2013-07-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Klockslagen kompletterar ju P-skylten?

Svara på frågan. P-skylt plus tilläggsskylt som säger "8-18, (8-18)", hur ska den tolkas?
Vad gäller mellan 18 och 8?

Parkeringen är inte avgiftsbelagd och inte tidsbegränsad mellan klockslagen.

Men det gjorde jag i dem citat du hänvisade till nyss. Men jag får utveckla det hela lite mer.

En skyltkombination vid infart ska ju omfatta alla dygnets 24 timmar.
Vad som gäller efter att tiden har gått ut på tilläggstavlan, går ju inte att gissa sig till, det kan varken parkören eller parkeringsvakten göra.

Eftersom parkeringsvakten inte kan övervaka vid bristande skyltning kan du ju parkera fritt. Och om det står P och några timmar under, exempelvis 8-18, så måste ju någon skylt till stå.

Lämpligtvis vad som gäller mellan 18-8. Igen, framgår det inte vad som gäller mellan 18-8, kan du ju parkera då också. Så, du kan alltså parkera fritt oavsett tidsangivelserna i ditt exempel som du har hakat upp dig på.
Citera
2013-07-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Men det gjorde jag i dem citat du hänvisade till nyss. Men jag får utveckla det hela lite mer.

En skyltkombination vid infart ska ju omfatta alla dygnets 24 timmar.
Vad som gäller efter att tiden har gått ut på tilläggstavlan, går ju inte att gissa sig till, det kan varken parkören eller parkeringsvakten göra.

Eftersom parkeringsvakten inte kan övervaka vid bristande skyltning kan du ju parkera fritt. Och om det står P och några timmar under, exempelvis 8-18, så måste ju någon skylt till stå.

Lämpligtvis vad som gäller mellan 18-8. Igen, framgår det inte vad som gäller mellan 18-8, kan du ju parkera då också. Så, du kan alltså parkera fritt oavsett tidsangivelserna i ditt exempel som du har hakat upp dig på.

Då är jag nöjd.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in