2013-08-11, 18:05
Medlem
Hej, har frskt ta reda p var jag kan se alla Premier League matcher den kommande ssongen 13/14 d viaplay.se inte lngre kan snda alla matcher den kommande ssongen pga de nya avtalen med ligan som drabbar hela europe enligt vad jag lst.

Personligen r jag enbart intresserad av att se Liverpools matcher och d enbart genom live streaming med HD kvalitet i minst 720p. Svrt att hitta en sida dock som ger det man vill ha.

Det mesta man hittar genom google skningar r ju massa free streams med piss dlig kvalitet reklam spam och dylikt vilket r helt ointressant.

Vill betala fr en premium tjnst som ger mig hg kvalitet utan ngra som helst strningsmoment och fr jtte grna finnas tablet std fr android dessutom s man kan se sina premier league / UCL matcher i sin smart phone p tex jobbet. Mer drtill s lever jag och min sambo i ett TV befriat hushll (nja, TV finns men har inte ngra tv kanaler / kabel / box etc d vi helt enkelt inte vill ha det) utan vi kr det vi vill genom internet och s kommer det fortstta.

S fr att frtydliga, det jag letar efter r en sida som erbjuder alla lags matcher beroende p vilken man vill se (lagsamhrighet spelar ju in hr) genom streamning p internet i hg kvalitet.

Har ingen aning om det gjorts en liknande post p forumet om gllande frga d jag precis skapat kontot i ren frustration / desperation d det bara r en vecka kvar till avspark och jag inte r skicklig nog att hitta vad jag r ute efter p egen hand.

Jag (liksom skerligen mnga fler som vill se sina respektive lags matcher) vore oerhrt tacksam fr svar, i synnerhet i fall ngon faktiskt kan leverera en sida som kan erbjuda vad jag nskar mig!

Tack
Citera
2013-08-11, 18:33
Medlem
Tlagnojs avatar
Eftersom viasat har rttigheterna i Sverige blir det mycket svrt att f matcherna p ngot annat stt n det + on demand. Dremot s kan du ju p olaglig vg se alla matcher i perfekt 720p stream utan lagg.

Suger att man fr en smre tjnst nr man myglar men s fungerar ju stora delar av media-industrin och jag frstr inte varfr inte streamingtjnsterna t.ex. viaplay anvnder sig av samma teknik som t.ex. torrentstream.
Citera
2013-08-11, 22:15
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viasat
Infr ssongen 2013/2014 trder ett nytt avtal i kraft med Premier League. I detta avtal fr vi endast snda en lrdagsmatch klockan 16:00 p Viaplay. Sndningar via parabol samt kabel- och IPTV lper p precis som tidigare. Denna frndring pverkar alla TV-bolag i Europa.

Klla
Ett alternativ vore d kanske att anvnda sig av Al Jazeera Sport och anvnda en VPN med servrar i ett Mellansterland s som http://www.overplay.net/locations/egypt.php.

Kan ju vara vrt att testa i alla fall. Kan ju vara s att man behver ha en adress i Mellansternland eller betalkort registrerat i Mellanstern ngonstans.
Senast redigerad av Doftpelargon 2013-08-11 kl. 22:27.
Citera
2013-08-11, 23:43
Medlem
Kan ju titta p det och klura lite och se om det kan vara ngot.

Tack.
Citera
2013-08-13, 14:32
Medlem
Doftpelargons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornqvistLFC
Kan ju titta p det och klura lite och se om det kan vara ngot.

Tack.
Har nu testat detta och det funkar. Overplay har en tjnst kallad SmartDNS fr 50 dollar fr ett helr. D kommer man t Al Jazeera streamingsida men ven mnga andra sidor s som BBC Iplayer och Netflix. P Al Jazeera kan man teckna ett ssongskort fr 135 dollar.
Kod:
SmartDNS    $50 
Al Jazeera  $135
Totalt      $185 (~1200 kr)
Vad gller vilka rttigheter Al Jazeera innehar skriver de s hr:

"Live coverage includes English Premier League, UEFA Champions League, UEFA Europa League, International Football, La Liga, Ligue 1, Serie A, English Championship, English FA Cup, English League Cup, Dutch, Swiss, Russian, Brazilian, Argentinian, League MLS, NBA, FIBA, Wimbledon, US Open, ATP World Tour, WTA, Moto GP, Judo, Boxing and much, much more."

Har dock inte dykt djupare in i rttighetsdjungeln.
Citera
2013-10-05, 22:21
Medlem
Doftpelargons avatar
Har nu slutat med Al Jazeera Sports d jag upplevde att den tekniska lsningen bakom sjlva streamingen var fr dlig samt jag trots allt saknade kommentatorer som pratar svenska.

Utbudet var det dock inget fel p.

De kr p en vanlig klassisk flashstream som jag upplever ger en aningens hackig bild med dligt flde i bilden. Knappt synbart men r rtt strigt efter ett tag. Fr se om jag gr tillbaka till dem nr de anvnder en annan teknik med bttre flde i bilden.
Citera
2013-10-06, 02:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Hr ska vi inte diskutera fulstreams. Det finns en trd fr det. /MOD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in