2005-06-22, 20:06
Medlem
Wilfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonplutten
Det vet jag ej. Men sådant här var nog knappast känt då:

http://expressen.se/index.jsp?d=1180&a=303191
Det du tar upp är en märklig företeelse. De flesta organisationer och ismer brukar hålla tillbaka de mest extrema utövarna men i feminismen så verkar dom inte hållas tillbaka på något sätt. Det kan nog ha med att göra med att feminister många gånger tolkar kritik mot individen som kritik mot hela rörelsen.
Om feministerna ska vinna några större framgångar inom politiken och samhället så måste dom rensa upp lite på samma sätt som VPK gjorde.
Citera
2005-06-23, 05:22
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
lika tråkit här som vanligt kan ingen banna mej?

Är det inte bara att ge fan i att skriva så löser det sig.
Om du har problem med att du får svar på dina inlägg där åsikterna avviker från dina så tycker jag att du borde fundera varför du överhuvudtaget bemödar dig med att debattera.

Sen är det lustigt att du klagar på att du blir provocerad och trakasserad här på forumet, men sen i samma andetag skriver att du vill "spotta oss i ansiktet".
Man skall inte kasta spjut i radhus "lilla gumman" ( <--manlig härskarteknik "förringandet av kvinnan")
Citera
2005-06-23, 12:13
Medlem
alice underlands avatar
fel ninjan

Jag klagar INTE på att jag blir provocerad o trackasserad här. det jag har klagat på är att jag i nte får svara med samma mynt.
Vem är det nu som vill att folk med annan åsikt än en själv inte ska skriva...????
Citera
2005-06-23, 12:15
Medlem
alice underlands avatar
och

att kalla den här typen av pajkastning debatt tycker jag är att smickra sej själv.
Citera
2005-06-23, 13:46
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
att kalla den här typen av pajkastning debatt tycker jag är att smickra sej själv.
Om du inte känner att dina argument räcker till så kan du ju alltid skutta tillbaka till feminetik och förvandlas till Deandra igen. Där slipper du såväl pajkastning som motargument.

Att kladda ner trådarna här med inlägg om att du tycker allt är skit med Flashback ger ingenting för någon, de som är mot feminism blir bara mer mot feminism när de ser dina inlägg så du kan helt enkelt gå bort och rätta in dig i ledet med Eva Lundgren och alla andra puckon som ger feminismen ett dåligt rykte.

Det finns folk här i båda läger som enbart är ute efter pajkastning, vilka utav antifeministerna jag menar kan du nog lista ut, men du ska veta att ditt beteende är precis lika illa. Enda skillnaden är att du står på andra sidan stängslet. Du förstör debatten lika mycket som dom du klankar ner på.

EDIT: Tar tillbaka lite av det jag sagt eftersom jag såg att du faktiskt debatterade på en bra nivå i en annan tråd. Men mina ord är kanske nåt att tänka på ändå.

Se dessutom till att locka hit lite mer feminister från feminetik, alla gynnas om snedfördelningen mellan feminister och antifeminister minskas i detta forum.
Citera
2005-06-23, 13:51
Medlem
alice underlands avatar
scramble

jag vet det men jag gör ett försök att ändra på det läs min tråd moderering av feministiska forum. Jag försöker hjälpa till att styra upp en någesånär vettig feministisk debatt from.nu. Trist att du som moderator inte ser d.
Citera
2005-06-23, 13:55
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
jag vet det men jag gör ett försök att ändra på det läs min tråd moderering av feministiska forum. Jag försöker hjälpa till att styra upp en någesånär vettig feministisk debatt from.nu. Trist att du som moderator inte ser d.
Jag editerade mitt inlägg faktiskt som du kan läsa ovan, jag var lite väl hård mot dig där. Jag vill också poängtera att jag inte är moderator i feminism så mina ord är skrivna som användare. Uppenbarligen har många svårt att skilja på sånt och du är ju en ganska ny användare så det är väl lika bra att jag poängterar detta lite extra.
Citera
Medlem
alice underlands avatar
scramble

skillnaden mellan feminetik o fb är att feminetik är ett feministiskt forum vars grundtanke är att finnas till för feminister som vill diskutera med likasinnade. På fb finns ju minst sagt utrymme för att diskutera med meningsmotståndare.
Jag tycker det är ganska tråkit att så fort jag som feminist öppnar munnen i feminist forumet ber alla mej dra, till o med moderator.
Då tvivlar man ju allvarligt på intentionerna här.
Citera
Medlem
alice underlands avatar
ok

förstår
Citera
2005-06-23, 14:05
Medlem
alice underlands avatar
jag hoppas

att ingen ser mej som nån sorts "representant" för feminister i allmänhet. Jag är en ganska extrem person o jag representerar ingen annan än mej själv.
Citera
2005-06-23, 14:07
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Jag tycker det är ganska tråkit att så fort jag som feminist öppnar munnen i feminist forumet ber alla mej dra, till o med moderator.
Då tvivlar man ju allvarligt på intentionerna här.
Är medveten om vad femintetik har för forum. För det första bad jag dig inte att dra utan föreslog det som ett alternativ om debatten här inte passade. Detta gjorde jag inte för att du är feminism utan för att du producerade skitinlägg i denna tråden.

Är du här för att debattera så tycker jag det är positivt.

OnTopic:
Så vad tycker du om att kvinnoorganisationer censurerar och blockerar fakta i deras dokumentation som inte stämmer överrens med deras ideologi och världsbild??
Citera
2005-06-23, 14:19
Medlem
alice underlands avatar
för det första

är jag inte alls insatt i hela roksdebatten. Men om det är så så är det naturligtvis illa det är ju verklighets förfalskning. Å andra sidan har jag fortfarande fullt förtroende för roks som organisation.
Och jag kan även tycka att ändamålet helgar medlen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in