2013-09-01, 18:09
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Försöker du separera kvinnor in i två grupper här, snygga och smarta? Ska vi attrahera söta töser för propagandas skull och bortse om de skulle vara lite, vad ska man säga, 'vimsiga'? Skulle det då inte vara ett problem för dig att sikta på kvantitet över kvalité, att ha 'bristande' flickor men många av dem, så länge de inte är i ledande positioner?
Ja, det låter kanske fruktansvärt för dig, men söta och sexiga tjejer borde verkligen vara med på bild/film i propagandasyfte.

Däremot ska självklart intelligenta, idealistiska och modiga kvinnor få ledande positioner. Oavsett utseende. Det är antagligen till och med bra om kvinnorna är lite äldre och inte ser jättebra ut, för att attrahera äldre och fula kvinnor.

Jag förstår att det här låter väldigt vulgärt, men det är sanningen.
Citera
2013-09-01, 18:26
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ja, det låter kanske fruktansvärt för dig, men söta och sexiga tjejer borde verkligen vara med på bild/film i propagandasyfte.

Däremot ska självklart intelligenta, idealistiska och modiga kvinnor få ledande positioner. Oavsett utseende. Det är antagligen till och med bra om kvinnorna är lite äldre och inte ser jättebra ut, för att attrahera äldre och fula kvinnor.

Jag förstår att det här låter väldigt vulgärt, men det är sanningen.

Heh, du hoppar in i lätta fördomar du. Jag har aldrig sagt någonting negativt om det. Propaganda är propaganda, det är en kraftfull verktyg som bör utnyttjas bättre än vad vi gör idag enligt mig. Så dina ord är sanna och jag har inget emot just det, så länge det är anständigt. Jag drar en djup gräns till det sexualiserade och vulgära.

Men, du ignorerade min fråga totalt nu. Jag frågade dig om kvantitet mot kvalité; ska vi ta in sk vimsiga snygga flickor som är inte fullt ut ideologiskt skolade, eller blir det enbart problematiskt för dig om de skulle vara i ledande position?
Citera
2013-09-02, 11:36
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Men, du ignorerade min fråga totalt nu. Jag frågade dig om kvantitet mot kvalité; ska vi ta in sk vimsiga snygga flickor som är inte fullt ut ideologiskt skolade, eller blir det enbart problematiskt för dig om de skulle vara i ledande position?
Men, du drar allting långt bortom sin spets. Ingen har pratat om att ta in vimsiga fjortisar. Jag säger bara att mindre begåvade tjejer, som ändå är nationalister, kan fungera som propagandaobjekt.

Självklart ska dessa inte ha någon slags ledande position.
Citera
2013-09-02, 12:23
Medlem
Citat:
Men snälla. De får väl ha önskningar om de vill, men det ska framförallt vara deras män som tar hand om dem och förser dem med pengar. Hitler gav knappast skattepengar till hemmafruar, och han skulle ha kallat dig "strasserist" om du kom med ett förslag om att ta pengar från män som producerar och ge tillbaka pengarna till deras fruar. Haha, det är ju vansinnigt.

Jo då, det vet vi att han gjorde. En skillnad mellan Strasser och Hitler var att den förstnämnda ville ha en stor välfärdssektor som inbegrep även parasiter, medan Hitler ansåg att bara de som främjade folkgemenskapen skulle åtnjuta sociala reformer som ekonomiskt bistånd. Och det under tiden som landets ekonomi fortfarande var under uppbyggnad efter katastrofåren, nu har vi mycket bättre förutsättningar.

Citat:
Öh, va? Vem skulle vara livegen/slav enligt mig? Ingen.

Alla etniska svenskar, vid vuxen ålder, ska ha samma grundläggande rättigheter. Män som kvinnor. Detta är rimligtvis en självklarhet.

Det blir resultatet av en avreglerad arbetsmarknad.

Det är lätt att säga, ungefär som att luften är fri. Men i en alltmer utvecklad civilisation så krävs det mer än bara det grundläggande för att kunna utvecklas som individ och människa, kottar är inte särkilt roliga eller utvecklande även om de är gratis.
Citera
2013-09-02, 12:37
Medlem
Citat:
Du säger de inte ska få någon gräddfiler men ändå ska de ha en egen avdelning. Hur ska du ha det? Och därmed en naturlig fråga, anser du att detta behövs? Ser du att kvinnor trampas ner av männen? En helt ärlig och nyfiken fråga då.

Varför skulle det vara en gräddfil om de har en kvinnoavdelning som är underställd moderpartiet, det är bara en arena där de kan utvecklas och få lite erfarenhet innan de ger sig in i storpolitiken. Män har lättare att ta plats och breda ut sig, det är ingen väl förborgad hemlighet att det är så det ser ut i hela dagens samhälle, mycket har att göra med att de ger sig in i områden där de inte har att göra, men även i frågor där de borde kunna göra bättre ifrån sig.

Citat:
Att säga ordet bara i den här meningen låter inte gott. Känns som att du igen går emot dig själv och dina ord att vi inte ska ge 'några gräddfiler'. Även här, hur ska du ha det?

Jag vill ha in fler kvinnor in i rörelsen, jag tror att det skulle kunna lyfta frågor av ett annat slag och även ge lite nya infallsvinklar på samhällsfrågor överlag. Det är lite väl mycket "barfota och gravid"-attityd. Antagligen kommer det mest från anti-vita desinformatörer, men det verkar även som att en del nationella faller in i kören.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-09-02 kl. 12:55.
Citera
2013-09-02, 12:49
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Men, du drar allting långt bortom sin spets. Ingen har pratat om att ta in vimsiga fjortisar. Jag säger bara att mindre begåvade tjejer, som ändå är nationalister, kan fungera som propagandaobjekt.

Självklart ska dessa inte ha någon slags ledande position.

Nej, jag drar inte det långt bortom sin spets. Jag drar det till spetsen. Vänder du skutan till ett håll som kappan efter vinden, ska jag såklart blicka vart det är vi är påväg. Det är naturligt och nu får du hålla dig med att jag analyserar, även om du tycker det är för analytiskt för din smak.

För vart går gränsen mellan 'mindre begåvade tjejer' och 'vimsiga fjortisar' enligt dig? För jag kan hålla med propaganda vinkeln, vi kör på det. Men jag vill verkligen inte se, och tror många andra kvinnor håller med mig, några översexualiserade bilder eller uppmuntring av det beteende hos tjejer. De ska inte finnas, punkt. Det är mer skadligt och attraherar bara idioter. Vi kör på sunda bilder som ger en härlig balans mot det perversa samhället. Skulle inte du hålla med om den gränsdragningen iallafall?

Sedan ska man akta sig för att lägga kvinnor på en piedestal, det kan attrahera tjejer som söker efter uppmärksamhet, någonting man redan gör när det är mansdominerat.

Jag förstår också kritiken mot den "elitiska idealet". Men då är inte det naturliga att vi ska ta in ärthjärnor. Dra det ett steg längre nu; kvinnor har en viss påverkan på män. Skulle dessa tjejer vara skadliga och dumma i huvudet kommer det påverka (vissa). Nej, dra upp kravet och sätt fram lite politiska föredrag och samtal så att man lär upp en kritisk tänk och kunskapsnivån, inte bara låta det bero för att utnyttja någons utseende.
Citera
2013-09-02, 19:27
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Det är lite väl mycket "barfota och gravid"-attityd.

Vad är en sådan? Menar du lättfotad och gravid? Aldrig hört talas om det förstnämnda och vid googling dyker bara en gammal porrfilm upp.
Citera
2013-09-02, 20:17
Medlem
AlexJohansens avatar
fyfan säger jag för det bara
Citera
2013-09-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Vad är en sådan? Menar du lättfotad och gravid? Aldrig hört talas om det förstnämnda och vid googling dyker bara en gammal porrfilm upp.

Det är (tydligen) ett gammalt uttryck för en inställning att kvinnor skall hållas i hemmet, att en kvinna är lycklig i sig självt av att vara hemmafru.
Citera
2013-09-03, 12:41
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Heh, du hoppar in i lätta fördomar du. Jag har aldrig sagt någonting negativt om det. Propaganda är propaganda, det är en kraftfull verktyg som bör utnyttjas bättre än vad vi gör idag enligt mig. Så dina ord är sanna och jag har inget emot just det, så länge det är anständigt. Jag drar en djup gräns till det sexualiserade och vulgära.

Det är lika viktigt att få in snygga flickor som snygga pojkar i rörelsen, båda grupperna lockar fler att gå med. Det kan vara ytligt men man får ta till alla knep för att växa. Sen ska alla som uttrycker sig nedvärderande eller ha en skev kvinnosyn uteslutas, de kan gå med babianerna i förorten istället.

Det finns ingenting som är mer värt för den nationella rörelsen som starka svenska kvinnor i ledningen som kan tala till folket. Så man ska verkligen värna om dem som vill vara med och bidra. Dessa får ju också sen beundrare i unga män precis som män i liknande ställning får i kvinnor, det är upp till var och en om man vill utnyttja situationen. Det viktigaste är att man gör ett bra jobb.
Senast redigerad av White Christmas 2013-09-03 kl. 12:44.
Citera
2013-09-03, 17:29
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det är lika viktigt att få in snygga flickor som snygga pojkar i rörelsen, båda grupperna lockar fler att gå med. Det kan vara ytligt men man får ta till alla knep för att växa. Sen ska alla som uttrycker sig nedvärderande eller ha en skev kvinnosyn uteslutas, de kan gå med babianerna i förorten istället.

Det finns ingenting som är mer värt för den nationella rörelsen som starka svenska kvinnor i ledningen som kan tala till folket. Så man ska verkligen värna om dem som vill vara med och bidra. Dessa får ju också sen beundrare i unga män precis som män i liknande ställning får i kvinnor, det är upp till var och en om man vill utnyttja situationen. Det viktigaste är att man gör ett bra jobb.

Om utseende anses viktigt, hur viktigt är det jämfört med allt det andra? Propaganda skulle jag aldrig kalla för ytligt, det är bara att acceptera att alla medel (med viss undantag) ska användas, men aldrig att det ska gå före det sunda.

Haha jasså, ingenting mer värt? Jag skulle säga att stora vita barnfamiljer är värda i guld, men jag förstår, ett steg i taget.

Bra sagt, det är upp till var och en att utnyttja det. Så är det. Jag bara hoppas att folk inte utnyttjar sådant fel, för personligen anser jag det rätt smaklöst om man gör det. Samtidigt behöver vi inte fnittrande tjejer som söker enbart efter uppmärksamhet för att sedan få 'catfights' mellan dessa. Jag anser inte helt enkelt att 'allt ska gå' bara för att det ser snyggt ut på bild för någon minut, man ska tänka långsiktigt.
Citera
2013-09-03, 17:42
Medlem
Citat:
Om utseende anses viktigt, hur viktigt är det jämfört med allt det andra? Propaganda skulle jag aldrig kalla för ytligt, det är bara att acceptera att alla medel (med viss undantag) ska användas, men aldrig att det ska gå före det sunda.

Haha jasså, ingenting mer värt? Jag skulle säga att stora vita barnfamiljer är värda i guld, men jag förstår, ett steg i taget.

Bra sagt, det är upp till var och en att utnyttja det. Så är det. Jag bara hoppas att folk inte utnyttjar sådant fel, för personligen anser jag det rätt smaklöst om man gör det. Samtidigt behöver vi inte fnittrande tjejer som söker enbart efter uppmärksamhet för att sedan få 'catfights' mellan dessa. Jag anser inte helt enkelt att 'allt ska gå' bara för att det ser snyggt ut på bild för någon minut, man ska tänka långsiktigt.

Vi behöver vackra och inflytelse rika tjejer och kvinnor framförallt! Samt personer som kan påverka andra (skådespelare etc). Du får tänka på att de flesta människor är får och följer bara sin herde. Inte alla tänker utan för boxen så att säga. Så fort det blir mainstream att vara nationell så är vi garanterat en bra bit på vägen.

Det menar jag inte att vi ska ha idioter till kvinnor likt Carolina Gynning utan mer smarta och unga tjejer som är förebilder för småtjejerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in