Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-01, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jaha då har man dragit de 5 säsongerna. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det är blandade känslor. Det negativa först:

Blottar man någon form av brist på djup om man klagar på det låga tempot? Med tanke på att alla andra verkar uppskatta just det. Det var för många parallella handlingar för min smak. Gillade inte att varje säsong var tvungen att ha en sidohandling som skolan, hamnen, tidningsredaktionen, borgmästarvalet. Kan tillägga att jag spolade förbi en och annan av dom ändlösa maktkamperna i politikens och polishusets korridorer. Fyfan vilken seg skit.

Det som var bra var dock fruktansvärt bra, det vill säga negerdelen av serien. Hade dom gjort en serie om bara den delen så hade den förmodligen vart den bästa jag sett. Således heter favoritkaraktärerna Avon, Stringer, Chris, Snoop, Slim Charles, Omar, Bodie, Prop Joe, Bubbles.

Karaktärer jag ville skulle dö var den självgode tönten McNulty som dessvärre upptog mest tid av alla i serien, samt Kima som bara var för jävla tråkig och gnällig.

Ja det gör du, eftersom dom aspekterna du grinar över är själva poängen med hela serien.
Citera
2011-05-10, 17:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Trodde inte The Wire var så bra men efter att ha kollat de första två avsnitten så lossnar det, och jävlar va bra de första två säsongerna är! Helt jävla lysande! Känns som varenda avsnitt och varenda scen som visas är genomtänkta och extremt bra!
De två första säsongerna av The Wire är de bästa jag sett sedan The Sopranos (tycker nog ändå Sopranos är lite bättre än The Wire).

Men inför Säsong 3 så tappar den lite av den unika känslan av att varje avsnitt är sjukt bra. Får hoppas det blir bättre i Säsong 4.

Kort & gott är The Wire en serie man verkligen inte får missa för det är otroligt bra. HBO kan verkligen göra TV-serier.
Citera
2011-05-10, 17:55
Medlem
rehyptols avatar
Är på fjärde säsongen fyfan vad skönt att man kan titta på en sån här serie från start utan några avbrott
Citera
2011-05-10, 21:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Är på fjärde säsongen fyfan vad skönt att man kan titta på en sån här serie från start utan några avbrott

Är fjärde säsongen bättre än tredje eller fortsätter det i samma stil ungefär?

Han som gjorde de första säsongerna av The Wire avled väl under andra säsongen? De har en tribute till honom efter ett av programmen i Säsong 3.

En fråga till er som sett säsong 3:
Citera
2011-05-10, 23:58
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Han som gjorde de första säsongerna av The Wire avled väl under andra säsongen? De har en tribute till honom efter ett av programmen i Säsong 3.

Nja, Ray Cole, eller Robert F Colesberry, som han heter i verkligheten var bara en av flera producenter. Seriens "riktiga" skapare heter David Simon, och Ed Burns.

Svar på innehållet från din spoiler:

Kul att du gillar serien i alla fall, med tanke på ditt användarnamn tycker man ju att du borde vara ett stort fan av säsong två (som jag personligen håller högst av alla säsongerna). Hursomhelst så är säsong fyra kanske den mest omtyckta säsongen av alla, tror inte att du kommer bli besviken.

Jag hoppas också att alla här kommer att se om serien åtminstone en gång, det finns så mycket som ni har missat första gången. Andra gången är bättre än den första!
Citera
2011-05-11, 00:57
Medlem
Citat:

Svar till din spoiler!

Så jävla bra serie f.ö. blir att varva om den till vintern igen.
Citera
2011-05-11, 11:31
Medlem
rehyptols avatar
Citat:

Sitter på fjärde avsnittet på säsong 4, tycker jävligt synd om aidsungen eller fan det är med han.
Citera
2011-05-20, 19:39
Medlem
Har precis sett första avsnittet av serien och jag är väldigt missnöjd. Blir den bättre? Är det lönt att kolla vidare?
Citera
2011-05-20, 20:52
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Har precis sett första avsnittet av serien och jag är väldigt missnöjd. Blir den bättre? Är det lönt att kolla vidare?

Om du förväntar dig action varje avsnitt så sluta titta.

Förväntar du dig däremot en bra uppbyggnad utav karaktärer och händelser så ska du fortsätta.

Juste glömde säga, min Wire-oskuld är borta, titta klart på alla 5 säsonger efter 1 ½ vecka.

det där är det enda jag har att "säga".
Citera
2011-05-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7

Om du inte kan se en serie utan action var 5e minut så är the wire ingen serie för dig..
Citera
2011-05-21, 02:45
Bannlyst

Som tidigare sagt så har just detta dykt upp i tråden 3-4 gånger. Men hur kommer det sig att just det ovan nämnda inte dyker upp mer i serien? Att folk får reda på att han är det e.t.c.
Citera
2011-05-21, 10:53
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger

Som tidigare sagt så har just detta dykt upp i tråden 3-4 gånger. Men hur kommer det sig att just det ovan nämnda inte dyker upp mer i serien? Att folk får reda på att han är det e.t.c.

Det kanske skulle spinna på för länge och hela temat blir för utnött med tanke på både Omar och Kima är det, kanske skulle det blivit för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in