2013-10-08, 21:50
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uttos
Varför släpper man inte kortsidan och kurvorna bredvid till Leksands supportrar? Då blir det två stora klackar mot varandra och resten på sittplats är AIKare. Det hade blivit sjukt bra drag då.

AIK kommer inte fylla Globen på egen hand det borde dom insett när dom bokade globen för jippo-match.

Tycker AIK har skött det dåligt och Superstars är dagisbarn.

När det gäller matchen på hovet tycker jag det är märkligt att man behandlar Leksand så annorlunda, få 30 matcher till priset av en bara för att fylla hovet. Vad fan är dom rädda för? Har nog sett alla AIK-Leksand-matcher de senaste decenniet och i EN kvalseriematch har Leksandsklacken ägt AIKs.
Varför skulle vi? Det är inte ett derby. Gnäller ni om att ni bara får 150 platser i Göteborg med? Eftersom den arenan bara tar 1500 färre.
Senast redigerad av Bondbrud 2013-10-08 kl. 21:52.
Citera
2013-10-08, 21:52
Medlem
Örebro gjorde en ganska "rolig" grejj idag när dom åkte till Luleå. Spelarna i de södra klubbarna i Shl åker ju numer flyg till alla Norrlandsmatcher. Så Örebro hyrde in ett lite större charterplan så supportrarna kunde hänga med i samma plan som laget åkte i. Tror det var 186 supportrar om jag inte läste fel, och sedan laget då. Kanske andra klubbar har gjort förut men gillar idén iaf

Vi (örebro) gör ju en invasion av Luleå 14 januari. Lite kul med tanke på att det nästan är den längsta bortaresan..
Citera
2013-10-08, 22:00
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maada
Örebro gjorde en ganska "rolig" grejj idag när dom åkte till Luleå. Spelarna i de södra klubbarna i Shl åker ju numer flyg till alla Norrlandsmatcher. Så Örebro hyrde in ett lite större charterplan så supportrarna kunde hänga med i samma plan som laget åkte i. Tror det var 186 supportrar om jag inte läste fel, och sedan laget då. Kanske andra klubbar har gjort förut men gillar idén iaf

Vi (örebro) gör ju en invasion av Luleå 14 januari. Lite kul med tanke på att det nästan är den längsta bortaresan..

Bra röst från er i Delfinen idag, dom 30 sekunder totalt ni hördes

Jag hörde att ni hejar på Rödvin iallafall!
Senast redigerad av seriously? 2013-10-08 kl. 22:06.
Citera
2013-10-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Varför skulle vi? Det är inte ett derby. Gnäller ni om att ni bara får 150 platser i Göteborg med? Eftersom den arenan bara tar 1500 färre.

Få dina pronomen rätt.
Dessutom gnäller jag inte över något din ordblinda idiot.

Jag undrar varför man inte gör så om man vill ha en hockeyfest, men visst ha ni en rolig tillställning med 4000 pers i globen.

Jag skiter i vilka biljetter man ger till bortalagets officiella supportergrupp. Det som är anmärkningsvärt är att man stänger ute allmänheten.
Citera
2013-10-08, 22:32
Medlem
M-9s avatar
Citat:

När det gäller matchen på hovet tycker jag det är märkligt att man behandlar Leksand så annorlunda, få 30 matcher till priset av en bara för att fylla hovet. Vad fan är dom rädda för? Har nog sett alla AIK-Leksand-matcher de senaste decenniet och i EN kvalseriematch har Leksandsklacken ägt AIKs.
Va? Förklara..

Citat:
Få dina pronomen rätt.
Dessutom gnäller jag inte över något din ordblinda idiot.

Jag undrar varför man inte gör så om man vill ha en hockeyfest, men visst ha ni en rolig tillställning med 4000 pers i globen.

Jag skiter i vilka biljetter man ger till bortalagets officiella supportergrupp. Det som är anmärkningsvärt är att man stänger ute allmänheten.
Allmänheten blir inte utstängd, biljetterna släpps en vecka innan matchen för er och det kommer garanterat finnas kvar då.
Citera
2013-10-08, 22:37
Medlem
€rics avatar
Verkar fortfarande som folk inte fattar att biljetterna kommer släppas som på vanligtvis, dock vid ett senare tillfälle. Gillar dock att man förvandlar det till att man blockerar alla istället för att se det som en premium grej för de som har medlemskap.

Alla affärsverksamheter har något sorts fördel för att vara medlem. Man får tillgång till varor tidigare, bättre priser och speciella kvällar. Varför skulle en affärsverksamhet i SHL vara annorlunda?

Eller har leksand bojkottat EA Sports också för att man med "Season ticket" fick tillgång till NHL 14 några dagar tidigare? KATASTROF, boOOOOOOOJKOOOOOOOOOOOOOOOOT.
Citera
2013-10-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Va? Förklara..

Allmänheten blir inte utstängd, biljetterna släpps en vecka innan matchen för er och det kommer garanterat finnas kvar då.

Man får fler matcher på köpet om man köper Leksandsmatchen på hovet. Missar du ironin där eller spelar du dum?

Jo men en vecka är lite senaste laget att släppa biljetter för en match som spelas på annandagen.

Jag ser inget problem i att man ger medlemmar företräde, jag förstår bara inte varför man gjort på detta sätt. Det hade gynnat AIK ekonomiskt att få en garanterad fullsatt match i Globen. Det hade man lätt kunnat få om man inte gått ut med retoriken att stänga ute Leksandssupportrar. Om retoriken blivit så av snedvriden aftonblaska journalistik är mycket möjligt men nu har det blivit såhär. Hade säkert gått att göra på annat sätt utan att det skulle bli ömma tår som trampats på.
Citera
2013-10-08, 23:54
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maada

Luleå brukar sälja resterande platser i charterplanen till supportrar. Tror nog även att fler säljer sådant till supportrar, sponsorer osv. Kul att det var lite bortafolk på plats idag iaf.

Invasion av Luleå? Hur många beräknas komma hit?
Senast redigerad av siryessir 2013-10-08 kl. 23:56.
Citera
2013-10-09, 01:09
Medlem
powkefs avatar
Citat:
Det hade gynnat AIK ekonomiskt att få en garanterad fullsatt match i Globen. Det hade man lätt kunnat få om man inte gått ut med retoriken att stänga ute Leksandssupportrar.

Det kommer finnas kvar biljetter till er då dom släpps. Gör det inte det så har antagligen Gnaget fyllt Globen och fixar festen på egen hand. Då får ni nöja er med de 150 som alla andra bortalag får. Har aldrig hört på maken av gnäll på en annan klubb bara för att man är fler än 150 som vill iväg till en bortamatch.

Varför är just ni speciella i denna match? Vad fan är problemet?
Citera
2013-10-09, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powkef
Det kommer finnas kvar biljetter till er då dom släpps. Gör det inte det så har antagligen Gnaget fyllt Globen och fixar festen på egen hand. Då får ni nöja er med de 150 som alla andra bortalag får. Har aldrig hört på maken av gnäll på en annan klubb bara för att man är fler än 150 som vill iväg till en bortamatch.

Varför är just ni speciella i denna match? Vad fan är problemet?

De är från Leksand och då bör man få special treatment.

150 platser för bortasupportrarna är väl standard hos alla? Det är väl inte så konstigt att AIK vill sälja till sina egna medlemmar i första hand, långt ifrån alla AIK-supportrar lär ju vara medlemmar, så det lär ju inte vara SÅ många som blir sålda. Det kommer finnas många platser kvar.

Är ju inte direkt första gången ett lag valt att släppa biljetter först en vecka i förväg...
Citera
2013-10-09, 06:30
Medlem
SvenErlandssons avatar
Leksand må ha många supportrar, men något som alltid slår mig är deras otroliga svårighet att skapa något riktigt tryck. Det låter så gällt från deras klack, som om det är fullt med barn och tjejer.
Citera
2013-10-09, 08:24
Medlem
svulles avatar
Citat:
Jag ser inget problem i att man ger medlemmar företräde, jag förstår bara inte varför man gjort på detta sätt. Det hade gynnat AIK ekonomiskt att få en garanterad fullsatt match i Globen. Det hade man lätt kunnat få om man inte gått ut med retoriken att stänga ute Leksandssupportrar. Om retoriken blivit så av snedvriden aftonblaska journalistik är mycket möjligt men nu har det blivit såhär. Hade säkert gått att göra på annat sätt utan att det skulle bli ömma tår som trampats på.

Alltså. Grejen är ju den att jag tror att Globen kommer bli mer eller mindre fullsatt ändå. För det första är det inte cirka 14 000 biljetter som ska säljas, utan det blir snarare runt 12 000, efter säkerhetsarrangemang. Ponera att AIK skulle lyckas kränga 5000-7000 biljetter tills en vecka innan matchen, när allt släpps fritt. Alla Leksandssupportrar är inte direkt insatta i vad den officiella supporterföreningen säger och tycker. Det kommer garanterat vara en hel del leksingar som kirrar en plåt alldeles oavsett. Och i kölvattnet av det, samtidigt som supporterklubben ser att det a) finns många lediga platser kvar, och b) att supportrarna faktiskt köper biljetter ändå, så kommer det naturligtvis sluta med att denna bojkott hävs.

I slutändan vill leksingarna se på hockey i Globen, och då kommer man att göra det.

Naturligtvis hjälper det inte att Aftonbladet mfl. går ut med krigsrubriker, men det kommer bli alldeles fantastiskt ska du se. Både vi i AIK och ni leksingar kan nog se fram emot en match med mycket folk från bägge lägren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in