2013-07-01, 19:44
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
De måste ju rösta med någon? Eller ska de lägga ner alla röster menar du?

Kanske, eller lämna ett eget förslag. Jag tycker det bara verkar dumt att i mening snacka skit om de andras politik men i den andra säga att vi röstade med dem.... jaja.
Citera
2013-07-01, 19:45
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
det är ett bra innehåll för SD oavsett vad man tycker om partiet.
Så är det ju. Men Sverige vänligt kom igen!
Citera
2013-07-01, 19:46
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Kanske, eller lämna ett eget förslag. Jag tycker det bara verkar dumt att i mening snacka skit om de andras politik men i den andra säga att vi röstade med dem.... jaja.

Sverigedemokraterna har lämnat flest motioner i Riksdagen denna mandatperiod. Fan pratar du om?
Citera
2013-07-01, 19:46
Bannlyst
Stig-Björn verkar vara lyrisk över Åkessons tal.
Citera
2013-07-01, 19:49
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk

Ja men själva grejen var väl att han menade att de fällde regeringen? Det var deras röster som gjorde det, de är SD som är vågmästarna och fäller vilka de vill.
Det var väl det som var poängen eller missade jag något?

Intressant på SVT2 nu! Känns enbart som beröm från statsvetaren!
Citera
2013-07-01, 19:49
Moderator
v50s avatar
Tycker Åkessons tal överlag var bra nu återstår och se om SD kan locka nya väljargrupper bland kvinnorna med satsningar på välfärden och offentliga sektorn.

Citat:
Ursprungligen postat av RikardKostner
Stig-Björn verkar vara lyrisk över Åkessons tal.

Är han möjligen SD:väljare?
Citera
2013-07-01, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tycker Åkessons tal överlag var bra nu återstår och se om SD kan locka nya väljargrupper bland kvinnorna med satsningar på välfärden och offentliga sektorn.

Är han möjligen SD:väljare?

Stig-Björn är väl en riktig betongsosse? Till och från har han dock varit en skarp kritiker mot Socialdemokraterna.
Citera
2013-07-01, 19:53
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Stig-Björn är väl en riktig betongsosse? Till och från har han dock varit en skarp kritiker mot Socialdemokraterna.

Stig-Björn är verkligen en riktig betongsosse. Trots det tycker jag ändå han gör en ganska rimlig och nyanserad analys av talet och av Sverigedemokraterna i stort.
Citera
2013-07-01, 19:53
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Sverigedemokraterna har lämnat flest motioner i Riksdagen denna mandatperiod. Fan pratar du om?

Och? Då skulle t.ex något liberalt parti säga, nu har vi lämnat tillräckligt med egna förslag nu har vi fyllt vår kvot. Därför får vi tycka att vänstern är bra nu. Fast vi hatar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
Ja men själva grejen var väl att han menade att de fällde regeringen? Det var deras röster som gjorde det, de är SD som är vågmästarna och fäller vilka de vill.
Det var väl det som var poängen eller missade jag något?

Intressant på SVT2 nu! Känns enbart som beröm från statsvetaren!

Klart jag fattar vad vågmästare är.
Citera
2013-07-01, 19:54
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:

Var det han på SVT? Han blev ju negativ mot slutet angående att: Hägglunds skämt var vassare, JÅ, är medel när det gäller att hålla tal, alla vet vad SD tycker om invandring och att första tredjedelen av talet kunde strykas.

Resten av det han sa lät han ju som att han var som en Sverigedemokrat i extas
Citera
2013-07-01, 19:57
Bannlyst
snack med Kasselstrand nu är ju inte direkt? detta har jag redan sett på svt, alltså är efterkommentaren med gustav inte live, bra med extra inslag dock!

nu, 20:00
svt debatt med Jimmie Åkesson

http://www.svtplay.se/video/1309329/jimmie-akesson-sd-textat
Citera
2013-07-01, 20:02
Medlem
Tamburmajors avatar
Måste bara "älska" statsvetaren Stig-Björn Ljunggrens analys och logik, han tyckte att Jimmie inte skulle tala så mycket om invandring för alla vet redan vad SD står. Undra om han tycker samma sak när språkrören för MP gafflar på om miljöpolitiken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in