2013-07-10, 13:32
Medlem
M Nordströms avatar
Jag hörde två tjejer prata på tåget och en av dom hade fått en ny lägenhet i Tensta. Hon var lite orolig för hur hon skulle göra när julhelgen kom samt även andra kommande storhelgerf ör att inte någon skulle tro att hon var rasist? Hennes vän instämde och sade att hon skulle vara försiktig. Nu till frågeställningen.Vad ger ni henne för tips, skall hon bry sig eller ej? och om hon skall bry sig vad skall hon göra?
Citera
2013-07-10, 13:33
Bannlyst
Jag tycker att hon ska hänga upp juldekorationer och skita i vad andra tycker!
Citera
2013-07-10, 13:37
Medlem
Bombaysapphires avatar
Hon kan ju hänga upp en davidsstjärna i fönstret, det är ju inte rasistiskt. Sen så kanske hon blir mördad av lokalbefolkningen men hon är åtminstone ingen rasssist!
Citera
2013-07-10, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Hon kan ju hänga upp en davidsstjärna i fönstret, det är ju inte rasistiskt. Sen så kanske hon blir mördad av lokalbefolkningen men hon är åtminstone ingen rasssist!

Nej, jag är rätt så säker på att hon inte blir mördad. Folk är inte antisemiter, även om vissa verkar vilja tro det.
Citera
2013-07-10, 13:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Jag hörde två tjejer prata på tåget och en av dom hade fått en ny lägenhet i Tensta. Hon var lite orolig för hur hon skulle göra när julhelgen kom samt även andra kommande storhelgerf ör att inte någon skulle tro att hon var rasist? Hennes vän instämde och sade att hon skulle vara försiktig. Nu till frågeställningen.Vad ger ni henne för tips, skall hon bry sig eller ej? och om hon skall bry sig vad skall hon göra?
Hon ska gifta sig med en afrikan, konvertera till islam, föda fem, sex barn, fira ramadan, gå i burka hela dan.
Citera
2013-07-10, 13:43
Medlem
WJC123s avatar
Folk verkar inte riktigt begripa vad rasism är. Rasism är en ideologi som går ut på att mänskliga raser ska leva åtskilda och som vanligen också har en värdegrund i att dessa raser är olika mycket värda. Huruvida man firar jul eller inte har ingenting med saken att göra! Inte heller om man manifestar denna jul med allsköns symboler – vad det än är så har det inget med rasism att göra!
Citera
2013-07-10, 13:49
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WJC123
Inte heller om man manifestar denna jul med allsköns symboler – vad det än är så har det inget med rasism att göra!
Citat:
Sverigeflagga ansågs för provokativ

http://helahalsingland.se/soderhamn/soderhamnc/1.4192679-sverigeflagga-ansags-for-provokativ
Citera
2013-07-10, 13:56
Medlem
MaryBells avatar
Är ju fan bara tragiskt at nån ens får sej til at tänka på det sättet. Hjärntvätten måste va så godt som total.
Citera
2013-07-10, 14:24
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag tycker att hon ska hänga upp juldekorationer och skita i vad andra tycker!

Instämmer, det skulle jag också föreslagit.
Citera
2013-07-10, 15:22
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Om hon skall flytta till Tensta så kan jag garantera att juldekorationen kommer att vara en av hennes minsta bekymmer...
Citera
2013-07-10, 17:36
Medlem
M Nordströms avatar
Man har ju hört en del snack om att man skall vara försiktig med att gå klädd i T-Shirt med svenska flaggan på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11236794.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in