Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-13, 00:03
Medlem
Raverlilys avatar
Efter att jag kört MBAM och tagit bort det enda "virus" den hitta så kvaddade datorn helt. Ominstallation var ett måste, men kanske ett nödvändigt ont.
Citera
2013-07-13, 08:02
Medlem
christerys avatar
Tja, går kanske att rädda med en clean boot utan en massa (F8 tror jag det var) och göra en systemåterställning.

Alternativt Boot/ välj repair skivan (om du har en), men har du inte nåt väsentligt på burken så är inte en ominstallation och fräscha drivare nåt som skadar. Borde själv göra det oftare. Men jag har blivit lat på äldre dar.
Citera
2013-07-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
Hej.

Var osäker på vart jag skulle placera tråden eftersom jag inte vet om det är ett hårdvaru eller mjukvaru fel, men gissar att det är mjukvara.

Jag har på sista tiden haft problem med att datorn tar lång tid att starta. Alltså, själva booten till Windows är inga problem men efter att jag har loggat in på mitt användarkonto och alla program som ska öppnas vid start ska laddas så händer inget.

Jag kan klicka på grejer men inget händer. Vissa saker fungerar såsom aktivitetshanteraren och windowsmenyn etc.

Efter ca 1-2 minuter efter inloggning så laddas alla program och datorn fungerar vidare som den brukar. (innan så har jag bara behövt vänta ca 10 sek efter inlogg för eftersom programmen startar på en gång)

Om ni vill ha någon mer information så skriv, och tack på förhand.

Hade du installerat nå ny program innan allt detta hände .?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in