2013-08-08, 12:08
Medlem
Zyndromes avatar
För 2 dagar sen blev jag uppringd av polisen som ville ha ett förhör med mig angående misshandel och utpressning. Jag blev helt chockerad och fick inte veta mer än så, och jag var helt övertygad om att de måste ha fått fel information. Ringde dagen efter till polis-stationen i försök att reda ut detta men fick bara svaret att inställa mig till förhöret nästa dag.

Så nu har jag haft förhöret, där jag fick en hel del frågor. De påstod att jag tagit emot pengar från nån gubbe jag inte känner, ett belopp som inte finns i min kontohistorik eller kontant, alla namn de nämnde är helt främmande för mig, adressen där det hände är på andra sidan orten i ett område jag aldrig besöker eller går igenom, samt jag hade ringt till en av människorna en specifik dag. Jag ringde det enda nummer jag ringt den dagen och kom fram till mitt boendestöd som jag har p.g.a. Asperger.

Jag vägrar vara en del av detta och är just nu riktigt förbannad. Så nu efter jag fått deras namn kollade jag upp dem, och det första namnet är med stor sannolikhet offret och adressen de nämnde stämmer. Sen de två andra personerna som är involverade i detta visar sig vara ... mina grannar. Och på något sätt är jag delaktig. Vettifan om jag ska gå (hela 4-5 meter) och knacka på, och ha ett passivt aggressivt samtal med dessa människor.

Hur som helst så borde de upptäcka att jag inte har med detta att göra och bli avskriven. Vill gärna veta om någon här har varit med om liknande.
Senast redigerad av Zyndrome 2013-08-08 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in