2013-07-31, 01:38
Medlem
Hej Flashback.
Tidigare så sökte jag på ett namn här på Flashback som jag inte får nämna för då blir det reklam.

Som om vi för enkelhetens skull kallar vendorn på ** för "A" och vi kallar Flashback för "Storebror" så ska det nog gå att förklara, trots att "Storebror" kan förknippas med en ganska känd bok så vill jag inte på Något sätt göra reklam för denna! Det är INTE jag som har skrivit den heller! Jag heter inte ens Orwell i efternamn! Så, hoppas ni förstår mig, annars kan jag byta till någon mer lämplig synonym, tex "Glas", men för nu så använder jag Order Storebror och kommer till min fråga.

Om vendor A upptäcker att det skrivs osanning, ja, rent av lögner om just A, på en av Storebrors avdelningar, texvis Sanningsministeriet och vendor A går in på Sanningsministeriet och förklarar hur det är i verkligheten, vilka regler som faktiskt gäller hos vendor A och visar fakta att det vendor A varit anklagat för är ren lögn, då betraktades detta som reklam av sanningsministeriet och Storebror skickade genast dit sina lagens väktare, bröderna Fluff och stänger av Vendor A i någon månad för att denne endast lade fram bevis om vad han faktiskt själv hade skrivit, om sin egen verksamhet, utanför Storebrors synfält.

Hur exakt kan detta klassas som reklam?
Flera stycken som aldrig varken hört om eller ens testat vendor A börjar hitta på och lägga fram falska påståenden, men så fort Vendorn vill försvara sig och ger lugna och informativa svar på deras påståenden och frågeställningar, då blir Vendorn avstängd i flera månader!?

Hade varit intressant att veta.
Citera
2013-07-31, 09:25
Medlem
Aimberts avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Flashback
/Moderator
Citera
2013-07-31, 14:05
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRMP
Hur exakt kan detta klassas som reklam?

Du kan omöjligt få ett exakt svar med så pass luddig frågeställning, rent generellt är det inga problem för ett företag att "försvara sig" utan att det räknas som att man gör reklam. Allt beror på hur man gör det.
Citera
2013-07-31, 14:49
Medlem
robomans avatar
Du har alltså blivit avstängd i "flera månader", dvs 6 månader? Så länge jag har systemet klart för mig innebär det alltså att det är din tredje avstängning, eller har jag fel?

Oavsett vilket är det helt omöjligt för en vanlig användare att avgöra huruvida du blivit korrekt avstängd, utifrån det där kryptiska textstycket du levererade. Jag antar att du inte frågat någon berörd moderator om saken?

Oavsett vilket (igen), om du postade ett säljande inlägg och länkar till din verksamhet kan jag mycket väl tänka mig att det är att betrakta som reklam. Men det är ju omöjligt att säga utan någon tydligare info än den du gerhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in