Den här tråden startades från början i Censur & yttrandefrihet, men flyttades senare till detta forum. Jag anser att Papperskorgen är fel plats för denna tråd då den även har en dokumentärt syfte.
Det startas i tid och otid kampanjer med syfte att stänga ner Flashback. Jag ser ingen fördel med att lägga locket på när detta händer, vilket jag anser att en flytt till Papperskorgen skulle uppfattas som. Samtidigt så ska inte forumet användas i syfte att bedriva trakasserier av icke offentliga personer.
Den här tråden har redan fått närmare 50 inlägg raderade. Inlägg som:
"Haha vilken tomte."
"pajasen kan ju inte ens stava. Så illa att jag knappt en orkade läsa hälften."
"Frågan är om han ens klarat av grundskolan..."
Det finns en för stor risk att denna tråd enbart skulle utvecklas till en tråd där man bara angriper personen, och där syftet med tiden snarare blir att skriva den ena elakheten efter den andra.
I reglerna står det att Flashback ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Jag har här gjort bedömingen att den bästa lösningen för denna tråd är att låsa den. På så sätt kan de som vill förbjuda Flashback få kännedom om kampanjen, samtidigt som vi förhoppningsvis stoppar en tråd som med tiden bara kommer att utvecklas i personangrepp.
admin