Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Ingenting postat med den här sköna tjejen...

...det måste åtgärdas omedelbums:
Riktigt bra låt, tycker jag.
Anastacia - Left Outside Alone (2005)
Skön låt - tjusig tjej!
Inget är postat med den här sköna tjejen jag länkar heller. Hon är inte ens så känd i Sverige - vad jag vet. Inte bland svenskar i alla fall.
Förord till kvällens länkning:
I nästan alla Afrikas länder känner folket en oro, ett missnöje eller så är det fullt krig mellan både olika stammar/klaner/religioner i samma land som mellan olika länder. Varför strider folk?? TÄNK om det gick att lugna, trösta, demokratisera länderna i kärlekens namn -- så folket någon gång fick fred och frihet!!
ISHTAR var förr en kärlekens gudinna, krigsgudinna, magi-gudinna och himlens drottning i bland annat Mesopotamien. Kanske hon kan hjälpa – så det blir lite mera kärlek och vänskap mellan folken i Afrika?
Den ”moderna”
ISHTAR (heter egentligen Eti Zach) och föddes i i staden Kiryat Ata nära Haifa i Israel den 10 November 1968. Hennes föräldrar är judar från marockansk och egyptisk härkomst. Hon talar och sjunger på arabiska , hebreiska , franska , spanska och engelska. Hon säger också att hon "halv-talar" "marockanska". Ishtar började uppträda på klubbar vid 15 års ålder och fortsatte även i den israeliska armén , där hon tjänstgjorde som helikoptertekniker. Fast hon var född Eti Zach, valde hon namnet " Ishtar , "en mesopotamiska gudinna, eftersom hennes farmor kallade henne Ester, som" med sin egyptiska accent det lät som Ishtar, "sade hon.
Här nedan några exempel på hennes sånger.
I november 2000 lanserades
LAST KISS första gången på albumet: La Voix d'Alabina. Alabina hette gruppen som Ishtar sjöng tillsammans med.
En något modernare Ishtar med låten
MI AMOR från 2012.
Näää – det blir nog inte bättre att tillbe gudinnan Ishtar heller!
Problemet framför allt – är människornas fria vilja till att vara egoistiska. SUCK!
Det är bara att gilla läget!