2013-08-07, 10:37
Bannlyst
Hej hej!
Hur gör du när du ska gå fram till en tjej som du inte känner och börja prata, sen försöka få nummret (En tjej att ha förhållande med).
Då menar jag inte på pubben eller någon bar, tex som på liseberg eller bara i nån affär.
Såg en jävligt snygg tjej här om dan på liseberg men visste inte vad jag skulle säga + att hon var med sin kompis. Om man får dom att skratta så ligger man ju alltid bra till

Sammanfattning: Har du några tips eller hur du gör när du ska gå fram till en tjej du inte känner och få nummret till slut (även om hon har kompisar med sig) ,varsomhelst förutom alla dom här pubbarna osv.. Få hon/dom att skratta skulle ju vara perfekt
Citera
2013-08-07, 10:39
Medlem
HerrSmidigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuppeTuppe
Hej hej!
Hur gör du när du ska gå fram till en tjej som du inte känner och börja prata, sen försöka få nummret (En tjej att ha förhållande med).
Då menar jag inte på pubben eller någon bar, tex som på liseberg eller bara i nån affär.
Såg en jävligt snygg tjej här om dan på liseberg men visste inte vad jag skulle säga + att hon var med sin kompis. Om man får dom att skratta så ligger man ju alltid bra till

Sammanfattning: Har du några tips eller hur du gör när du ska gå fram till en tjej du inte känner och få nummret till slut (även om hon har kompisar med sig) ,varsomhelst förutom alla dom här pubbarna osv.. Få hon/dom att skratta skulle ju vara perfekt

Bara att gå fram och be om numret, det värsta som kan hända är att du får ett nej!
Citera
2013-08-07, 11:15
Medlem
KilledByProffsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuppeTuppe
Hej hej!

Du måste se relativt bra ut iaf.

Du: Kunde inte låta bli att gå fram, du är så jävla söt/vacker
*Hon och hennes kompis börjar skratta lite nervöst*
Hon: Jaså, tack..
Du: Vill du kanske ta en kaffe någon gång?
Hon: Visst. *Ger nummer*/ Jag har en pojkvän. / Nej *Går därifrån* / Inte intresserad

Annars kan du köra den här:
https://www.youtube.com/watch?v=v0ZZo5zdmag
Senast redigerad av KilledByProffset 2013-08-07 kl. 11:19.
Citera
2013-08-07, 11:53
Bannlyst
Tack för svaren
Kanske är lite för ung för att fråga om hon vill ta en kopp kaffe men det hjälpte mycket
Citera
2013-08-07, 14:30
Medlem
alterans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Du måste se relativt bra ut iaf.

*Hon och hennes kompis börjar skratta lite nervöst*
Hon: Jaså, tack..
Typ så, fast det här är awkward (inser att det bara är ett exempel, men ändå).
Jag hade inte lämnat något utrymme för dem att "skratta nervöst" och säga "jaså" (samtidigt som de undrar vart du vill komma).

Om vi bygger vidare på det så kanske detta vore bättre:
Du: Jag var bara tvungen att säga hej *sträcker fram handen*
Du: Vad heter du?
Hon: *fniss*... Randomnamn.

Därifrån brukar hon vanligtvis fråga vad du heter eller så får du helt enkelt introducera dig själv.

Om det dock är två tjejer som du såg på Liseberg hade jag i princip gjort samma sak som ovan, bara att jag efter att ha erkänt att hon är söt/snygg/w/e vänder mig till hennes kompis och säger
"Har du något emot om jag lånar din kompis en minut? ", fast återigen, låte henne inte svara, utan gå direkt på att bekanta dig med tjejen du siktade in dig på. Glöm inte att återkoppla till kompisen då och då, så att hon inte blir uttråkad och cockblockar dig genom att tvinga tjejen avsluta.
Alternativt kan du säga: "Du är söt också, men jag såg henne först "

Om båda är söta kan du säga "måste bara erkänna att jag är lite småförtjust i en av er, men vågar inte säga vem... för tänk om hon skulle ha en pojkvän! jag skulle bli förkrossad."
Kolla vem som reagerade bäst, eller om någon av dem himlade med ögonen eller något sådant som skulle antingen indikera attraktion eller irritation, etc. Om hon såg positivt inställd så är risken mindre att hon har pojkvän.

När du har bestämt dig för en av dem är det bara att säga "äh, jag får ta risken" och kör på som ovan =)
Citera
2013-08-07, 16:58
Medlem
På Liseberg är det väl bara att hänga på ett tag, så blir numret hur naturligt som helst när man skiljs.
Fråga när de tänker testa de flygande elefanterna t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in