Citat:
Ursprungligen postat av
adequate
Jag äter zyprexa mot en paranoid psykos jag hade häromåret och på sistone har de gradvis ökat min dos; jag började med 5 mg/dag och står nu på 15 mg/dag. På grund av detta upplever jag bristande till ingen kreativitet, jättedåligt minne, känslolöshet, självmordstankar, segare tankebanor och det ena med det tredje, inget av vilket vill jag ha, av förklarliga skäl. Självmordstankarna har jag trots att jag även äter 60 mg fluoxetin per dag. De kan jag dock leva med i värsta fall; det är de andra biverkningarna jag vill bli av med. Jag vill ha tillbaka mina kognitiva fakulteter dammit!
Så imorrn tänkte jag ringa upp mitt folk på psyk och be om en tid för utsättning och troligen byte, så för att ha något att önska undrar jag: Vad finns det för alternativ till zyprexa som inte har dessa biverkningar, om det ens finns?
Du hade en "paranoid psykos", "häromåret"? Varför i helskotta har du kvar medicinen, har du en kronisk sjukdom (bipolär sjukdom eller schizofreni eller ett befäst missbruk av droger)?
Du skriver väldisponerat, så jag antar att du inte är inne i någon psykotiskt skov, även om det vore möjligt med en sammanhållen text även i psykotiska sammanhang. Är det en personlighetsstörning, i första hand?