2014-01-18, 11:34
Medlem
duqus avatar
Kan folket på "Cyklopen" ha någon inblandning i att romerna dök upp vid högdalen ?
Jag menar, vad är chanserna att ett gäng romer väljer att etablera sig bara 100m från cyklopen, när dom tidigare var längre upp vid Högdalstoppen. Det finns en intressant grej i en annan tråd i hur spanska fastighetsägare upplåter lägenheter på korttidsboende för romer för att bli av med sina hyresgäster inför s.k lyxsaneringar, se: (FB) SVD larmar: Kåkstäderna breder ut sig kring Stockholm

Vad jag kan se av fastighetskartorna är de ställen som romerna bosatt sig på stadens mark, så det är då klart belagt att vi är olika inför lagen. Hade jag smällt upp ett tält och skräpat ner hade jag blivit avvisad inom 24 tim av ordningsmakten, men är man av romsk ursprung har man erhållit en frisedel.

För att göra det än mer intressant, en svensk kvinna vid namn Anna Silver uppträder nu som en slags moder teresa och ska hjälpa romerna som fryser vid Högdalen, en inte allt för avancerad gissning är att vi snart får se mindre karavaner med risiga ford transit på väg till nämnda område:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kakstaderna-i-hogdalen-far-hjalp_8904886.svd

Sen rapporteras det om en inbrottsvåg inte långt ifrån romernas "högkvarter":
Se polisens karta: https://sv-se.facebook.com/polisengloben
http://www.direktpress.se/tidningenarstaenskede/Nyheter/Inbrottsvag-mot-kolonistugor-i-Soderort/
http://epaper.mitti.se/epaper_misb/veckanspdf/misb.pdf
Frågan är hur många av dessa som ger spår mot Cyklopen.....
2014-01-18, 11:37
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

För oss som inte kan kartan, var ligger "Cyklopen"?
2014-01-18, 12:47
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
För oss som inte kan kartan, var ligger "Cyklopen"?
http://goo.gl/maps/yi3Jl
mitt emot skatebord-ramparna vid Rågsvedsvägen, kolla blå skylt väg 271 mitt i fotokartan.
2014-01-22, 19:41
Medlem
S.O.Stolps avatar
Regionala Nyhetsprogrammet ABC kör nu en snyftserie. Här porträtteras Dragosh och Simona som är kära i varandra och nu är Simona gravid.

"Kärleken är stark och äkta, men nu är Simona gravid. Och hon är rädd."

Eeeh, hur smart är det att bli gravid under dom omständigheterna. Eller, det kanske är väldigt smart...?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/ny-klinik-for-eu-migranter
2014-01-22, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Zigenarlägret ligger ca. 100m från vänstertillhållet Cyklopen,man kan inte låta bli att undra varför dessa goda och solidariska vänstermänniskor inte låter zigenarna övernatta i Cyklopen med tanke på att byggnaden för det mesta står tom.

Det var mycket vänster i Rågsved och Högdalen för en 10-20 år sedan, men dessa har blivit så pass gamla, eller flyttat att det knappast är ett vänstertillhåll längre. Nu är det mest gråsossar och halvmoderater.
2014-02-02, 12:05
Medlem
i.b.ms avatar
Verkar som om man äntligen skall stänga lägret...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18281948.ab

Lägren i Högdalen ska snart avhysas, meddelar Stockholms socialborgarråd Anna König Jerlmyr (M).
”Vi kan inte tillåta att människor lever i en sådan här misär. Vi kan inte heller tillåta att människor bosätter sig varsomhelst och det tror jag att stockholmarna har förståelse för. Det handlar både om lagstiftning som allemansrätt och miljölagstiftning som de bryter mot, men också av humanitära skäl så måste vi avhysa boplatsen i Högdalen”, skriver hon i ett mejl till Aftonbladet.

Så nu får vi nog återigen se anti-REVA liknande protester från vänsterpacket...
2014-02-02, 12:10
Medlem
Jag har svårt att förstå hur livet är bättre i Sverige som vissa av dessa har sagt, låter som att dessa bara tar med sig sin misär från Rumänien etc. till bland annat Sverige men det grundläggande problemet kvarstår.

Uppfattar som att det är inte då Sveriges ansvar, det är Rumäniens ansvar att lösa sina romers problem! Hoppas EU kan sätta tryck där det behövs och är nödvändigt för att komma till bukt med all denna misär som ser ut att spridas över gränserna i form av "kåkstäder" till länder där problemet aldrig har funnits. Tycker det är förfärligt.
2014-02-02, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alkami
Jag har svårt att förstå hur livet är bättre i Sverige som vissa av dessa har sagt, låter som att dessa bara tar med sig sin misär från Rumänien etc. till bland annat Sverige men det grundläggande problemet kvarstår.

Uppfattar som att det är inte då Sveriges ansvar, det är Rumäniens ansvar att lösa sina romers problem! Hoppas EU kan sätta tryck där det behövs och är nödvändigt för att komma till bukt med all denna misär som ser ut att spridas över gränserna i form av "kåkstäder" till länder där problemet aldrig har funnits. Tycker det är förfärligt.

Det har de säker bättre i Sverige, eftersom vi Svensk har inte blivit plågade romesk kultur i generationer som har i Rumänien och Ungern. I dessa länder har man lärt hur man löser problemet, medan i Sverige kör vi vanliga "flum flum" lösningar som har dålig verkan på den här gruppen.

Det bor 170 pers i Högdalslägret, dvs problemet eskalera okontrollerat om inte myndigheterna stoppa, plus att antalet stölder och personrår som härrör till lägret är enormt.
2014-02-02, 12:22
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det bästa citatet från aftonhoran artikeln:
– Vi har fyra barn som är mellan 3 och 14 år gamla. Men ännu har vi inte tjänat tillräckligt för att kunna skicka hem något till dem...

Vilka ansvariga föräldrar som lämnar sin jävla 3-åring i Rumänien
Men jag tycker det är helt idiotiskt av M i Stockholm att riva. Det här är ju vad dom önskat hela tiden, äntligen finns det människor som är villiga att arbeta svart för vilken ersättning som helst och äntligen så har deras nyliberala drömsamhälle med öppna gränser och fri rörlighet slagit in.
Vidrig dubbelmoral som bör stoppas omgående.Förhoppningsvis så kanske alla Stockholms vänsterextremister ställer sig i en mänsklig kedja runt lägret resten av vintern så dom får stanna kvar samt att alla andra människor i EU kan komma hit!!

Ett annat citat:
– Vart ska vi ta vägen då? undrar Elena. Vi vill inte göra något fel, vi vill bara ha en plats att bo på.

Jadu, vad sägs om Rumänien?

Bara en liten tanke...
2014-02-02, 12:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Verkar som om man äntligen skall stänga lägret...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18281948.ab

Lägren i Högdalen ska snart avhysas, meddelar Stockholms socialborgarråd Anna König Jerlmyr (M).
”Vi kan inte tillåta att människor lever i en sådan här misär. Vi kan inte heller tillåta att människor bosätter sig varsomhelst och det tror jag att stockholmarna har förståelse för. Det handlar både om lagstiftning som allemansrätt och miljölagstiftning som de bryter mot, men också av humanitära skäl så måste vi avhysa boplatsen i Högdalen”, skriver hon i ett mejl till Aftonbladet.

Så nu får vi nog återigen se anti-REVA liknande protester från vänsterpacket...

Bra!

Lagar och förordningar ska gälla för alla, när det kommer till dessa "EU-migranter" så verkar det dock si och så med den biten. Därför skulle jag inte bli förvånad om allt rinner ut i sanden. Precis som allt dieselutsläpp lär göra. Fy fan att som markägare behöva sanera den där boplatsen, lär kosta hundratusentals kronor.
2014-02-02, 12:27
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Perfekt läge för Ullenhag att åka och hälsa på de ziggisar han vurmar så för. Han kanske till och med kan föregå med gott exempel och bjuda hem packet till Vasastan eller vilken arisk enklav han nu gömmer sig i.

Ullentotten bor i paradvåning på Birger Jarlsgatan, dvs Östermalm, två minuters promenad till Stureplan. Han har säkert gott om plats för våra stackars strukturellt diskriminerade romer.
2014-02-02, 12:53
Medlem
Och Tobias Billström har så klart plats för några unga
TiggeROM/ZiggeROM-grabbar med juste kroppar i sitt hem!!!

Tobias sätt igång o visa att du ställer upp för ZiggeROM/TiggeROM-
och ex-minister Andreas Carlgren och Frederick Federley borde också
ställa upp för dessa sina medmänniskor av manligt kön.

De unga ZiggeROM/TiggeROM-brudarna har inga problem att få
sängplatser - många av RunkeBy-folket har ingenting så där finns
inget att stjäla - bara Hoppet OM Doppet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in