2013-08-01, 03:05
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du fattar väl för tusan att du inte kan länka till en annan Flashbacktråd som källa.

Jag har omväxlande skummat igenom och lusläst dina andra länkar och jag kan inte se att någon av dem ger stöd för ditt påstående. Vänligen peka ut mer precist var du menar att stödet finns. Har du lust att komplettera med någon ytterligare källa så koncentrera dig på en och markera vad det är i den som du anser är poängen. Att bara ösa på med oändliga textväggar är inte ok, särskilt inte som det visar sig att åtminstone vissa inte säger det du sa.

Och jepp, Sutton var en konspirationsteoretiker så ta gärna från någon lite seriösare.

Att jag länka Flashbacktråden är givetvis för det finns en del källor i den.
Om du kallar Sutton för konspirationsteoriker må vara ditt ordval han var även professor i ekonomi samt doktor i historia.

Sen orkar jag inte se en film eller läsa i en bok för att exakt sekunden eller sidan leta fram en duglig källa.
Men detta kanske kan vara en okej källa ?
http://www.expressen.se/debatt/sverige-tvattade-lenins-blodspengar/
Dessa pengar kom sedan härifrån
http://www.wildboar.net/multilingual/easterneuropean/russian/literature/articles/whofinanced/whofinancedleninandtrotsky.html

http://www.google.se/#sclient=psy-ab&q=lenin+jacob+schiff&oq=lenin+jacob+schiff&gs_l =serp.3..0i8i30l2.2328.2328.1.2766.1.1.0.0.0.0.60. 60.1.1.0....0...1c.1.23.psy-ab..1.1.57.e5O31cG 2tG4&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&fp=c76812ba3bedc852&b iw=1280&bih=641

Nu orkar jag dock inte säga mer i denna tråd.
Senast redigerad av bussturken 2013-08-01 kl. 03:08.
Citera
2013-08-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hur får du det till att han var infödd i någon smet? Det är ju en avlägsen gren i släktträdet och han behöver ju inte haft en aning om vad hans mormors farfar fick för övriga avkomlingar som sedan avkomlingar varav en gifte sig med en Rothschild.

Vet du vilka du är släkt med på så långt håll? Själv vet jag vad mina far- och morföräldrar hette, där tar det slut.

Ändring: Ok, ditt användarnamn kanske antyder att du är mer intresserad av släktforskning än medel-Andersson. Alla bryr sig dock inte så mycket.

Men tycker du verkligen inte det är aningen konstigt att grundaren till världens farligaste ideologi utan konkurrens - ultra juden Karl Marx - av någon slumpmässig anledning är besläktad med världens mäktigaste familj - toppen av världsimperiet. Samma familj som finansierat krig, elände och kommunistiska revolutioner. Kanske är det en slump?
Senast redigerad av Kamora 2013-08-01 kl. 11:12.
Citera
2013-08-01, 15:11
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Men tycker du verkligen inte det är aningen konstigt att grundaren till världens farligaste ideologi utan konkurrens - ultra juden Karl Marx - av någon slumpmässig anledning är besläktad med världens mäktigaste familj - toppen av världsimperiet.
Inte det minsta konstigt. Länge fick judar inte gifta sig med icke-judar, vilket resulterat i att släktträden ofta är mer kompakta.

Citat:
Samma familj som finansierat krig, elände och kommunistiska revolutioner. Kanske är det en slump?
Det är en slump och resten av anklagelserna är i huvudsak substanslöst dravel utan stöd från goda källor.
Citera
2013-08-01, 15:20
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milrevkomit
de finansierade judiska förbundet,judisk socialdemokratisk förening i ryssland, som slogs på de rödas sida i revolutionen, det judiska förbundet bröt dock ganska tidigt med sionisterna, och de flesta medlemmar i judiska förbundet gick istället upp i kommunistpartiet,
många judar var medlemmar i partier som ville erkänna judar som en rysk minoritet och ge dem samma rättigheter som övriga ryssar
det är inte samma sak som att de finansierade revolutionen, det där är så överdrivet av högerextrema kretsar så det är löjligt

Detta stämmer inte vilket kan ses i denna film
http://www.youtube.com/watch?v=oIuW-vNQsQI
Citera
2013-08-01, 15:23
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Detta stämmer inte vilket kan ses i denna film
http://www.youtube.com/watch?v=oIuW-vNQsQI
Du får allt leta upp lite bättre källor än en "dokumentär" gjord av en foliehatt.
Citera
2013-08-01, 15:27
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Inte det minsta konstigt. Länge fick judar inte gifta sig med icke-judar, vilket resulterat i att släktträden ofta är mer kompakta.

Det är en slump och resten av anklagelserna är i huvudsak substanslöst dravel utan stöd från goda källor.

Enligt den offeciela historieskrivningen fanns det i europa närmare nio miljoner judar (inte helt säker på den siffran)
sedan gasades ju 6 miljoner
Så det är lika troligt som att jag och du skulle vara nära släkt eftersom svenskar oftast gifter sig med svenskar.
Citera
2013-08-01, 15:27
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Du får allt leta upp lite bättre källor än en "dokumentär" gjord av en foliehatt.

Eller så kan man titta på de källor han nämner i filmen
Citera
2013-08-01, 15:35
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Enligt den offeciela historieskrivningen fanns det i europa närmare nio miljoner judar (inte helt säker på den siffran)
sedan gasades ju 6 miljoner
Så det är lika troligt som att jag och du skulle vara nära släkt eftersom svenskar oftast gifter sig med svenskar.
Du glömmer två saker:

1) Vi talar om Tyskland, inte hela Europa.

2) Familjen Rothschild hade sitt ursprung i Frankfurt am Main. Karl Marx föddes i Trier. Dessa båda städer ligger mindre än 20 mil ifrån varandra. Med tanke på restriktionerna jag berörde i mitt förrförra inlägg vore det närmast anmärkningsvärt att de *inte* vore släkt på långt håll.
Citera
2013-08-01, 15:56
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Du glömmer två saker:

1) Vi talar om Tyskland, inte hela Europa.

2) Familjen Rothschild hade sitt ursprung i Frankfurt am Main. Karl Marx föddes i Trier. Dessa båda städer ligger mindre än 20 mil ifrån varandra. Med tanke på restriktionerna jag berörde i mitt förrförra inlägg vore det närmast anmärkningsvärt att de *inte* vore släkt på långt håll.

I stort sätt alla judar vid den tiden bodde vid Tyskland (det som då var tyskland)
Vi kan dock ta dit parti och säga att det enbart fanns en miljon judar i tyskland och om vi leker med tanken att du är född och uppväxt i Stockholm är det lika troligt att du är släkt med Lars Leijonborg.
(Slump Per capita)

Att du påstår att 20 mil är ett kort avstånd på den tiden tycker jag enbart är ett argument som gynnar mig.
Citera
2013-08-01, 16:25
Medlem
Imperators avatar
Citat:
I stort sätt alla judar vid den tiden bodde vid Tyskland (det som då var tyskland)
Vi kan dock ta dit parti och säga att det enbart fanns en miljon judar i tyskland och om vi leker med tanken att du är född och uppväxt i Stockholm är det lika troligt att du är släkt med Lars Leijonborg.
(Slump Per capita)

Att du påstår att 20 mil är ett kort avstånd på den tiden tycker jag enbart är ett argument som gynnar mig.

Antalet judar i hela Tyskland var strax över 500 000 1871 (http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Germany#Jews_in_the_reunite d_Germany_.28post-1990.29), men naturligtvis levde inte alla på samma ställe. Man får dessutom räkna bort en del på grund av befolkningstillväxt och antalet judar i hela dåvarande Tyskland var realistiskt sett kanske 400-450 000.

Men då får man samtidigt betänka att Frankfurt var en liten stad, som inte fick 100 000 invånare förrän 1875 (http://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt#Population). 50 år tidigare, med urbanisering och befolkningstillväxt, var det sannolikt inte fler än 50 000 invånare. 1711 fanns det 3024 judar i hela Frankfurt. Med tanke på att dödligheten var långt högre bland judar än bland övriga invånare (båda påståendena kommer från "The House of Rothschild" av Niall Ferguson) är det inte sannolikt att det fanns mer än kanske 5000 och av dessa gifte de allra flesta sig inom sin egen religiösa grupp.

Detta blir dock mitt sista inlägg i just den här delfrågan.
Citera
2013-08-01, 18:43
Medlem
Blixtmannens avatar
Nej det är inget anmärkningsvärt att Karl Marx på lite avstånd är släkt med Rothschilds. Judar fick inte gifta sig hur de ville och har alltid praktiserat gifte inom sin egna etniska tillhörighet.
Citera
2014-07-12, 12:39
Medlem
Citat:
Stämmer det verkligen att kommunist juden Karl Marx är släkt med den judiska bankir familjen Rothschild? Enligt denna bild skall det tydligen vara fallet.

http://fotos.fotoflexer.com/284e04b444f360ca5abf0663499fca99.jpg

Hur ser ni på det?

Om den överhuvudtaget stämmer, så är ju Karl Marx inte släkt med Rothschild, det är ju en som gifter in sig med det namnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in