Citat:
Ursprungligen postat av
Uttos
Jag ser inget problem i att man ger medlemmar företräde, jag förstår bara inte varför man gjort på detta sätt. Det hade gynnat AIK ekonomiskt att få en garanterad fullsatt match i Globen. Det hade man lätt kunnat få om man inte gått ut med retoriken att stänga ute Leksandssupportrar. Om retoriken blivit så av snedvriden aftonblaska journalistik är mycket möjligt men nu har det blivit såhär. Hade säkert gått att göra på annat sätt utan att det skulle bli ömma tår som trampats på.
Alltså. Grejen är ju den att jag tror att Globen kommer bli mer eller mindre fullsatt ändå. För det första är det inte cirka 14 000 biljetter som ska säljas, utan det blir snarare runt 12 000, efter säkerhetsarrangemang. Ponera att AIK skulle lyckas kränga 5000-7000 biljetter tills en vecka innan matchen, när allt släpps fritt. Alla Leksandssupportrar är inte direkt insatta i vad den officiella supporterföreningen säger och tycker. Det kommer garanterat vara en hel del leksingar som kirrar en plåt alldeles oavsett. Och i kölvattnet av det, samtidigt som supporterklubben ser att det a) finns många lediga platser kvar, och b) att supportrarna faktiskt köper biljetter ändå, så kommer det naturligtvis sluta med att denna bojkott hävs.
I slutändan vill leksingarna se på hockey i Globen, och då kommer man att göra det.
Naturligtvis hjälper det inte att Aftonbladet mfl. går ut med krigsrubriker, men det kommer bli alldeles fantastiskt ska du se. Både vi i AIK och ni leksingar kan nog se fram emot en match med mycket folk från bägge lägren.