Resultat: Vilket är det fulaste språket?
Somaliska
7,25%
5 röster
Tyska
8,70%
6 röster
Nederländska (av vissa kallat Holländska)
14,49%
10 röster
Finska
27,54%
19 röster
Turkiska
11,59%
8 röster
Ryska
1,45%
1 röster
Franska
2,90%
2 röster
Arabiska
26,09%
18 röster
2005-06-12, 17:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitmarred
Eftersom hebreiskan och arabiskan ligger så nära varandra och mest skiljer sig genom att hebreiskan är tio gånger hemskare så är det konstigt att inte det finns med som alternativ...

Kollade nyss för första gången på denna tråd och tänkte rösta just på hebreiska, det närmaste man kommer Mordors svarta språk på jorden vad gäller fulhetsgrad, åtminstone när man hör språket gurglas fram av Likudfanatiker.
2005-06-12, 20:46
Medlem
Finskan känns ganska given...
2005-06-13, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kollade nyss för första gången på denna tråd och tänkte rösta just på hebreiska, det närmaste man kommer Mordors svarta språk på jorden vad gäller fulhetsgrad, åtminstone när man hör språket gurglas fram av Likudfanatiker.

Ibland förstår jag inte hur två personer som tycker så olika saker kan komma fram till samma sak rent faktiskt. Jag skulle inte beskriva hebreiskan som du gör men jag skulle helt klart säga att det är det fulaste (det har jag ju också gjort några gånger).
2005-06-13, 01:35
Medlem
Tompalizers avatar
Finskan är knackig och har inget flyt. Ful stavning, ful grammatik och hemska färjor. Att majoriteten av Sveriges a-lagare pratar finska gör väl inte saken bättre.
Den där Skurt-kopian, råttan med pärlhalsband, har gett mig men för livet.
2005-06-13, 15:02
Medlem
Ungerska är fanimig inte vackert.
Fast det är kul att säga "ülgyúrúfütty", som betyder sittringsvissling (en fis)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in