2013-06-27, 12:38
Medlem
B420s avatar
Ja, som rubriken lyder har jag en person jag har hittat på Hitta.se som dock valt att ta bort sitt nummer därifrån för att personen i fråga är en smutsig och slug räv.

Det är ett företag som använder sig av en dator som ringer upp mig och sedan lägger på. (Man är därefter registrerad så att deras telefonförsäljare ringer upp en om och om igen). Detta företaget har tidigare ringt mig och frågat vad jag för tillfället använder för tjänst och jag har då svarat att jag inte vet eftersom det ligger inbakat i min hyra. Jag fick då ett sjukt otrevligt svar med dessutom höjd ton "Ta reda på det då!" *Klick*. Vid det tillfället skrattade jag åt situationen för jag tänkte bara på hur trött den säljaren måste ha varit på sitt jobb.

Hur som haver, denna maskin har nu ringt mig ett par gånger väldigt olägligt, ibland sent ibland tidigt på dagen.
Det har hänt mig en gång tidigare att en likadan dator har ringt upp mig på olägliga tider och jag kunde då enkelt luska fram vem som var chef och då ringa upp honom klockan 02:00 på natten och be han ta sig där varken sol eller måne lyser och ta bort mig ur deras register omgående annars tänkte jag fortsätta ge tillbaka med samma medicin till honom.

Denna gången däremot har företagets chef tänkt ett steg längre och tagit bort sitt nummer från hitta.se, jag vet inte om jag får skriva ut privatpersoner eller företag det är som är ansvariga, utan frågar därför istället hur jag ska få reda på företagets chefs nummer är baserat på adress, namn och födelsedatum.

Kostar det pengar bryr jag mig inte om, jag vill bara att parasityrket skall upphöra och att parasitledaren får igen.
Citera
2013-06-27, 18:01
Medlem
miikoss avatar
Man brukar kunna beställa en spårningstjänst hor operatören.

Då får man reda på abonnentuppgifterna, på abonnenten som har ringt (även dolda). Detta fungerar som bevis i allmän domstol.

Fungerar dock ej om oregistrerat kontantkort används.

Ser att Telia tar 600 kr för tjänsten.

https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/fasttelefoni/tillval/tjanster/ovrigatjanster/teliasparning.1238058534.product
Citera
2013-06-27, 18:26
Medlem
Nakishs avatar
www.allabolag.se så kan du slå på hans namn och företag
Citera
2013-06-27, 21:48
Medlem
B420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakish
www.allabolag.se så kan du slå på hans namn och företag

Det har jag redan gjort, jag kollade upp numret som ringde upp, kom fram till vilket företag det var via allabolag.se, fick reda på vem som är chef och därefter har jag fått fram var han bor men han har inget telefonnummer registrerat på hitta.se

Jag behöver som sagt hjälp att lista ut ett nummer till någon jag endast har namn och adress på.
Citera
2013-07-06, 00:31
Medlem
Kika på http://www.fgj.se/Default.aspx?tabid=173
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här