de tagit ur det blå, men om grannen sagt så, så är det anmärkningsvärt, eller hur?
Citera
2013-12-17, 20:25
Medlem
Verkar som att polisen har en bit kvar i detta fallet, lite moment 22 vad gäller filmerna: http://bohuslaningen.se/nyheter/tanum/1.2642301-svt-lamnar-inte-ut-filmmaterialet

Citat:
Råmaterial till en dokumentärserie om Missing People kan ge polisen viktiga ledtrådar om styckmordet på Saltö i somras. Med hänvisning till integritetsskäl kräver SVT dock ett domstolsbeslut för att lämna ut filmmaterialet.

Citat:
För att kunna begära ut handlingarna krävs det att det finns en person som är skäligt misstänkt för styckmordet. Enligt Thord Haraldsson på länskriminalen i Trollhättan så har polisen inte det i dagsläget.
– Nej det har vi inte, säger Thord Haraldsson.
Citera
2013-12-23, 00:57
Medlem
mercys avatar
Har en känsla av att detta mord aldrig kommer att klaras upp. Att intresse inte finns helt enkelt.
Citera
2013-12-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Har en känsla av att detta mord aldrig kommer att klaras upp. Att intresse inte finns helt enkelt.

Tror säkert det finns ett intresse, iaf från Polisens sida; vilken mordutredare värd namnet skulle inte vilja vara den som knäcker denna deckarromansnöt? Om inte annat så för att det är en fjäder i kepsen karriärmässigt sett.
Sen kanske inte allmänheten har varit sådär påtagligt engagerad av att inkomma med tips..

Ev har de ringat in någon från den familjära kretsen men behöver avgörande info som de inte får just pga de familjära banden?

Själv anser jag att "anstaltsspåret" blir troligare ju längre det drar ut på tiden.

Kommer mordet att klaras upp? Nja, delar din skepsis.
Citera
2013-12-23, 01:42
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Instämmer att jag också tror att detta kommer att förbli ouppklarat. Om det sen beror på ovilja- eller okunskap i från polisens sida låter jag vara osagt. Det kan ju förstås även bero på att det helt enkelt är grymt svårlöst, men de intervjuer jag sett med polisen Tord (?) har inte fått mig att tro att han är en vidare värst bra polis. Snarare tvärtom faktiskt. I mina ögon så framstår han tyvärr bara som riktigt korkad.

JaJa, vi för väl se om det blir någon lösning på detta, men jag hoppas verkligen att polisen till slut hittar den skyldige.
Citera
2013-12-23, 09:32
Medlem
Har de inte klarat upp det på så här långt tid så blir det troligtvis ouppklarat. Jag har faktiskt inget emot det. H*lger verkade vara ett psykfall, lika bra. Så klart att man av ren nyfikenhet vill veta vad som hände, men klaras det inte upp så är det helt okej för mig.
Citera
2013-12-23, 14:27
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Har de inte klarat upp det på så här långt tid så blir det troligtvis ouppklarat. Jag har faktiskt inget emot det. H*lger verkade vara ett psykfall, lika bra. Så klart att man av ren nyfikenhet vill veta vad som hände, men klaras det inte upp så är det helt okej för mig.
Instämmer med dig att Holger var ett psykfall som sköt sin fru, men du menar väl ändå inte att en styckmördare är ett mindre psykfall än Holger?

I mina ögon så är båda två lika jävla galna och borde givetvis sitta inne på livstid. Och då menar jag riktig livstid.
Citera
2013-12-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Instämmer med dig att Holger var ett psykfall som sköt sin fru, men du menar väl ändå inte att en styckmördare är ett mindre psykfall än Holger?

I mina ögon så är båda två lika jävla galna och borde givetvis sitta inne på livstid. Och då menar jag riktig livstid.
Som troligtvis redan sagts på denna tråd så torde GM, en eller flera, finnas in en ganska snäv krets: anhöriga till Holger eller närstående till den av honom mördade hustrun - motivet vore då hämnd för mordet på hustrun; yrkeskriminell som ger igen av någon anledning, pga någon händelse på anstalten som Holger satt på. Antingen någon av dessa direkt eller genom anstiftare eller som gentjänst. Dessa två läger borde vara de uppenbara, för den som liksom jag endast haft tidningarna som infokälla. Finns det andra motiv och GM så är det en story som gemene man inte kunnat läsa sig till.

En helt annan sak att knyta en GM till brottet, ur något av dessa läger. Frågan är om polisen orkar, med all organiserad brottslighet som blommar i Göteborg numera och de "celler" av kriminella identiteter som poppar upp över hela landet.
Citera
2014-01-17, 23:17
Medlem
Har utredningen kallnat så mycket att den snart blir nedfryst ?
Citera
2014-01-18, 02:55
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Har utredningen kallnat så mycket att den snart blir nedfryst ?

Utredningen har nog varit kall ett hyfsat bra tag. Tråden kan lätt döpas om till "cold case Holger". Tror inte polisen har gjort ett svindåligt jobb dock, gärningsgubben har bara städat bort bevis bra... eller haft tur. Kanske båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in