2011-08-06, 17:36
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad har alla här emot Shogun egentligen?

Den håller helt enkelt inte lika hög klass som deras två första och senaste. Den krossar dock The Crusade
Citera
2011-08-12, 17:44
Medlem
fergusons avatar
Har nu lyssnat in mig på "In Waves" och den kommer inte upp i samma höjder som Shogun tyvärr, lite för gapig och för många snabba låtar.
Jag tycker de låter som bäst i mid-tempo låtar och inte när de trampar plattan i botten.

Skulle jag rangordna alla deras skivor i nuläget skulle listan se ut som följer:

1. Shogun
2. Ascendancy
3. In Waves
4. The Crusade
5. Ember to Inferno
Citera
2011-08-13, 21:15
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Har nu lyssnat in mig på "In Waves" och den kommer inte upp i samma höjder som Shogun tyvärr, lite för gapig och för många snabba låtar.
Jag tycker de låter som bäst i mid-tempo låtar och inte när de trampar plattan i botten.

Skulle jag rangordna alla deras skivor i nuläget skulle listan se ut som följer:

1. Shogun
2. Ascendancy
3. In Waves
4. The Crusade
5. Ember to Inferno

Äh, du är ute och cyklar asså.

1. Ascendancy (hur kan man på allvar inte tycka att det är det bästa de gjort?)
2. Ember To Inferno (jämn med In Waves.)
3. In Waves
4. Shogun
5. The Crusade (blääh, skönt att Trivium inte fortsatte med den där skiten de höll på med.)
Citera
2011-08-14, 13:28
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Äh, du är ute och cyklar asså.

1. Ascendancy (hur kan man på allvar inte tycka att det är det bästa de gjort?)
2. Ember To Inferno (jämn med In Waves.)
3. In Waves
4. Shogun
5. The Crusade (blääh, skönt att Trivium inte fortsatte med den där skiten de höll på med.)

Vi kan lugnt konstatera att vi är ute efter olika saker när vi lyssnar på musik. På många sett tycker jag faktiskt att The Crusade är en bättre skiva än In Waves, mest pga den innehåller minnesvärda melodier. Det ända jag kommer ihåg ifrån In waves när jag lyssnat igenom den är det partiet när han vrålar titeln på skivan.

Just därför tycker jag Shogun är deras bästa eftersom jag tycker den innehåller den perfekta blandningen mellan bra melodier och bra riff.
Citera
2011-08-14, 14:02
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Vi kan lugnt konstatera att vi är ute efter olika saker när vi lyssnar på musik. På många sett tycker jag faktiskt att The Crusade är en bättre skiva än In Waves, mest pga den innehåller minnesvärda melodier. Det ända jag kommer ihåg ifrån In waves när jag lyssnat igenom den är det partiet när han vrålar titeln på skivan.

Just därför tycker jag Shogun är deras bästa eftersom jag tycker den innehåller den perfekta blandningen mellan bra melodier och bra riff.

Jag förstår hur du tänker och respekterar det också men det är självklart att vi har olika uppfattningar. Men tycker du på riktigt att Shogun är bättre än Ascendancy?
Citera
2011-08-14, 14:16
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Jag förstår hur du tänker och respekterar det också men det är självklart att vi har olika uppfattningar. Men tycker du på riktigt att Shogun är bättre än Ascendancy?

Haha... ja du hörde rätt, Shogun är bättre än Ascendery
Citera
2011-08-14, 19:15
Moderator
zanteras avatar
Kanske dags att checka in nya skivan.
Album-ranking av de tidigare:

1. Shogun
2. Ascendancy
3. Ember to Inferno
4. The Crusade

Lyssnade en hel del på Trivium för några år sen, nu när en ny skiva kommit ut är det väl dags att kolla upp den, hört en del bra.
Citera
2013-10-11, 15:24
Medlem
notpleasureds avatar
Vengeance Falls! Fan vilket bra album. Läste någonstans att Matt har tagit hjälp från David Draiman från Disturbed för att utveckla sin röst inför det här albumet, minns tyvärr inte var jag läste det. Tycker det avspeglar sig ganska bra på det här albumet, tycker det finns lite Disturbed-influenser i sången, framförallt när han gör sina cleana-skrik eller vad man ska kalla det. Är egentligen inte något stort Disturbed-fan men tycker att Matt har gått framåt röstmässigt iallafall efter den här hjäpen från Draiman.
Citera
2013-10-11, 18:14
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notpleasured
Vengeance Falls! Fan vilket bra album. Läste någonstans att Matt har tagit hjälp från David Draiman från Disturbed för att utveckla sin röst inför det här albumet, minns tyvärr inte var jag läste det. Tycker det avspeglar sig ganska bra på det här albumet, tycker det finns lite Disturbed-influenser i sången, framförallt när han gör sina cleana-skrik eller vad man ska kalla det. Är egentligen inte något stort Disturbed-fan men tycker att Matt har gått framåt röstmässigt iallafall efter den här hjäpen från Draiman.

Snacka om att vi har olika uppfattningar om den här skivan och Matt's röst. Sjukt slät skiva som aldrig lyfter till några högre nivåer.

Trist att behöva säga, men Trivium blir aldrig vad de var så länge inte Matt Heafy skriker. Den här jävla Disturbed-sången är parodi.
Citera
2014-02-28, 15:17
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Snacka om att vi har olika uppfattningar om den här skivan och Matt's röst. Sjukt slät skiva som aldrig lyfter till några högre nivåer.

Trist att behöva säga, men Trivium blir aldrig vad de var så länge inte Matt Heafy skriker. Den här jävla Disturbed-sången är parodi.

Bump incoming.. Vengeance Falls är tyvärr ett alldeles för mediokert album för att vara gjort av Trivium.. Tycker inte heller att det lyfter till några högre nivåer. In Waves var bra, de hitta tillbaka på banan men vad hände sen?
Citera
2014-03-07, 10:56
Medlem
Caramb553s avatar
Citat:
Bump incoming.. Vengeance Falls är tyvärr ett alldeles för mediokert album för att vara gjort av Trivium.. Tycker inte heller att det lyfter till några högre nivåer. In Waves var bra, de hitta tillbaka på banan men vad hände sen?

Håller med, är fan lika besviken nu som när dom släppte The Crusade. Klart som fan dom skulle fortsatt på In Waves-spåret, den skivan va väl kanske inte den bästa men det va ju helt klart på rätt väg.
Nej istället släpper dom sån här jävla smörja.
Citera
2014-03-10, 01:35
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caramb553
Håller med, är fan lika besviken nu som när dom släppte The Crusade. Klart som fan dom skulle fortsatt på In Waves-spåret, den skivan va väl kanske inte den bästa men det va ju helt klart på rätt väg.
Nej istället släpper dom sån här jävla smörja.

Skönt med någon som tycker likadant! Nej så dåligt som The Crusade är det inte men det är åt det hållet helt klart. Vengeance Falls var en stor besvikelse men gällande The Crusade är det nog det sämsta albumet som någonsin släppts efter ett så lysande album på alla sätt som Ascendancy är. Ja menar att gå från ett mästerverk till ett så dåligt album har nog Trivium satt ett rekord i, i alla fall i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in