2013-07-03, 15:01
Medlem
Skulle inte förvåna mig om D.B är involverad i det hela på något sätt. Större idiot får man ta och leta efter. Tror inte han är kapabel till mord. Men involverad och bistått med skjuts samt göra sig av med kroppen. Utan tvekan. Lika hjärndöd som A.J.
Samt bor han inte allt för långt ifrån Hunneberg och har således god lokalkännedom där. Det har säkerligen iofs även A.J.

D.B är skriven på följande adress: Fl*o Bergsk*lle*n 4.
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-07-03 kl. 15:04.
Citera
2013-07-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian
Då kan det inte vara hans bil som brann i Trollhättan eftersom det finns bild i tråden på en grill

Läste fel, läsa Flashback och köra bil är ingen bra kombination
Citera
2013-07-03, 15:03
Medlem
bytess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Skulle inte förvåna mig om D.B är involverad i det hela på något sätt. Större idiot får man ta och leta efter. Tror inte han är kapabel till mord. Men involverad och bistått med skjuts samt göra sig av med kroppen. Utan tvekan. Lika hjärndöd som A.J.
Samt bor han inte allt för långt ifrån Hunneberg och har således god lokalkännedom där. Det har säkerligen iofs även A.J.

Vad vet du om honom, eftersom du nu säger han är lika korkad som AJ?
Vart bor han?

Fakta.
Citera
2013-07-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytes
Vad vet du om honom, eftersom du nu säger han är lika korkad som AJ?
Vart bor han?

Fakta.

Gammal nazistpolare. Bor i Grästorp alldeles i närheten av berget kanske 5-6 km. Är alltså en sträcka du kan promenera utan större problem. Dels gena över diverse åkrar.. Så ta och hämta A.J i Trollhättan, dumpa kroppen och bränna upp bilen och sen gå hem till D.B är inte helt möjligt.
Känns aningen dumt dock att göra sig av med grejer så nära man själv bor. Men sen är det ju ett välkänt fenomen att man gärna dumpar saker där man själv känner sig bekväm.

Adressen är Fl*o Bergsk*lle*n 4.
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-07-03 kl. 15:09.
Citera
2013-07-03, 15:09
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag kan nästa sätta mina byxor på att grillen tillhör en S40.

Undrar var S40 hittades eller kan polis missat kopplingen och fått den bortforslad?
Om grillen tillhör en S40 så kanske den hittade bilen är utan. Aj ajaj om så..
Citera
2013-07-03, 15:09
Medlem
Citat:

D.B är skriven på följande adress: Fl*o Bergsk*lle*n 4.

Tippar på att GM har haft tillgång till en bil för transport av kroppen, vilka bilar har AJ tillgång till via familj och vänner? Det finns garanterat teknisk bevisning i form av blod kvar i den bilen oavsett om någon har försökt att göra rent. Vem skulle AJ kontakta för hjälp med detta?

Tror inte han gjort allting solo, någon i hans närmaste krets är säkert inblandad i någon form.
Tror inte att det kommer att bli alltför svårt att utreda detta när kroppen väl hittas.
Citera
2013-07-03, 15:10
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Undrar var S40 hittades eller kan polis missat kopplingen och fått den bortforslad?
Om grillen tillhör en S40 så kanske den hittade bilen är utan. Aj ajaj om så..

Det hittades en bil på hunneberg, med en grill som 99% tillhör en S40. Bortforslades nästan direkt efter att den brunnit.
Citera
2013-07-03, 15:12
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Gammal nazistpolare. Bor i Grästorp alldeles i närheten av berget kanske 5-6 km. Är alltså en sträcka du kan promenera utan större problem. Dels gena över diverse åkrar.. Så ta och hämta A.J i Trollhättan, dumpa kroppen och bränna upp bilen och sen gå hem till D.B är inte helt möjligt.
Känns aningen dumt dock att göra sig av med grejer så nära man själv bor. Men sen är det ju ett välkänt fenomen att man gärna dumpar saker där man själv känner sig bekväm.

Adressen är Fl*o Bergsk*lle*n 4.

Känns just nu....utan att tänka alltför djupt......som skrämmande möjligt....
Citera
2013-07-03, 15:12
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tippar på att GM har haft tillgång till en bil för transport av kroppen, vilka bilar har AJ tillgång till via familj och vänner? Det finns garanterat teknisk bevisning i form av blod kvar i den bilen oavsett om någon har försökt att göra rent. Vem skulle AJ kontakta för hjälp med detta?

Tror inte han gjort allting solo, någon i hans närmaste krets är säkert inblandad i någon form.
Tror inte att det kommer att bli alltför svårt att utreda detta när kroppen väl hittas.

Jag antar att du har missat att en av AJs vänner väldigt lägligt har fått sin bil stulen i samband med detta och att den råkat dyka upp utbränd på hunneberg?
Citera
2013-07-03, 15:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bara på resterna som blev kvar. Jag hittade platsen varm och god innan polisen hittade den:

http://imageshack.us/photo/my-images/4/9xw0.jpg/

Din grill ska absolut sitta på en S40. Grillen är dock upp-och ner på din bild. Bra jobbat!
Citera
2013-07-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Ställ dig frågan såhär. Du har begått ett allvarligt brott. Du har absolut ingen möjlighet att ta dig därifrån. Vem hade du då ringt? Bekant?, föräldrar? eller kanske din bästa vän som dessutom delar dina sjuka ideologiska idéer? Dessutom att personen bor så nära berget borde göra att personen vistats där uppe både en och två gånger. För även om man är från Trollhättan så tror jag merparten av de flesta Trollhättebor inte känner till berget så jätte bra. Visst man hittar stigar,sjöar osv men inte så mycket mer.

Jag vet även det finns en skyttebana i närheten av Hunneberg. Skulle jag veta exakt vart den låg så skulle jag dra dit och kolla. Jag har hört ryktesvägen att A.J samt vänner har testat diverse olika vapen där förr. Tror mer eller mindre skyttebanan är övergiven nu för tiden och de ödehusen eller terrängen kring husen som finns där borde således vara ett perfekt ställe att gömma undan en kropp.
Citera
2013-07-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ett annat klassiskt misstag är att inte få verifikation från källan. Har du facebook? Kan du ha vänligheten att kolla om http://img838.imageshack.us/img838/9499/nf91.jpg är fake eller äkta?

Med allra vänligaste hälsningar
Reimer d.y.
som vägrar facebook

Man måste nog minst ha gemensamma vänner med honom för att kunna få se tidslinjen.
Dock är ju D.B lite off-topic, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in