Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-27, 12:04
Medlem
Herr-Bogsvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuccapalm
All text är kopierad ifrån http://blogg.ngn.nu/index.php/2011/07/22/mc-konsult-i-lidkoping-betala-sa-lite-som-mojligt-i-forskott-eller-varfor-inte-handla-nagon-annansta ns/

Bloggaren verkar ha tappat farten efter 22 juli 2011. Nu vill vi ju veta om det blev något luftfilter inhandlat i USA.
Citera
2013-07-27, 15:39
Medlem
Combots avatar
Det är därför det alltid är problematiskt med dessa
mc-affärer. Det finns lika många fula fiskar som det
finns ärliga människor.
Citera
2013-07-27, 15:44
Medlem
santos_devilles avatar
Shit, jag och min fru var inne och pratade med mc konsult för att köpa två nya Harleys. Men det får nog bli en annan butik. Hatar klåpare..

ska hjälpa sprida ryktet så dessa svin får smaka på egen kaka.

nej det är inte ok
Citera
2013-07-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Shit, jag och min fru var inne och pratade med mc konsult för att köpa två nya Harleys. Men det får nog bli en annan butik. Hatar klåpare..

ska hjälpa sprida ryktet så dessa svin får smaka på egen kaka.

nej det är inte ok

spöa dom
Citera
2013-07-27, 23:09
Medlem
954RRs avatar
Va fan det är ju en hel djävla bok,,,, konkurs är lika med skit för de drabbade det vet väl alla, hur svårt kan det vara.
Citera
2013-07-28, 01:04
Medlem
AlmondStorms avatar
Jag vet att TS inte har med orginaltexten att göra, men vafan:

Alla ni som kör motorcykel vet hur viktigt det är med avgassystem

vad dillar killen om? vadå viktigt? ja de e klart man behöver ett, men man BEHÖVER inte något annat än orginal. Visst att han har beställt ett eftermarknadssystem och de ska han ju ha, men han får de ju att låta som att hojen inte går att köra utan det nya systemet
Citera
2013-07-28, 01:21
Medlem
"Lotta på MC-Konsult" minns man ju från en annan forumavdelning för något år sedan
Senast redigerad av dubbeltommy 2013-07-28 kl. 01:25.
Citera
2013-07-28, 08:45
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuccapalm
All text är kopierad ifrån http://blogg.ngn.nu/index.php/2011/07/22/mc-konsult-i-lidkoping-betala-sa-lite-som-mojligt-i-forskott-eller-varfor-inte-handla-nagon-annansta ns/

Jag vill inte att Mc konsult skall lyckas släcka ner bloggen så därför väljer jag som utomstående att kopiera över texten till Flashback.

Min frågeställning och diskussionsunderlag är:

Har man rätt som företagare att dra på förskottsbetalda leveranser så att dom "äts" upp vid en eventuell konkurs där sedan konkursboet hamnar inom samma familj igen?

Etiken kan givetvis diskuteras men jag skulle vilja veta vad någon som kan lagen bättre kan luska lite i detta prekära ärende.
Rätt och rätt.. Om det finns andra som har fodringar så är det först till kvarn som gäller. Det är liksom det som är grejen med konkurser. Jävligt klantigt att inte ringa sin advokat på stubben när dom började hala, sånt där ska man inte försöka sköta själv. Men man lär så länge man lever, se det på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
"Lotta på MC-Konsult" minns man ju från en annan forumavdelning för något år sedan
Och för oss som inte gör det? Länka för fan.
Senast redigerad av Nido6 2013-07-28 kl. 08:50.
Citera
2013-07-28, 09:20
Medlem
Kan tycka att visst har Mc-konsult det tidigare bolaget inte betett sig 100 % schysst men att hålla på så här med blogg o svartmåla är fan inte rätt heller när det är svensk lag som har följts!
Citera
2013-07-28, 11:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Kan tycka att visst har Mc-konsult det tidigare bolaget inte betett sig 100 % schysst men att hålla på så här med blogg o svartmåla är fan inte rätt heller när det är svensk lag som har följts!

Finns många som förlorat deg i konkurser. Kika på aktiemarknaden... Tycker TS skall knipa käft och växa upp. Torgför man sitt vrede över 2000:- så är man både idiot och även wt. Alla kan gå i konkurs, inget att skämmas över. Och inget man behöver debattera offentligt.
Citera
2013-07-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
...

Och för oss som inte gör det? Länka för fan.

Sök för fan.
Hittade inte originaltråden, men det räcker med denna för att du ska fatta.

https://www.flashback.org/t2187508
Citera
2013-07-28, 21:56
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Sök för fan.
Hittade inte originaltråden, men det räcker med denna för att du ska fatta.

https://www.flashback.org/t2187508
Sweet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in