Citat:
Ursprungligen postat av
Bjornserkr
Men, du drar allting långt bortom sin spets. Ingen har pratat om att ta in vimsiga fjortisar. Jag säger bara att mindre begåvade tjejer, som ändå är nationalister, kan fungera som propagandaobjekt.
Självklart ska dessa inte ha någon slags ledande position.
Nej, jag drar inte det långt bortom sin spets. Jag drar det till spetsen. Vänder du skutan till ett håll som kappan efter vinden, ska jag såklart blicka vart det är vi är påväg. Det är naturligt och nu får du hålla dig med att jag analyserar, även om du tycker det är för analytiskt för din smak.
För vart går gränsen mellan 'mindre begåvade tjejer' och 'vimsiga fjortisar' enligt dig? För jag kan hålla med propaganda vinkeln, vi kör på det. Men jag vill verkligen inte se, och tror många andra kvinnor håller med mig, några översexualiserade bilder eller uppmuntring av det beteende hos tjejer. De ska inte finnas, punkt. Det är mer skadligt och attraherar bara idioter. Vi kör på sunda bilder som ger en härlig balans mot det perversa samhället. Skulle inte du hålla med om den gränsdragningen iallafall?
Sedan ska man akta sig för att lägga kvinnor på en piedestal, det kan attrahera tjejer som söker efter uppmärksamhet, någonting man redan gör när det är mansdominerat.
Jag förstår också kritiken mot den "elitiska idealet". Men då är inte det naturliga att vi ska ta in ärthjärnor. Dra det ett steg längre nu; kvinnor har en viss påverkan på män. Skulle dessa tjejer vara skadliga och dumma i huvudet kommer det påverka (vissa). Nej, dra upp kravet och sätt fram lite politiska föredrag och samtal så att man lär upp en kritisk tänk och kunskapsnivån, inte bara låta det bero för att utnyttja någons utseende.