2014-10-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Vi är 9 med marlo, men några har inte svarat på sina invites. Det funkar att köra med 10 pers, men vi siktar på 12.
10 pers är bra också, fast kan du ändra truppstorleken?

En IR och runt 15 spelare inklusive bänken för varje lag.
Citera
2014-10-23, 22:14
Medlem
Kan du lista alla som är med just nu? Så jag kan pma de som ville vara med/ var med förra året som ännu inte gått med.
Citera
2014-10-24, 02:28
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag har joinat ligan nu, ställde samma fråga i Fantasy forumet men skriver här också:

Hur kör vi när säsongen börjar? Hur ofta får man byta ut spelare osv?

Sen undrar jag också hur bedömningen är, när jag körde med andra förra säsongen så samlades alla rebound, poäng, free throws, 3 poängare osv under hela säsongen och den som hade bäst stats vann. Är det samma som gäller här eller?

Sen vet jag inte hur auction draft fungerar, men jag körde snake förra året och det kan jag.
Citera
2014-10-24, 08:58
Medlem
[quote=Marlo.Stanfield|50850066]Jag har joinat ligan nu, ställde samma fråga i Fantasy forumet men skriver här också:

Citat:
Hur kör vi när säsongen börjar? Hur ofta får man byta ut spelare osv?

Draften sker på söndag, därefter kommer du ha ditt lag som du enkelt kan ställa in dagligen och för veckore framöver. Du kan plocka upp 7 spelare från free agent list per vecka, och dessutom kan du trada mot andra lag i ligan.
Citat:
Sen undrar jag också hur bedömningen är, när jag körde med andra förra säsongen så samlades alla rebound, poäng, free throws, 3 poängare osv under hela säsongen och den som hade bäst stats vann. Är det samma som gäller här eller?

De körde ROTO, då får den som kommer etta i rebounds 12 och den som kommer sist 1, osv i alla kategorier. Vi kör dock h2h each category.

Exempel: Marlo möter Mockdraft i Flashback NBA fantas league under vecka 1, Marlo vinner kategorierna poäng, rebounds, ast, to och blocks, mockdraft vinner steals, fg%, ft% och 3pm. Därmed har Marlo vunnit veckans matchup 5-4.

Veckan därefter vinner mockdraft 8-1 mot sobofied medan Marlo vinner 6-3 mot fredrock, mockdrafts record är nu 12-5 medan marlos record är 11-7. Mockdraft ligger före Marlo efter vecka två.

Citat:
Sen vet jag inte hur auction draft fungerar, men jag körde snake förra året och det kan jag.
'

Du får 200, som du skall använda till att fylla ett helt lag. Din taktik är upp till dig, det du kan göra är att köra test draft härr, http://games.espn.go.com/fba/mockdraftlobby ...... ESPN sätter en spelares värde och priserna brukar landra runt dessa siffror.

Så gör du dig i alla fall familjär med hur det fungerar, brukar finnas många fler drafts mot kvällen så kan du träna lite under helgen.
Citera
2014-10-24, 12:43
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
[quote=MockDraft|50851046]
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag har joinat ligan nu, ställde samma fråga i Fantasy forumet men skriver här också:

Draften sker på söndag, därefter kommer du ha ditt lag som du enkelt kan ställa in dagligen och för veckore framöver. Du kan plocka upp 7 spelare från free agent list per vecka, och dessutom kan du trada mot andra lag i ligan.

De körde ROTO, då får den som kommer etta i rebounds 12 och den som kommer sist 1, osv i alla kategorier. Vi kör dock h2h each category.

Exempel: Marlo möter Mockdraft i Flashback NBA fantas league under vecka 1, Marlo vinner kategorierna poäng, rebounds, ast, to och blocks, mockdraft vinner steals, fg%, ft% och 3pm. Därmed har Marlo vunnit veckans matchup 5-4.

Veckan därefter vinner mockdraft 8-1 mot sobofied medan Marlo vinner 6-3 mot fredrock, mockdrafts record är nu 12-5 medan marlos record är 11-7. Mockdraft ligger före Marlo efter vecka två.

'

Du får 200, som du skall använda till att fylla ett helt lag. Din taktik är upp till dig, det du kan göra är att köra test draft härr, http://games.espn.go.com/fba/mockdraftlobby ...... ESPN sätter en spelares värde och priserna brukar landra runt dessa siffror.

Så gör du dig i alla fall familjär med hur det fungerar, brukar finnas många fler drafts mot kvällen så kan du träna lite under helgen.

Tack så mycket för ett informativt inlägg. Ja ROTO sög kuk kan jag lova, fanns inget som var tråkigare än den skiten, inget hände.
Citera
2014-10-24, 13:31
Medlem
fredrocks avatar
Kan vara bra att köra mockdrafts även för att kolla så att ens dator har rätt plug-ins och skit, så att man slipper missa en kvart för att man inte har rätt version av Flash eller vad det nu är.
Citera
2014-10-24, 14:25
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Är det något när det gäller positioner man skall tänka på när man draftar? Tex försöka ta spelare med olika egenskaper eller skall man satsa på ett få grejer som ens spelare ska vara starka i?
Citera
2014-10-25, 09:31
Medlem
Vaniljkungens avatar
Jag är gärna med i ligan om det finns någon plats kvar

Skickat mailadress till Sobofied
Citera
2014-10-25, 16:41
Medlem
Nu är jag reggad och klar. När sker draften?
Citera
2014-10-25, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Nu är jag reggad och klar. När sker draften?

Imorgon klockan 6!
Citera
2014-10-25, 18:24
Medlem
Sobo, skickat pm till dig men ännu en som är intresserad.
Citera
2014-10-25, 20:48
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Så imorgon 18.00 svensk tid är det draft? Befinner mig för tillfället utomlands med annan tidszon därför jag undrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in