2013-06-26, 12:46
Medlem
GalenNorriss avatar
I söndagens (23/6-2013)vpappersupplaga av Expressen står det om ouppklarade mordfall. Däribland ett mord som ska ha skett i Skellefteå 1999-11-10

"En 43-årig man hittades mördad under oklara omständigheter i Skellefteå den 10 november 1999. Mordet är fortfarande ouppklarat."

Någon som vet mer om detta? Jag kan för allt i världen inte komma på vilket mord detta ska gälla. Har testat googla men hittar ingenting.
Citera
2013-06-26, 13:58
Medlem
Kenty-59s avatar
BO verkar vara en Karl Henrik Roo* *=s född -56..
Citera
2013-06-26, 16:50
Medlem
GalenNorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
BO verkar vara en Karl Henrik Roo* *=s född -56..

Tack snälla Kenty... På namnet hittar jag födelsedatum o gravplats men inte mycket mer.

Någon annan kanske kommer ihåg vad som hände och var i stan mordet skedde?
Citera
2013-06-26, 16:56
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
Tack snälla Kenty... På namnet hittar jag födelsedatum o gravplats men inte mycket mer.

Någon annan kanske kommer ihåg vad som hände och var i stan mordet skedde?
Han var skriven på Frögatan 7 i alla fall, men mordet behöver ju inte ha begåtts där, men har ju skett ett och annat mord på A-torp..
Citera
2013-06-26, 17:15
Medlem
GalenNorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Han var skriven på Frögatan 7 i alla fall, men mordet behöver ju inte ha begåtts där, men har ju skett ett och annat mord på A-torp..

Tack igen

Jag har någonstans i bakhuvudet att två av stadens a-lagare råkade i luven på varandra uppe på Sjungande och åtminstone en av dom började vifta med kniv. Kommer inte ihåg vilka som var inblandade, vilket år det var eller hur det slutade så jag törs inte säga ifall det är detta mordfall...

Hoppas någon minns och kan räta ut frågetecknen
Citera
2013-06-27, 01:08
Medlem
Troians avatar
Inte mycket mer, men:

Citat:
Anderstorpsmordet
Hösten 1999 hittades en död man i en lägenhet på Anderstorp i Skellefteå, han hade mördats med ett stickvapen.

Lägenhetsinnehavaren greps och anhölls. Han ställdes inför rätta men frikändes när bevisningen bedömdes som alltför tunn.

Fanns det fler personer i lägenheten?

-Det är just det som man inte med säkerhet har kunnat utesluta. Det kan ha funnits någon annan där, säger kriminalkommissarie Kjell Pettersson som ledde polisutredningen.

Känns ju som hyfsat polisiärt uppklarat.

http://www.folkbladet.nu/325092/har-ar-de-fyra-ouppklarade-morden-i-vasterbotten
Citera
2013-06-27, 08:36
Medlem
Kan det vara Gällivare-Kalle?
Börjar vara ett tag sen det där men har för mig att han blev huggen i en lgh på skiftes?
Citera
2013-06-27, 17:52
Medlem
Mördaren ska enligt uppgift vara en Anders, med okänt efternamn. Död sen många år.
Citera
2013-06-28, 17:18
Medlem
GalenNorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorgars
Kan det vara Gällivare-Kalle?
Börjar vara ett tag sen det där men har för mig att han blev huggen i en lgh på skiftes?

Nix, han hette L*stig (*=u) i efternamn, såvida han inte bytte på senare år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in