2013-07-10, 17:11
Medlem
jeetkunedos avatar
Ännu en jävel som behöver PC-köpråd . Nu har jag bestämt mig för att uppgradera från DDR2 till DDR3 med hyfsat bra komponenter. Allt jag behöver är då mobo, cpu och ram då allt annat jag har känns ganska "average". Jag vill kunna klara av de kommande spelen som BF4 (ja, som många andra redan har nämnt), åtminstone på medium. Jag vet att det är svårt att tänka utifrån just BF4 då vi inte vet vad det kräver, men på ett ungefär.

För tillfället sitter dessa delar i min In-Win Fanqua BS652 (jag kan tänka mig att skaffa nytt Grafikkort i framtiden, men inget jag kan satsa på just nu):

Grafikkort: ATI Radeon HD 5800 Series, 1GB
Processor: Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs)
Minnen: 2x1GB Coirsair Dominator + 2GB XMS2
Moderkort: Asus P5QL (allt jag vet om mitt mobo)
Hårddisk: Seagate Barracuda 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM
PSU: 500W

Är väldigt lite insatt i det här med pc komponenter så jag tänkte fråga er:
Hur skulle >det här< paketet fungera för mig? Moderkortet kanske kunde ha varit bättre och jag vill helst slippa köpa nytt moderkort i framtiden om jag skulle byta till en i7-processor. Finns det annars ett prisvärt paket med i7 (om jag ens behöver det)?
Citera
2013-07-10, 17:16
Medlem
Hadessss avatar
Kör på det där, en i5 ska nog funka för dina krav.
Citera
2013-07-10, 17:23
Medlem
jeetkunedos avatar
Tack för det snabba svaret Är det inte så att grafikkortet gör störst skillnad när det kommer till spel? Behöver man inte ett bättre moderkort för bättre grafikkort? eller fungerar t.ex. ett Asus Geforce GTX TITAN på det här mobo:t?
Senast redigerad av jeetkunedo 2013-07-10 kl. 17:38.
Citera
2013-07-11, 00:58
Medlem
jeetkunedos avatar
Förresten:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=764132

eller

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783615

?

Cirka 10% av tiden vid datorn spenderas vid videoredigering, streaming och photoshop. Klarar jag mig med i5:an eller ska jag ta i7:an? Går det att överklocka båda eller bara i5:an (inte jag som ska göra det då)? Det är ju också stor skillnad mellan moderkorten, eller? Många frågor på en gång, uppskattar om någon hade svar på alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in