[quote=Marlo.Stanfield|50850066]Jag har joinat ligan nu, ställde samma fråga i Fantasy forumet men skriver här också:
Citat:
Hur kör vi när säsongen börjar? Hur ofta får man byta ut spelare osv?
Draften sker på söndag, därefter kommer du ha ditt lag som du enkelt kan ställa in dagligen och för veckore framöver. Du kan plocka upp 7 spelare från free agent list per vecka, och dessutom kan du trada mot andra lag i ligan.
Citat:
Sen undrar jag också hur bedömningen är, när jag körde med andra förra säsongen så samlades alla rebound, poäng, free throws, 3 poängare osv under hela säsongen och den som hade bäst stats vann. Är det samma som gäller här eller?
De körde ROTO, då får den som kommer etta i rebounds 12 och den som kommer sist 1, osv i alla kategorier. Vi kör dock h2h each category.
Exempel: Marlo möter Mockdraft i Flashback NBA fantas league under vecka 1, Marlo vinner kategorierna poäng, rebounds, ast, to och blocks, mockdraft vinner steals, fg%, ft% och 3pm. Därmed har Marlo vunnit veckans matchup 5-4.
Veckan därefter vinner mockdraft 8-1 mot sobofied medan Marlo vinner 6-3 mot fredrock, mockdrafts record är nu 12-5 medan marlos record är 11-7. Mockdraft ligger före Marlo efter vecka två.
Citat:
Sen vet jag inte hur auction draft fungerar, men jag körde snake förra året och det kan jag.
'
Du får 200, som du skall använda till att fylla ett helt lag. Din taktik är upp till dig, det du kan göra är att köra test draft härr,
http://games.espn.go.com/fba/mockdraftlobby ...... ESPN sätter en spelares värde och priserna brukar landra runt dessa siffror.
Så gör du dig i alla fall familjär med hur det fungerar, brukar finnas många fler drafts mot kvällen så kan du träna lite under helgen.