2013-07-04, 00:27
Medlem
knokkelmanns avatar
Hej!
Det har på senare tid börjat hacka otroligt mycket när jag kollar film. Just nu kollar jag en film med upplösning 640x320 23 bildrutor/sekund så det är inga tunga grejer. Startar jag taskmanager är det i princip bara vlc som tar minne och jag har tidigare inte haft problem med detta.

Har en ett år gammal HP Pavilion dc6 Notebook, AMD A8-3530MX APU med Radeon HD 1,9 GHz och 8 GB ram.

Det hackar i både vlc och mediaplayer.

Förslag på vad som kan vara fel?
Citera
2013-07-04, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Hej!
Det har på senare tid börjat hacka otroligt mycket när jag kollar film. Just nu kollar jag en film med upplösning 640x320 23 bildrutor/sekund så det är inga tunga grejer. Startar jag taskmanager är det i princip bara vlc som tar minne och jag har tidigare inte haft problem med detta.

Har en ett år gammal HP Pavilion dc6 Notebook, AMD A8-3530MX APU med Radeon HD 1,9 GHz och 8 GB ram.

Startas videon med att ljudet och film hackar eller är det något som dyker upp efter ett tag? Är det samma problem om du kollar på youtube?
Citera
2013-07-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Hej!

Hur mår disken? är den nära att bli full? har du defragmenterat den regelbundet?
Citera
2013-07-06, 14:54
Medlem
knokkelmanns avatar
det börjar hacka efter ett tag och det sker typ inte på youtube. googlade och sökte dock ett tag och hittade sen vmp-hc och det verkar ju lösa allt... hur kan det vara så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in