2013-06-23, 21:22
Medlem
Hejsan, jag har sökt lite efter "färgade länkar", kanske för dåligt sökval eller på fel sätt, men jag hittade ingen existerande tråd.

Precis som rubriken avslöjar, vad sägs? Jag tänker i huvudsak på att detta kan se ut som en länk, men även detta (som faktiskt är en länk). Om man vill "sy ihop" länken i en text så kan den lätt missas.

För att förtydliga länkar så undras om det är möjligt att vi på nåt vis kan få färgade länkar istället för svarta, nu förespråkar jag inte knallröda länkar, men nåt i stil med mörkblå kanske?

Jag vet inte, men det kanske redan har funnits tidigare här på FB? Om någon har en bättre ide, eller vill utveckla den, så är ni mer än välkomna att spinna vidare på den.

Tack för mig!
Din användare 5.
Citera
2013-06-23, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av user5
Hejsan, jag har sökt lite efter "färgade länkar", kanske för dåligt sökval eller på fel sätt, men jag hittade ingen existerande tråd.

Precis som rubriken avslöjar, vad sägs? Jag tänker i huvudsak på att detta kan se ut som en länk, men även detta (som faktiskt är en länk). Om man vill "sy ihop" länken i en text så kan den lätt missas.

För att förtydliga länkar så undras om det är möjligt att vi på nåt vis kan få färgade länkar istället för svarta, nu förespråkar jag inte knallröda länkar, men nåt i stil med mörkblå kanske?

Jag vet inte, men det kanske redan har funnits tidigare här på FB? Om någon har en bättre ide, eller vill utveckla den, så är ni mer än välkomna att spinna vidare på den.

Tack för mig!
Din användare 5.

Bra förslag!
Citera
2013-06-23, 21:32
Bannlyst
Låter som en bra ide faktiskt!
Citera
2013-06-23, 22:51
Medlem
FiveDayss avatar
Går det inte att använda highlight-taggen för detta? Fast då blir det väl bara knallrött.
Citera
2013-06-23, 22:59
Medlem
Roibots avatar
Bra förslag, som dock redan har tagits upp tidigare.

https://www.flashback.org/t601494
Citera
2013-06-23, 23:15
Medlem
robomans avatar
Möjligen att var och en skulle kunna ställa in det som ett alternativ. För jag förstår nyttan, men jag tycker att blir fult så jag skulle inte vilja ha det så själv.
Citera
2013-06-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Bra förslag, som dock redan har tagits upp tidigare.

https://www.flashback.org/t601494
Där ser man!

Jag tyckte en användare från tråden beskrev det så bra så jag klistrar in det här.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Designbytet? frågan har stötts och blöts sedan 2008.
Mitt minne säger att det bara var något tydligare innan designbytet.
Jag skulle gärna se en tydlig markering av besökta länkar helst i form av:
1. Färgförändring blå -> lila.
2. Samma princip som fetmarkering av olästa trådar.
(Alternativ 2 mindre intressant)

Jag håller med om alternativ 2.

EDIT: Har jag inte helt fel så bli länkarna en annan färg (minns inte vilken färg, men jag har sett det nån gång) när man har klickat på dem. Men det kanske beror på vad man har för webbläsare och inställningar?
Citera
2013-06-24, 00:39
Medlem
Jag ändrade i Firefox så att läsaren sparar historik, och då blir länken grå när man har klickat på den, det kan ses HÄR.

... Men som sagt, färg på länkarna hade också varit praktiskt.
Citera
2013-07-10, 21:08
Medlem
riktigt bra förslag faktiskt! tyvärr är det nog sällan flashback ändrar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in