Citat:
Ursprungligen postat av
SFC1977
Jag har gått en del kurser med ekonomer och det är verkligen inte vetebskapligt lagda.
Ha ha ekonomers mest avancerade verktyg är excel! Analysförmågan ligger i om siffran i cellen blir röd eller grön.
Att låta ekonomer analysera samhället är som att låta barn spela fotboll i ett glashus!
Så du tro hellre på Wolodarskis agendasättande journalistik än på vad OECD-rapporten egentligen menar? Är inte det en konstig inställning som baseras på
tro snarare än
sanning? OECD-rapporten kommer ju uppenbarligen fram till att Sverige går back på massinvandringen med 0,58% av BNP varje år. Den kommer ju uppenbarligen fram till att invandrare tar 10 gånger så mycket socialbidrag som en svensk och att detta är exempellöst för Europa.
Hur kommer det sig att du fullkomligt ignorerar detta? Att du vill tro något gör det inte till sanning, utan du bidrar i själva verket till att cementera invandrares utanförskap. Varför? Får det dig att känna dig humanistisk? Bättre än en "rasist"? Jag förstår verkligen inte.
För övrigt var det ekonomer som SKREV OECD rapporten från början. Väljer du att inte tro på den, väljer du även att inte tro på Wolodarskis agendasättande tolkning av den. Förstår du det, eller är det resonemanget för komplicerat? I så fall kan jag förtydliga.