Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-14, 11:07
Medlem
Hej! Mitt problem lyder såhär:

Jag har köpt en ny dator för ca 1 månad sen. En väldigt bra, kraftfull dator och inget snålande på något sätt. Jag har dock ett stort problem, när jag startar min dator efter en vanlig avstängning så fungerar allting utom mitt USB-headset.

Jag provar givetvis då att byta port med något av tangentbordet eller datormusen som fungerar, men då visar det sig att dom USB-portarna lägger av efter jag har dragit ut dom, jag kan alltså inte dra ut mitt fungerande tangentbord och koppla in det igen i dess USB-port för då fungerar den inte längre.

Som lösningen ligger till nu så måste jag stänga av datorn helt, och efter det stänga av strömbrytaren i några sekunder och sedan starta datorn igen, men så vill jag inte ha det.

Något jag har upptäckt är dock att varje gång jag stänger av datorn så har den ALLTID en uppdatering att installera. Det är alltid bara 1 uppdatering men den installeras varje gång jag stänger av/startar om datorn, det är precis som den aldrig blir installerad. Kan det finnas någon koppling där mellan?

Redan kollat: Enhets-hanteraren > USB, datorn säger att alla USB-portar fungerar felfritt.

Windows 7 Home Premium

Strömförsörjning: Corsair CX 500M, 500W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 2x 6+2pin PCIe, 5x SATA, 4x Molex

Modekort: MSI Z77 MPower, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 3xG3-PCIe-x16, SLI/CFX, VGA, HDMI, DP, WiFi, BT, UEFI

Processor: Intel Core i7-3770K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan

Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, Power Edition,

Tack på förhand för all hjälp! :-)
Citera
2013-08-14, 11:26
Medlem
Polyklorfenols avatar
Du kan prova att ändra energiinställningarna. I Enhetshanteraren, under den enhet som du vill påverka, finns en flik som heter Energisparfunktioner. Bocka ur rutan som tillåter energisparläget.
Citera
2013-08-14, 11:28
Medlem
Polyklorfenols avatar
Din nätagg är precis på gränsen för grafikkortet, såg jag. Kanske blir det tungt?
Citera
2013-08-15, 17:02
Medlem
Jag får be om ursäkt, länkade visst fel nätagg, jag har 700W i mitt så det ska inte vara några problem. Nu har jag dock sett över mina BIOS-uppdateringar och upptäcker att den inte är uppdaterad till den senaste mjukvaran. Kan med stor sannolikhet hänga på detta enligt MSI's forum.

Jag återkommer med resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in