Journalister som Henrik Brors måste sakna all skam. Jag tar för givet att han inte är såpass inkompetent att han inte förmår att greppa frågan, i synnerhet efter att Tino uppmärksammat honom på felaktigheterna. Nej, Brors är lika sanningsälskande som en mytoman. Detta är högst medveten förvanskning av fakta för att påverka opinionen i den riktning han önskar.
Han och hans gelikar är sannerligen en svulst på samhällskroppen.
Det är en bra och intressant artikel som beskriver de ekonomiska konsekvenserna av utomeuropeisk invandring på ett konsekvent vis.
Vad de vill dölja, bl a SvD och DN m fl, är ett par huvudpunkter. Först det faktum att vi inte har ett jämlikt utnyttjande av de offentliga resurserna. Räknar man på svenskars utnyttjande per capita och applicerar det rakt av på invällarna så blir siffrorna naturligtvis brutalt mycket lägre än vad de i verkligheten är.
Ett falsarium med tanke på att invällarna begagnar sig av offentliga medel i mycket större omfattning.
Det andra är vad Tullberg skriver i artikeln om att norska studier har visat att en genomsnittlig utomeuropeisk invandrare kostar 4,1 miljoner kronor mer av offentliga resurser än vad denna genererar i inkomster under sin livstid.
I förlängningen blir det vansinnigt kostsamt när vårt "lika för alla"-system ska appliceras på den stora mängd importerade pensionärer som aldrig nått upp till ett positivt ekonomiskt resultat för samhället under sin levnadstid.
Detta är bara några faktorer strikt hämtade ur ekonomiskt hänseende. Vi har inte ens berört skadeverkningarna ur humanitärt perspektiv för de svenskar som blir utsatta av deras kriminalitet. För alla bostadsområden som blir gettoiserade och förstörda vilket bär absurda ackumulerade framtidskostnader.
Den folkliga kvalitén och traditionen som riskerar att förstöras på ett irreversibelt vis.
Listan kan göras lång. Det finns inga uppenbara fördelar, invandringen av de mörka massorna är i sanning den viktigaste politiska frågan. Allt annat är i nuläget underordnat i jämförelse.
Ett homogent folk kan alltid resa sig ur depression och kriser men ett mångetniskt kan aldrig dra åt samma håll för att klara det. När det är kört så är det.
Senast redigerad av kakburk 2013-07-06 kl. 17:25.
Nej, jag tror överhuvudtaget inte på ekonomers analyser som bara baserar sig på siffrornas färg.
Som ett exempel kan vi jämföra städare och VDn. Siffrorna för städarna skulle visa rött direkt, men alla vet att vi måste ha städare i samhället annars skulle samhället inte funka så bra.
Du förstår att ekonomi är uppbyggd på ett annat sätt fysik. Att titta sig blint på siffror är otroligt korkat eftersom de oftast inte säger mycket.
Om folk vill ha sig ett gott skratt på hycklande byfånen sfc bekostnad , så kan man gå in i första tråden om oecd rapporten och hur den minsann visade vilken vinst invandringen påstods vara och se hur skeptisk byfånen var mot ekonomer där.
Om folk vill ha sig ett gott skratt på hycklande byfånen sfc bekostnad , så kan man gå in i första tråden om oecd rapporten och hur den minsann visade vilken vinst invandringen påstods vara och se hur skeptisk byfånen var mot ekonomer där.
Nu är det faktiskt inte jag som påstår att jag är professor i genetik trots att jag inte är det!
Det är du och din pappa som är byfånar!
Gjorde det och fan så hycklande denna äckelblatte är! Otroligt!
Läs sedan blattens svar ovan.... Shit vad ding den inavlade assyriern är. IQ-fiskmås minst sagt.
Vid det här laget kan ingen frisk människa någonsin påstå att rapporten visar på ett nettoplus av invandringen. Det är bara mentalt retarderade personer som skulle vidhålla en sådan ståndpunkt.
Vi som har läst rapporten vet precis vad den säger. Och det är allt annat än positivt för invandringen.