Citat:
Ursprungligen postat av
MisterMagnus
Min erfarenhet är att typ alla tjejer vill ha barn. Tycker dom flesta är precis likadana
i vad dom vill också.Kanske inte konstigt när dom flesta inte tänker själva.Följer modeflugor
i fan det mesta.Hur man ska tänka göra och se ut tex. framför allt går ju livet ut på
skaffa barn och sedan facebooka om det dagligen.................
Problemet är att en hel del vill det för sent... Senast i tisdags när jag var i plaskdammen med mina. Så kunde man se påfallande många kvinnor +40 som hade adopterade barn från Asien och Afrika. En j-a skillnad mellan dem och tjejerna som är mellan 25-30, som var där med sina knattar...
De senare var som att titta på en Carl Larson-målning (fast inte så feta). En slående skillnad - för mig som man!
Men var och en är sin lyckas smed, som sagt. Att inte ha sina egna ungar, då kan det väl lika gärna kvitta för mig känns det som...
Men så vackra de är, de unga mödrarna med sina barn! Om man jämför med sina äldre dito... Det ser ju bara lite patetiskt ut... De skulle ju lika väl kunna var mormor. Men samtidigt så har man lite medlidande. Men kanske får de skylla sig själv om det är ett resultat av deras egna val.