2013-08-04, 05:43
Medlem
Jiiimboohs avatar
Man lever bara en gång används ju åtminstone på svenska och säkert även på engelska för att uppmana sig själv eller någon annan att göra saker man kanske annars skjutit upp för alltid, av feghet eller andra orsaker. Det kan användas om allt från att fråga den där tjejen i klassen om hon vill gå på dejt till att hoppa bungyjump.

Den engelska varianten i förkortad form, d v s YOLO, har å andra sidan används som ursäkt för att göra idiotiska saker. Som de där rapparna som körde rattfulla och twittrade "YOLO" minuterna innan de kraschade och dog:

http://www.huffingtonpost.com/2012/09/13/ervin-mckinness-driving-drunk-tweet-yolo-dies-car-crash-dui-_n_1880348.html
Senast redigerad av Jiiimbooh 2013-08-04 kl. 06:09.
Citera
2013-08-05, 10:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Andra lämpliga tillfällen (om såna finns) är t.ex. när man kör för fort på motorvägen. Då sänker man hastigheten och säger yolo

Genialt. Uttrycket har en anarkistisk potential som du slog dubbelknut på där. Själv har jag längre funderat på att ta mig in antigen på Auschwitz-Birkenau State Museum eller på Anne Frank House och klottra "Yolo!" över något känsligt föremål, men att göra det där du föreslår ensam i bilen var faktiskt mycket ballare.
Citera
2013-08-05, 16:11
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Genialt. Uttrycket har en anarkistisk potential som du slog dubbelknut på där. Själv har jag längre funderat på att ta mig in antigen på Auschwitz-Birkenau State Museum eller på Anne Frank House och klottra "Yolo!" över något känsligt föremål, men att göra det där du föreslår ensam i bilen var faktiskt mycket ballare.

Och vad hade du fått ut av det?
Citera
2013-08-05, 16:19
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Och vad hade du fått ut av det?

Nej, det är väl inte alla som förstår det roliga...
Det är väl kanske lite av grejen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in