2012-06-05, 20:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han är ju en jävla skitstövel, märker du inte det?
Exakt men ändå älskvärd för att han lever oxh andas (knullar) polisyrket.
Han får ju ändå cred av Jay i slutet. Damn good cop, när allt kommer omkring.

Du som vill ha en serie efter Wire, SE INTE Sons of Anarchy.
Jag håller Breaking Bad högt som fan! Komplexa karaktärer, väldigt välskrivet och realistiska karaktärer.
Citera
2012-06-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Alla som tycker att sista säsongen var lite svag kan nu glädja sig med att det kommer en musikal som kommer att återupprätta seriens storhet, "The Wire: The Musical".

http://www.funnyordie.com/videos/414fa4b226/the-wire-the-musical-with-michael-kenneth-williams?playlist=featured_videos
Hahaha, dom får till det ibland Funny or Die.

"I'm just a burner they can't trace me, use me for drug deals then raplace me"

Citat:
Han är ju en jävla skitstövel, märker du inte det?
Gillar du inte McNulty?
Citera
2012-06-05, 22:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Man kan väl tycka att han är en skitstövel men ändå tycka om honom.
Citera
2012-06-05, 22:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cavatelli
Hahaha, dom får till det ibland Funny or Die.

"I'm just a burner they can't trace me, use me for drug deals then raplace me"

Gillar du inte McNulty?
Nej, jävligt irriterande och dryg, dock är det bra skådespelande men karaktären är jobbig bara, om vi ska ta en inom polisen jag gillar desto mer så är det Lester.
Citera
2012-06-05, 23:23
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Nej, jävligt irriterande och dryg, dock är det bra skådespelande men karaktären är jobbig bara, om vi ska ta en inom polisen jag gillar desto mer så är det Lester.

Bunk tycker jag är skönaste snuten.

"Bunk: I’m just a humble motherfucker with a big-ass dick.

Freamon: You give yourself too much credit.

Bunk: Okay, then. I ain’t all that humble."
Citera
2012-06-08, 02:34
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Utan McNulty skulle The Wire vara extremt mycket sämre. Och som tidigare person påpekade, han är en riktigt bra polis. Visst, han går bakom allas ryggar men hans mål är att göra riktigt polisarbete. Poliser som Lester, Bunk och Kima behöver någon som McNulty för att faktiskt komma någonstans, man märker ju på serien hur dem alla 3 börjar likna McNulty mer och mer eftersom. Iofs hade väl Lester lite av "fuck the bosses" attityden innan, men McNulty eldar garanterat på han ännu mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du som vill ha en serie efter Wire, SE INTE Sons of Anarchy.
Kan bara hålla med, man sitter i facepalm pose hela tiden och kan inte sluta störa sig på hur extremt korkad serien och dess karaktärer är.
Senast redigerad av Dirty. 2012-06-08 kl. 02:58.
Citera
2012-06-21, 12:21
Medlem
senhackarens avatar
Några jag diggar i the wire är Omar, snoop och Chris. Riktiga galningar som röjer runt gettot. Chris och Snoop lönnmördar folk på Marlos order, Omar rånar knarklangare med sig har han sitt berömda hagelgevär som han då och då kör upp i facet på knarklangarna. När ungarna i gettot leker krig i ett avsnitt i säsong 3, så vill en av dem vara Omar. Ungen säger. Bang bang bang, I am Omar
Citera
2012-06-21, 17:52
Medlem
Gillar bäst Slim charles, Bodie, Marlo och cutty.
Slim charles och cutty är ett riktigt tungt radarpar innan Cutty (tyvärr måste jag säga) Lämnar "The game"
Citera
2012-06-21, 20:31
Medlem
Bohlingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Gillar bäst Slim charles, Bodie, Marlo och cutty.
Slim charles och cutty är ett riktigt tungt radarpar innan Cutty (tyvärr måste jag säga) Lämnar "The game"

Håller med om framför allt Slim Charles. Han är en av de få gangsters som har huvudet på skaft och hjärtat på rätt ställe, lojal så länge det är rationellt och hedervärt att vara det och kalkylerande utan att vara falsk och ärolös. Synd bara att han fick så lite tid, och även om det nog var bra att serien slutade där den gjorde, så hade han ju varit en klockren huvudkaraktär i en sjätte säsong.
Citera
2012-06-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlinger
Håller med om framför allt Slim Charles. Han är en av de få gangsters som har huvudet på skaft och hjärtat på rätt ställe, lojal så länge det är rationellt och hedervärt att vara det och kalkylerande utan att vara falsk och ärolös. Synd bara att han fick så lite tid, och även om det nog var bra att serien slutade där den gjorde, så hade han ju varit en klockren huvudkaraktär i en sjätte säsong.

Absolut! Hade velat se mycket mer av Slim charles
Citera
2012-06-21, 21:51
Medlem
NirvanAs avatar
Slim Charles hade coolast röst iaf helt klart
Citera
2012-06-21, 21:53
Medlem
Bohlingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Absolut! Hade velat se mycket mer av Slim charles

Men utöver att han är en straight dude, så är det bästa med Slim Charles sättet han snackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in